[Jade Smith]
Als ik wakker word heb ik meteen een brok in mijn keel. Logisch, vandaag gaat Claire weg.
"Morning babe," Harry kijkt me lief aan. Snel druk ik een kusje op zijn lippen. Ik weet dat ik hem vandaag heel erg nodig zal gaan hebben, maar ik weet ook dat hij er zo veel mogelijk voor me gaat zijn. Claire's vertrek is nog moeilijker dan ik had gedacht.
Na nog een tijdje met Harry te hebben geknuffeld en een klein beetje te hebben gepraat sta ik op en douche ik me, voor ik me omkleed. Dan loop ik naar Claires kamer, en klop ik op de deur voor ik hem openmaak. Het bed is leeg, net zoals de rest van de kamer. Alleen de kasten, het lege bed, de mintgroene muren en het kleine bureautje die er nog staan laten merken dat dit Claires kamer was.
"Ze zal wel onder zitten," zeg ik tegen mezelf, voor ik de trap afloop en Claire inderdaad in de woonkamer vind.
"Hi baba," ze staat meteen op om me een knuffel te geven.
"Today is the day," fluister ik. Ze knikt, en glimlacht kort. Ik weet dat ze het stom vindt om ons achter te laten, maar ze het in Nederland leuker vindt. Dus ik respecteer haar keuzes. "Wie komen er allemaal naar het vliegveld?"
"De jongens, jij, Noël, Jade, Leigh, Jesy en Perrie," somt ze op. Ik dacht al dat die mensen zouden komen. Het zal wel een attractie worden op het vliegveld, met twee bands en alles. De fans weten dat Claire vandaag weggaat, dus hopelijk blijven ze een beetje weg. Ze zijn hartstikke lief, maar vandaag moet even privé blijven. Ik besluit het nog even te tweeten.
@jadesmith: Hi lovers! So as you know Claire is leaving today, and I want to ask you to not come to the airport. We want to have a private goodbye, hope you understand. Xx
Meteen schieten de begrijpende comments en retweets bezig, en als ik naar de trendings kijk zie ik bovenaan '#PrivateGoodbyeForClaire' staan. Zacht glimlach ik, de fans zijn ongelooflijk.
Vanaf dat punt gaat het snel, we ontbijten, de rest wordt ook langzaamaan wakker en ontbijt ook. Rond half één komen Noël en Little Mix binnen gedruppeld en voor ik het weet zitten we in de auto naar het vliegveld.
De jongens, Claire en ik zitten in een auto en de andere meiden plus Liam zitten in een auto. Met z'n allen in één auto was natuurlijk nooit gelukt. Ik zit op de achterbank in het midden, Niall aan de ene kant naast me, Claire aan de andere kant. Louis rijdt en Harry zit voorin naast hem.
"Ik wil nog geen afscheid nemen," zeg ik zachtjes tegen Claire. Niall kijkt ons bestuderend aan, en probeert uit te vogelen wat we zeggen.
"Hoeft nog niet, dadelijk op het vliegveld pas," zegt Claire zachtjes terug. "Ik hoop dat je het wel een beetje overleefd met vier jongens in een huis."
"Hey, Louis is meisje," zegt Harry. Ik grinnik kort. Harry kan nu redelijk goed Nederlands verstaan, en met weinig woorden kan hij het ook spreken. De zinsopbouw klopt vaak niet helemaal, maar ik vind het wel schattig dat hij Nederlands leert. Hij praat wel meestal gewoon Engels tegen mij, maar soms vindt hij het leuk om er random een Nederlandse zin tussendoor te gooien. Louis remt af, en dan merk ik dat we aangekomen zijn. In stilte stappen we uit en zien we ook de anderen weer, voor we het vliegveld oplopen. Louis helpt Claire met haar koffers, en dan lopen we het vliegveld op.
Snel kijk ik op mijn telefoon, het is één uur. Om half twee vertrekt Claire's vliegtuig. We lopen net zo ver tot het stuk waar alleen Claire verder mag, en ik krijg een nog grotere brok in mijn keel. Ik laat de rest eerst maar afscheid nemen, want ik wil nog geen afscheid nemen.
[Claire Jansen]
De groep kijkt me aan, en uiteindelijk stapt Jesy als eerste naar voren. Ze geeft me een knuffel.
"I'm going to miss you love, reuniting soon okay?" fluistert ze in mijn oor. Ik knik, en dan komt Perrie richting mij. Zo gaan we heel Little Mix af, inclusief Noël. Ook Liam en Louis geven me een knuffel, voor Niall naar me toe schuifelt. Hij geeft me voorzichtig een knuffel.
"I'm going to miss you, buddy," zeg ik zachtjes.
"I'm going to miss you too," mompelt hij. Dan laat hij me los en loopt Harry richting mij. Hij geeft me een dikke knuffel.
"Alles goed komen, ik ga jou missen," zegt hij. Een kleine glimlach breekt door op mijn gezicht. Het is lief dat Harry probeert Nederlands te praten om afscheid te nemen.
"Ik jou ook, Harry," zeg ik, met een grinnikje. "Let je een beetje op Ja-"
"Ik zorg voor haar," onderbreekt hij me. Ik geef hem nog een knuffel en dan stapt Harry weer weg, en is Jade de enige die nog over is. Ik loop maar naar haar toe, en we slaan onze armen stevig om elkaar heen. Voor ik het weet, huilen we allebei op elkaars schouder.
"Ik ga je zo missen," zegt Jade zachtjes.
"Ik jou ook, maar ik kom binnenkort wel weer kijken of je nog leeft, of jij komt naar Utrecht," lach ik door mijn tranen heen. Ze knikt.
"Ik houd van je," zegt ze zachtjes, als we elkaar weer loslaten.
"Ik ook van jou," we belanden weer in een knuffel, en nu is het een groepsknuffel met iedereen. Als we de knuffel weer beëindigen kijk ik iedereen met betraande ogen aan, maar met nog een glimlachje op mijn gezicht.
"Bye guys, I love you," zeg ik. Iedereen roept hetzelfde terug. Ik haal nog een keer adem, dan draai ik me om en loop ik door de douane heen.
[Jade Smith]
Nog even kan ik Claire zien, en dan is ze verdwenen. Ik begin weer te huilen, maar gelukkig is Harry er. Hij slaat meteen zijn armen om me heen, en zijn hele shirt raakt doorweekt.
"Shh, baby," hij fluistert alleen maar kalmerende dingen, en na een tijdje ben ik weer redelijk rustig, en lopen we terug naar de auto's voor we naar huis rijden.
Weg van het vliegveld.
Weg van Claire.--
Oeps sad :( Hoe dan ook, Harry's album is uit! Het is echt geweldig!! Love y'all xx
JE LEEST
Life Changes [1D]
Fanfiction{VOLTOOID} Jade is een twintig-jarig meisje dat voor stage naar Londen is gegaan. Alles gaat goed, ze heeft een geweldige tijd in Londen. Maar als ze één simpel bezoekje aan de Starbucks brengt, verandert haar hele leven. • Eerste hoofdstuk; 12.10.1...