[Jade Smith]
De afgelopen dagen doet Harry echt heel raar. Af en toe ontwijkt hij mij en het is net alsof hij iets te verbergen heeft. Om eerlijk te zijn, vind ik het echt niet meer leuk. Ik vraag me af of ik iets fout heb gedaan.
"Why are you looking so sad?" vraagt Niall. Ik zucht even voordat ik hem aankijk.
"It's just that Harry has been acting weird these last few days and I don't know what to do," zeg ik zachtjes. Ik heb nog tegen niemand uitgesproken hoe erg ik hier eigenlijk meezit.
"Well, I wish I could tell you what is going on, but I can't and I won't. The only thing I can tell you is that you did nothing wrong," zegt Niall met een grote glimlach. Voorzichtig glimlach ik.
"I fucking hate surprises," zeg ik dan lachend. Niall begint ook te lachen en voor ik het weet, voel ik me weer stukken beter.
"Thank you, Nialler. Even though you won't tell me what's going on." zeg ik met een neutraal gezicht. Hij kijkt me even bezorgd aan, alsof hij bang is dat ik echt boos ben. Een grijns verschijnt op mijn gezicht en hij kijkt me boos aan.
"Jade! I was actually scared that you were mad." zegt Niall. Ik sla snel mijn armen om hem heen.
"No way I can be mad at my bestfriend," zeg ik terwijl ik hem nog steeds knuffel.
"So, what are our plans?" vraagt hij als ik hem eindelijk heb losgelaten.
"I don't really know, we could just swim again?" antwoord ik. Hij knikt. "Maybe Louis, Liam and Harry can join?"
"Liam and Harry are at a meeting," zegt Niall. Ik zucht en rol met mijn ogen.
"This is what I mean, I'm not retarted, I know that they're not at a fucking meeting," zeg ik geërgerd. Ik sta op en loop naar mijn eigen kamer, waar ik mijn bikini aantrek. Dan loop ik weer naar onder en loop ik de tuin in. Niall en Louis zijn er nog niet, maar die zullen zo wel komen. Voorzichtig stap ik het zwembad in, maar het water is best warm, dus al snel ga ik even onder water. Als ik weer boven kom, springt er iemand voor me het water in. Een golf van water komt over me heen, en ik sta als een verzopen kat naar een keiharde lachende Louis te kijken. Niall staat grinnikend aan de rand.
"Good job, Tommo!" roept hij lachend. Ik zwem naar de rand.
"Help me to get out," zeg ik droog tegen Niall. Hij reikt me zijn hand aan, en gelijk trek ik hem het water in. Louis begint keihard te lachen en klapt in zijn handen als Niall met een zuur gezicht boven water komt
--
"Jade?" hoor ik Harry zachtjes zeggen. Ik kijk op en zie hem in de deuropening staan.
"Yeah?" vraag ik als hij vervolgens niks zegt. Ik rol van mijn bed af en loop naar hem toe.
"D-Do you want to get some Starbucks?" stottert hij, hij klinkt zelfs nerveus.
"Yeah sure, babe," zeg ik en ik draai me om om mijn jas te pakken. Als ik me weer omdraai, staat Harry nog steeds in de deuropening in zijn handen te wrijven. Ik vraag me echt af waar hij last van heeft.
"Hey?" vraag ik als ik naast hem sta. Hij kijkt me even aan voordat hij zijn blik weer op de grond richt. "Are you okay?" Hij pakt mijn hand vast en drukt een kus op mijn voorhoofd.
"I'm fine, love," zegt hij met een grote glimlach.
"You already look much better with a smile," zeg ik en ik geef hem snel een kus. Samen lopen we in stilte richting de Starbucks waar het gelukkig niet druk is.
[Harry Styles]
"Just wait here, I'll order our drinks," zeg ik tegen Jade en ze knikt afwezig terwijl ze door haar Instagram scrolt. Ik loop naar de kassa om ons drinken te bestellen en de medewerkster knipoogt naar mij.
