28.

4.7K 142 36
                                    

[Jade Smith]

Ik word langzaam wakker, gelukkig weer in mijn eigen bed. Een glimlach verschijnt op mijn gezicht als ik me herinner dat ik vandaag met Ed Sheeran en liedje ga schrijven én opnemen! Mijn blik glijdt af naar Harry, waardoor ik begin te grinniken, zijn gezicht is helemaal platgedrukt tegen het kussen. Na een tijdje besluit ik op te staan en een ontbijt voor iedereen te maken. Voorzichtig loop ik de kamer uit en loop ik naar beneden. Dan kijk ik in de koelkast om te kijken wat we allemaal hebben. Uiteindelijk besluit ik sandwiches, wafels en ei te maken. Net als ik de eitjes in de pan heb gegooid klinkt er een vrolijk Iers accent.

"Hello!" roept Niall.

"Hi Nialler," antwoord ik grinnikend. Zijn ogen glijden naar het eten.

"Is that mine?" vraagt hij verwonderd. Ik begin te lachen.

"It's for everyone," grinnik ik.

"Are you excited for today?" vraagt Niall verder. Meteen doe ik een happy-dance.

"Of course I am!" roep ik. Niall lacht kort en dan glinsteren zijn ogen. "Niall?" vraag ik wantrouwig, ik ken die blik.

"I'm going to prank Harry," is het enige wat hij grijnst voor hij de kamer uitloopt. Lachend schud ik mijn hoofd en maak ik het ontbijt af, waarna ik de tafel dek. Net als ik iedereen wakker wil maken komt Niall weer binnen.

"Done," grijnst hij.

"What did you do?" grinnik ik.

"Secret," grinnikt hij. Ik wil het niet weten.

"Okay then, go wake everyone up," grinnik ik, hij knikt en rent weer weg. Lachend kijk ik hem na, wat een idioot. Na twee minuten komen Liam en Louis binnen, daarna Claire en als laatste Harry. Meteen begin ik keihard te lachen, en daarna begint ook de rest te lachen.

"What?" vraagt Harry droog. Iedereen ligt op de grond te huilen van het lachen.

"Oh my god!" gilt Claire.

"Niall!" gier ik.

"Guys?! What?!" roept Harry. Het ziet er zo hilarisch uit, Niall heeft Harry's haar gestijld met een stijltang.

"Check the mirror!" weet ik te zeggen tussen het lachen door. Harry loopt weg.

"Niall James Horan!" horen we drie seconden later.

"I'm going to die!" gilt Niall, waarna hij opstaat en achter de bank springt.

"My curls!" roept Harry nog een keer, waarna hij binnen komt rennen. "Niall, you're really bad at hiding yourself, I can see your leg," grijnst hij. Harry pakt Nialls been en trekt hem naar het midden van de eetkamer, dan springt hij bovenop Niall. Daar blijft hij zo'n vijf minuten liggen, tot hij zelfvoldaan opstaat. Op dat moment gaat Louis' telefoon en neemt hij op, waarna hij even de kamer verlaat.

"Okay, if we have to wait for Lou, we'll be waiting forever, so enjoy the breakfast," grinnik ik. Iedereen valt aan op het gigantische ontbijt. Na drie minuten komt Louis weer binnen.

"I've got some news!" deelt hij mee. Hij gaat zitten en iedereen kijkt hem afwachtend aan. "One Direction is going on tour from March 8th 'til May 8th!"

"Two months?!" roep ik verbaasd. Meteen kijk ik naar Harry.

"Chill, you're going with us," grijnst Louis. Meteen begin Claire en ik te gillen.

"Oh god! I thought I had to miss you for two whole months!" zegt Claire tegen Niall. Harry kust me.

"Yay," zeg ik als we terugtrekken.

"It's gonna be fun!" roept Liam.

--

Het is eindelijk zover, ik loop de studio binnen. Simon heeft precies gezegd waar ik moest zijn. Tweede deur links. Als ik de deur open zie ik een onbekende man zitten en dan de bekende rode haren van Ed Sheeran. Oh god, fangirl aanval. Ed staat op en draait zich om, waarna hij mijn schudt.

"Hi! I'm Ed!" zegt hij vrolijk.

"I'm Jade, nice to meet you," zeg ik zo kalm mogelijk. De andere man komt ook op me aflopen.

"I'm Josh, I'm going to help you guys with recording and stuff," legt hij uit.

"Jade, nice to meet you," zeg ik nog een keer.

"Take a seat," zegt Ed, we gaan allebei zitten en beginnen een beetje over wat dingen te praten. Al snel blijkt dat we echt een klik hebben.

"Shall we start?" vraagt Ed. Ik knik instemmend.

--

Na drie uur is het eindelijk af. Mijn allereerste échte liedje. Castle On The Hill, heet het. Nog een keer lees ik het door.

When I was six years old I broke my leg
I was running from my brother and his friends
And tasted the sweet perfume of the mountain grass I rolled down
I was younger then, take me back to when I

Found my heart and broke it here
Made friends and lost them through the years
And I've not seen the roaring fields in so long, I know I've grown
But I can't wait to go home

I'm on my way
Driving at 90 down those country lanes
Singing to "Tiny Dancer"
And I miss the way you make me feel, and it's real
We watched the sunset over the castle on the hill

Fifteen years old and smoking hand-rolled cigarettes
Running from the law through the backfields and getting drunk with my friends
Had my first kiss on a Friday night, I don't reckon that I did it right
But I was younger then, take me back to when

We found weekend jobs, when we got paid
We'd buy cheap spirits and drink them straight
Me and my friends have not thrown up in so long, oh how we've grown
But I can't wait to go home

I'm on my way
Driving at 90 down those country lanes
Singing to "Tiny Dancer"
And I miss the way you make me feel, and it's real
We watched the sunset over the castle on the hill
Over the castle on the hill
Over the castle on the hill

One friend left to sell clothes
One works down by the coast
One had two kids but lives alone
One's brother overdosed
One's already on his second wife
One's just barely getting by
But these people raised me
And I can't wait to go home

And I'm on my way, I still remember
Those old country lanes
When we did not know the answers
And I miss the way you make me feel, it's real
We watched the sunset over the castle on the hill
Over the castle on the hill
Over the castle on the hill

"Shall we sing it, so we can make up a beat?" stelt Ed voor.

"Seems like a plan," ben ik het met hem eens. We beginnen het te zingen en al snel zijn we het eens over het ritme en hoe we het gaan doen.

"I think you're ready to record," glimlacht Ed.

"Wow, this is so awesome," zeg ik lachend.

"It is, this is the best job on earth," is hij het met me eens. We beginnen met het opnemen van het nummer met wat behulp van Josh, en alles verloopt vlekkeloos. Binnen één uurtje zijn we helemaal klaar en kunnen we weer gaan. Ed en ik wisselen nog onze telefoonnummers uit, en dan ga ik weer naar huis.

--

Hoi! Woaaw thanks voor de 2K reads! We hebben in 2 weken 1K reads erbij gekregen wajooo😍 Hopelijk vonden jullie het leuk!

Life Changes [1D] Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu