06.

7.2K 204 111
                                    

[Jade Smith]

Het blijft lang stil tussen Lou en mij. Een zucht verlaat mijn mond.

"Lou, do you have any suggestions?"

"For what?"

"Asking Harry if he has a crush on me."

"Just ask him," zegt Lou zeker van haar zaak. Verbaasd kijk ik haar aan. 

"Ask him?"

"Yeah, don't be mysterious, he hates that," zegt Lou. Langzaam knik ik en staar ik voor me uit. Na twee minuten komen opeens de jongens binnenstormen. 

"Your favourite boys on the world are back!" gilt Louis. Zogenaamd verbaasd kijk ik rond.

"Really? Where is The Wanted?" vraag ik grijnzend. Louis rent op me af en stompt me.

"Take that back."

"Never," grinnik ik. Louis begint me te kietelen en al snel word ik ook gekieteld door Niall, Harry en Liam. "Stop, stop!" gil ik lachend.

"Only if you say that we are the best band ever and that you love us very much," lacht Niall.

"No!" roep ik. De jongens beginnen me erger te kietelen. "Okay, okay. You're the b-best band in the w-world and I love you very much," gier ik. Meteen stoppen de jongens met kietelen. We gaan allemaal op de bank zitten en Lou kijkt me veelbetekenend aan. 

"Now," vormen haar lippen. Nerveus draai ik me om naar Harry.

"Can I talk to you for a minute?" meteen voel ik de ogen van alle jongens op me gericht. "Alone."

"Uhm, sure," zegt Harry, hij staat op en gebaart dat ik achter hem aan moet lopen. We lopen de kleedkamer uit en gaan op de gang staan. "What's wrong?"

"Well, I really don't know how to say this.." stamel ik. 

"Just tell me."

"Do you like me? And I mean, like like me?" vraag ik zacht.

"As in 'boyfriend, girlfriend' like you?" stamelt Harry.

"Yeah," zeg ik tegen de grond.

"Well uhm, I really like you Jade, but only as a friend, sorry," zegt hij dan.

"No, no, no, I only like you as a friend too, that's why I asked it, just to be sure," zeg ik snel. We lopen weer terug naar de kleedkamer waar Lou me meteen aankijkt. Zo onopgemerkt mogelijk schud ik mijn hoofd en knikt ze begrijpend. Ik ga tussen Louis en Niall in zitten. 

"Did you have fun on stage?" vraagt Niall. 

"It was more fun than I thought," grinnik ik. We kletsen nog wat en dan gaan we met z'n allen naar Louis' huis. Als we in de auto zitten bel ik Claire snel. 

"Hi," zegt haar stem.

"Hoi, met mij. Is het erg als ik vanavond weer bij de jongens blijf slapen?" vraag ik voorzichtig. 

"Tuurlijk, blijf er meteen wonen," grinnikt ze.

"Morgen slaap ik weer thuis, promise," zeg ik. We praten nog een beetje en dan eindigen we het gesprek. Als we bij Louis' huis aankomen rennen Harry, Liam en Niall meteen naar de voordeur en proberen ze als eerste binnen te komen. 

"What are they doing?" vraag ik verbaasd. 

"Well, we have this thing. When we all go to a house of one of us, the 'visitors' gotta try to come in fast as possible," legt Louis uit.

"Why?" grijns ik. 

"We made a bet. The person that is been the first in the most times at the end of the year, get's to buy three pies and is allowed to throw them in the faces of the others," grinnikt Louis. "Right now, Harry has got thirty-four points, Niall twenty-seven, Liam thirty-five and I'm the king so far, with forty points."

"Seems like you go to each others houses a lot," merk ik grinnikend op. Wat een idioten. 

"Yup," zegt Louis, waarbij hij de 'p' laat ploppen. Ondertussen komen we binnen en zit de rest al op de bank chips te eten. 

"Guess who won?!" gilt Niall hyper, waarna hij zichzelf op z'n borst trommelt. 

"Uhm, Harry," grijnst Louis. 

"No! It was me!" gilt Niall. 

"Twenty-eight," lach ik. 

"We thought it would be fun to watch a movie," zegt Harry. 

"Yeah, good idea," zeg ik, terwijl ik op de bank neerplof. 

 "Toy Story!" gilt Liam. Iedereen facepalmed zichzelf.

"No!" zucht Harry.

"Yeah!" roept Liam. Meteen rent hij naar de tv en zet Toy Story aan. Uiteindelijk geven we ons allemaal over aan de film en lachen we mee met Liam. Op een gegeven moment krijg ik het gevoel dat iemand me aankijkt. Meteen merk ik Niall op, die me aan het aanstaren is. Louis lijkt het ook te merken.

"Don't stare, Horan," grinnikt hij waarna Niall rode wangen krijgt. 

"Sorry," piept hij. 

"Niall, it's fine," zeg ik grinnikend.

"Shh, this is the best part!" roept Liam. We kijken elkaar aan en zijn stil. Na een tijdje is de film afgelopen. 

"I'm hungry," klaagt Niall.

"You're always hungry," grijnst Louis.

"We could go to the kfc?" stelt Harry voor. Het is nog niet zo heel laat, pas acht uur, het concert van de jongens was 's middags dus het is niet echt raar als we nu naar de kfc zouden gaan.

"Yeah! I love k-f-c!" zingt Niall op het ritme van midnight memories. Iedereen stemt in en we gaan naar de kfc. 

-----

Als iedereen besteld heeft gaan we aan een tafel zitten. Net als we weg willen gaan merkt een meisje ons op. 

"Oh my gosh, there is One Direction with Jade!" gilt ze. Oké, waarom is ze blij om mij te zien? Alle meisjes in de snackbar focussen nu op ons en komen op ons af.

"Can I take a photo with you Harry?!"

"I love you Louis!"

"I can't believe they're standing right in front of me!"

Overal komt geluid vandaan. De jongens maken foto's en zetten handtekeningen en ik wacht tot ze klaar zijn tot er een meisje van een jaar of veertien naar mij toekomt.

"Can I take a picture with you?" vraagt ze. Even blijf ik verbaasd staan, maar dan knik ik. We maken een foto samen. "Can you please say something to my little sister? She loves you," zegt het meisje.

"Uhm, sure, what's your sisters name?" vraag ik. 

"Olivia."

"She must love the song, doesn't she?" vraag ik lachend, doelend op Olivia van de jongens. Het meisje knikt en zet haar telefoon op filmen. "Hey Olivia, thanks for all the support! I love you and I hope to meet you soon. Bye!" improviseer ik. 

"Can I get a hug please?" vraagt het meisje. Nu valt het me pas op dat ze helemaal trilt. 

"Awh, sure," zeg ik, waarna ik haar een dikke knuffel geef. 

"Thanks for everything, bye Jade!" roept het meisje, waarna ze wegloopt.

"Bye!" roep ik terug

Life Changes [1D] Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu