[Jade Smith]
"Clairie!" gil ik, als ze mijn skype oproep eindelijk beantwoord.
"Jadey!" gilt ze terug. Ik hoor Noël lachen.
Claire en Noël zijn nu één dag in Utrecht. Uit alle foto's en berichtjes die ik heb ontvangen kan ik begrijpen dat ze het erg naar hun zin hebben.
"Dus, hoe gaat het in ons platte land?" grinnik ik.
"Regen. Regen. Regen, maar het is wel leuk voor de rest," lacht Claire. "Als een echte Hollander kan ik er wel tegen."
"Hoe was het om je ouders weer te zien?" vraag ik verder. Ze begint te glimlachen.
"Heel erg fijn, ik realiseerde me hoe lang ik ze al niet had gezien," vertelt ze. Als ik erover nadenk, het is ongeveer een halfjaar geleden dat we naar Londen kwamen. En vier maanden geleden dat ik Harry ontmoette. Ik glimlach als ik eraan denk. "Maar ik wilde even wat zeggen."
"Oké?" zeg ik vragend, Claire is opeens heel serieus, en dat is ze echt nooit. Oké, ze kan soms wel serieus zijn maar je begrijpt wat ik bedoel.
"Het ligt niet aan jullie, maar ik houd gewoon echt meer van Nederland dan van Engeland. Hier heb ik mijn familie en alles en ik word hier ook veel minder vaak aangesproken omdat ik de 'beste vriendin van' of 'ex van' ben," gooit ze eruit. Wil ik wel weten waar dit heengaat?
"Claire, wat wil je daarmee zeggen?" vraag ik, iets zachter dan ik zou willen.
"Als je het niet erg vindt, wil ik graag weer hier gaan wonen," zegt ze. Ik moet even slikken. Dat zou betekenen dat ze ver weg woont. Dat er geen meisje hier in huis woont als ik even over meisjesdingen moet praten.
"Ik vind het echt heel jammer, maar je moet kiezen wat je wilt. Als jij je beter op je plaats voelt in Nederland, moet je daar gaan wonen," zeg ik uiteindelijk.
"Vind je het echt niet erg?"
"Volg je hart, Clairie," zeg ik zachtjes. "Ik ga je wel missen."
"Ik jou ook, maar er bestaat zoiets als internet dus we houden gewoon contact. En bovendien kom ik na dit weekend even naar Londen, om hier de laatste dingen op te halen," zegt ze.
"Wanneer ga je weg?" vraag ik weer.
"Waarschijnlijk volgend weekend al," zegt ze zachtjes. Ik moet weer slikken, dat is echt al heel erg snel.
"Oh.."
"Jadey, ik beloof het je, we houden contact en die laatste week gaan we alleen maar leuke dingen doen, oké?" zegt ze met een lieve glimlach.
"Oké," zeg ik terug.
We praten nog wat na, en dan hangen we uiteindelijk op. Ik ben nog steeds een soort van in shock door Claires besluit, maar ik vind het knap dat ze voor zichzelf kiest.
"Harry?" ik loop de woonkamer in, hopend dat ik hem daar vind. Maar alleen Louis zit op de bank.
"Harry, Liam and Niall went golfing, but I wasn't really in the mood," legt hij uit als hij mijn verbaasde gezicht ziet.
"Oh.." zeg ik. Het was fijn geweest als ik even tegen Harry kon praten. Dat heb ik even nodig, eigenlijk.
"Something wrong?" vraagt Louis. Ik had kunnen weten dat hij me door zou hebben, hij is een van mijn beste vrienden.
"Kind of," zeg ik twijfelend.
"Come here," zegt hij. Ik ga zitten en hij slaat gelijk een arm om me heen. "Tell me what's wrong."
"Claire, she's going to live in Holland again. She'll move out of here," zeg ik. Ik merk dat mijn ogen beginnen te tranen.
"Aw, Jade. Don't cry," zegt hij. Ik probeer mijn tranen tegen te houden, maar het lukt gewoon niet. Ik ga Claire gewoon echt heel erg missen. "Hug?"
"Hug," stem ik in. Louis slaat zijn armen om me heen, en ik leg mijn hoofd op zijn schouder. Na een tijdje merk ik dat ik in slaap val, en ik doe niet eens mijn best om het tegen te houden.
[Louis Tomlinson]
Jade valt na een tijdje in slaap op mijn schouder, en ik besluit haar gewoon even te laten liggen. Ik houd haar wel stevig vast, dat zal ze wel nodig hebben. De anderen zullen zo wel terugkomen, ze zijn al best lang weg.
Alsof we het hadden afgesproken komt op dat moment Liam binnen rennen.
"I won the ma-" schreeuwt hij, maar hij is meteen stil als hij Jade ziet liggen en bestudeerd me. "Are you mental? Harry's gonna kill you."
"Louis Tomlinson, what the hell is this?" Harry komt ook binnen, gevolgd door Niall. Hij kijkt gefronsd naar Jade en mij.
"Calm down, H. She just spoke to Claire, who told her she's going to move back to Holland. Jade was upset, so I comforted her and she fell asleep. That's all," leg ik snel uit. Harry knikt.
[Harry Styles]
Ik loop naar Jade toe en til haar voorzichtig op. Louis masseert zijn schouder waar Jade tegenaan lag even, waar ik uit kan opmaken dat ze er al best wel lang lag.
"Harry?" Jade heeft haar ogen een heel klein beetje open.
"Yeah babygirl, it's me. Get some rest, okay?" zeg ik zachtjes terug. Ze maakt een tevreden geluidje en duwt zichzelf nog dichter tegen me aan. Ik loop met haar de trap op en leg haar voorzichtig in ons bed.
Ik snap wel dat ze verdrietig is dat Claire weer in Nederland gaat wonen, het is wel haar beste vriendin. Als ik even nadenk, realiseer ik me dat ik ook wel wat slaap kan gebruiken. Ik trek mijn shirt uit, en ik doe een joggingsbroek aan, voor ik naast Jade ga liggen, en haar dicht tegen me aantrek. Ik druk nog een kusje tegen haar haren, voor ik ook in slaap val.
[Niall Horan]
"Harry's taking a long time to put Jade in bed," merkt Liam op. Ik knik, waarschijnlijk besloot hij zelf ook even te gaan slapen ofzoiets.
"I'll take a look," zeg ik, en ik ren de trap op. De deur van de kamer van Harry en Jade is dicht. Voorzichtig doe ik de deur open, en zie ik ze naast elkaar liggen. Even maak ik een 'awh' geluidje, voor ik de deur weer dichtmaak en terug naar onder loop. "Harry's sleeping as well."
"Already thought it'd be something like that," zegt Louis.
"Yeah, me too," zeg ik. "He was a big loser at the game, by the way." We beginnen alledrie te lachen.
--
Een beetje veel verschillende pov's in dit hoofdstuk oops.
Whatever, wat vinden jullie van Sweet Creature? Ik vind het echt supermooi, het is mijn lievelingsliedje van Harry tot nu toe! Xx
JE LEEST
Life Changes [1D]
Fanfiction{VOLTOOID} Jade is een twintig-jarig meisje dat voor stage naar Londen is gegaan. Alles gaat goed, ze heeft een geweldige tijd in Londen. Maar als ze één simpel bezoekje aan de Starbucks brengt, verandert haar hele leven. • Eerste hoofdstuk; 12.10.1...