[Jade Smith]
Het is nu vrijdag, we konden gelukkig snel intrekken in ons nieuwe huis.
"Harry!" roep ik terwijl ik puffend de laatste verhuisdoos probeer op te tillen. We zijn met drie verhuiswagens hierheen gekomen en zijn bijna klaar.
"Yeah?" vraagt hij terwijl hij zijn hoofd door de deuropening steekt.
"Can you help me?" vraag ik en hij knikt. Als ik hem de doos wil aangeven, raken onze handen elkaar. Ik voel mijn hart sneller kloppen en snel kijk ik weg. Nee, hij vindt me niet leuk.
"Thank you," zeg ik snel en ik loop alvast door.
"Jade?" hoor ik hem zachtjes zeggen.
"Yeah?" zeg ik terwijl ik me hoopvol omdraai.
"No, nevermind," zegt hij met een zucht en ik loop naar binnen. Wat wilde hij me zeggen?
Ik kijk op de klok en zie dat het al 5 uur is. Om 6 uur heb ik met Niall afgesproken voor onze 'date'. Snel spring ik onder de douche en ik kleed me om. Precies op tijd ben ik klaar.
"Niall!" roep ik als ik in de woonkamer sta.
"I'm coming!" roept hij terug en ik plof neer op de bank. Ik ben benieuwd wat we gaan doen, want het moest een verassing blijven.
"Are you ready to leave?" vraagt Niall waardoor ik op schrik uit mijn gedachten.
"Yes, let's go," zeg ik en we lopen naar buiten.
"Where are we going?" vraag ik als we de straat uitlopen.
"Surprise," zegt hij lachend en ik grinnik.
"I hate surprises," zeg ik en hij knikt.
"I know," zegt hij.
We lopen nog een stukje door totdat we een park zien.
"We're going to the park," zegt hij en we lopen erheen. In het park is er een plekje bij het water en er ligt een picknickkleedje met een mand klaar.
"You prepared this earlier?" vraag ik en hij knikt verlegen.
"I like it," zeg ik en hij lacht opgelucht.
We gaan zitten op het kleedje en Niall pakt eten en kaarsjes uit de mand. We eten en kletsen over van alles.
"It is getting dark already," zegt hij dan en ik knik. We ruimen onze spullen op en besluiten nog even rond te lopen door het park.
"I like this view," zeg ik glimlachend. Het is bijna Kerstmis dus het hele pad is versierd met lichtjes.
"Can I hold your hand?" vraagt Niall zachtjes en ik grijp zijn hand vast. De lichtjes, de date, onze handen samen geven me een romantisch gevoel. Toch klopt er iets niet. Ik heb nog niet lange hetzelfde gevoel bij Niall als ik krijg bij Harry. Bij Harry tintelt mijn lichaam als hij me aanraakt en mijn hart gaat sneller kloppen als ik aan hem denk. Ik denk dat ik verliefd ben.
"Niall?" zeg ik en ik kijk hem aan.
"Yeah?" vraagt hij.
"Can we sit down for a minute?" vraag ik en hij kijkt me kort aan.
"Sure, are you okay?" vraagt hij en ik knik.
"I just want to talk to you," zeg ik en we gaan zitten.
"I don't want to hurt you, but I don't think I like you the same way as you like me," zeg ik en hij slikt.
"Okay, I respect your choice," zegt hij, maar zijn ogen staan verdrietig.
"Niall, I'm sorry. Are you okay?" vraag ik en ik wrijf over zijn hand.
"I don't like it, but it's your choice," zegt hij en ik knik.
"I think we should go back," zeg ik en we lopen terug in stilte.
"Niall, we are still friends right?" vraag ik terwijl ik hem aankijk.
"Yeah, I'm just hurt right now," zegt hij en we lopen naar binnen. We komen binnen en zien Louis en Liam een film kijken, terwijl Harry geërgerd naar zijn telefoon kijkt.
"Hey, we're back," zeg ik.
"So, is Jiall real now?" zegt Harry bot. Niall loopt zonder iets te zeggen verder door naar boven.
"No, actually the complete opposite," zeg ik zuchtend.
"Oh," zegt Harry schuldig.
"I was about to tell you that Niall might seem upset, because I told him something," zeg ik.
"Maybe you should go upstairs and apologize," stelt Liam voor. Ik knik instemmend en Harry loopt naar boven.
[Harry Styles]
Ik loop naar Nialls kamer en klop op de deur.
"Go away," klinkt zijn stem zacht.
"Niall, it's me, I want to apologize," zeg ik.
"Come in," zegt Niall. Ik loop naar binnen en Niall ligt op zijn bed te staren naar het plafond. Zijn ogen staan waterig.
"Have you been crying?" vraag ik zacht.
"Maybe," antwoordt hij.
"I just wanted to apologize for my comment," zeg ik.
"It's alright," zegt Niall.
"I'm just not feeling well today," zeg ik zuchtend.
"I noticed, and I know why," zegt Niall, terwijl hij rechtop gaat zitten.
"What do you mean?" vraag ik.
"I've seen the way you look at Jade, and there must be a reason she said no to me," zegt Niall.
"Niall, I'm so sorry," zeg ik.
"No, I'm only upset, but you should really go after her," zegt Niall.
"Do you think so?"
"What do you have to lose?" vraagt Niall. Ik knik instemmend.
"Are you coming downstairs with me?" vraag ik.
"Yeah," antwoordt Niall.
[Jade Smith]
De jongens komen weer naar beneden.
"Everything okay again?" vraag ik. Niall en Harry lachen geheimzinnig. "Okay, I think that's a yes," grinnik ik. Liam en Louis lachen ook zacht.
"Where's Claire?" vraagt Niall dan.
"Upstairs, she was a little tired," zegt Louis.
"I'm going to talk to her," zeg ik, zonder op antwoord af te wachten loop ik naar boven. Als ik voor Claires kamer sta, duw ik de deur open. Claire zit op bed tv te kijken.
"Hey, hoe was je date?" vraagt ze, met een sneaky grijns op haar gezicht.
"Het begin was leuk, het einde alleen iets minder," zeg ik zuchtend. Ze klopt op haar bed.
"Kom maar op," zegt ze.
"We gingen naar het park, om te picknicken. Toen we klaar waren met eten, gingen we een rondje lopen door het park. Er waren allemaal lampjes en Niall hield m'n hand vast, er was een hele romantische sfeer. Maar het klopte gewoon niet," zucht ik.
"Harry," zegt Claire.
"Precies, ik zat er alleen maar aan te denken hoe het zou zijn als die date niet met Niall was, maar met hem," zeg ik.
"Maar weet je zeker dat Harry je niet leuk vindt?" vraagt Claire.
"Hij zei het toch," antwoord ik.
"Weet ik, maar zelfs jongens zijn ingewikkeld."
JE LEEST
Life Changes [1D]
Fanfiction{VOLTOOID} Jade is een twintig-jarig meisje dat voor stage naar Londen is gegaan. Alles gaat goed, ze heeft een geweldige tijd in Londen. Maar als ze één simpel bezoekje aan de Starbucks brengt, verandert haar hele leven. • Eerste hoofdstuk; 12.10.1...