"I'll write the message, just make sure you don't smudge it," zegt ze. Ik bedank haar en loop naar de wachtplek tot ons drinken klaar is. Ik pak de bekers zo vast dat je de namen niet kunt zien en loop naar Jade. Nu gaat het eindelijk beginnen.
"Love, how about we drink our coffee on a bench in the park?" vraag ik.
"Sure," zegt ze en ze wil een van de bekers pakken, maar ik trek snel mijn hand weg.
"Which one is mine?" vraagt ze, lichtelijk verbaasd over mijn actie.
"Uhh.. I'll give it once we crossed the road, it's still very hot and I don't want you to burn your hands," mompel ik snel en ik steek de weg over. Jade loopt iets voor me uit en loopt alvast naar het bankje dat precies tegenover de Starbucks ligt. Perfect.
"Here is yours," zeg ik en ik geef een van de bekers aan Jade. Ze pakt hem aan en net voordat ze een slok wil nemen, kijkt ze verward naar beker.
"Haz, I'm pretty sure they gave us the wrong coffee, this one says 'will you'," zegt Jade nietsvermoedend. Ik ga naast haar zitten en draai mijn beker zodat de naam zichtbaar is voor haar.
"No, I don't think they did. I think they gave us the perfect ones," zeg ik en terwijl ik nonchalant een slok neem, hoor ik Jade slikken.
"Show your cup," zegt ze zachtjes en ik draai de beker helemaal naar haar toe. Haar ogen worden groot en een glimlach verschijnt op haar gezicht.
"Will you marry me?" mompelt ze als ze de namen van de bekers bij elkaar zet. Ik zet mijn koffiebeker neer en ik kniel voor haar neer.
"Lieve Jade, hier hebben we elkaar langer dan een jaar geleden ontmoet. In dat jaar hebben we zoveel meegemaakt samen, het is echt ongelooflijk. We hebben samen al een paar dingen van de wereld gezien, maar ik wil de hele wereld met jou zien. Ik ben Nederlands gaan leren zodat ik met je familie kon praten en ze zo ook beter kon leren kennen. Maar stiekem ook zodat ik dit in jouw taal kon vragen. Het is cliché, maar je bent een van de allerbelangrijkste dingen in mijn leven. Ik hou ontzettend veel van je en ik kan me niet anders voorstellen dan dat ik de rest van mijn leven met jou door ga brengen. Lieve, Lieve Jade, wil je met me trouwen?" vraag ik zelfverzekerd. De speech die ik voor maanden al geoefend hebt, rolt foutloos mijn mond uit en ik eindig met een grote glimlach. Ik pak het doosje met de ring en klap het voor haar open. Haar mond valt open en de tranen schitteren in haar ogen. Ze slaat haar hand voor haar mond als de eerste traan over haar wang rolt. Ze slaat snikkend haar armen om me heen terwijl ze de woorden waarop ik aan het wachten was in mijn oor fluistert.
"Yes. I want to marry you, Haz." fluistert ze en ik geloof dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest. Ik neem voorzichting afstand van Jade om de ring om haar ringvinger te doen. In de verte hoor ik mensen juichen en klappen. De ring past perfect, net zoals ons leven nu is. Perfect.
--
Omfg dit was gewoon het laatste hoofdstuk😭 Dan is dit het schema voor de komende dagen:
Donderdag: epiloog life changes
Vrijdag: dankwoord life changes
Zaterdag: eerste hoofdstuk similar.
So we'll see you tomorrow!
JE LEEST
Life Changes [1D]
Fanfiction{VOLTOOID} Jade is een twintig-jarig meisje dat voor stage naar Londen is gegaan. Alles gaat goed, ze heeft een geweldige tijd in Londen. Maar als ze één simpel bezoekje aan de Starbucks brengt, verandert haar hele leven. • Eerste hoofdstuk; 12.10.1...