44.

3.6K 114 27
                                    

[Niall Horan]

Ik heb vanmiddag weer een afspraak bij de psycholoog, deze keer alleen. Iedereen was ervan overtuigd dat ik dan meer kwijt zou kunnen, ik geloof er niks van.

"Niall, are you awake?" hoor ik Jade vanuit de woonkamer schreeuwen.

"Yes, I'm awake!" schreeuw ik terug. Ik voeg er alleen niet aan toe dat ik al een paar uur wakker ben om aan de liedjes te werken. Ik kan de jongens niet in de steek laten, ik moet me gewoon niet zo aanstellen.

"Breakfast is ready," zegt Louis terwijl hij op mijn deur klopt. Ik doe snel de deur open en loop mee naar beneden. De broodjes en koffie staan al klaar op de tafel.

"Did you sleep well last night?" vraagt Harry terwijl we gaan zitten.

"Yeah, I did," zeg ik met een grote glimlach. Niets van die glimlach is waar, ik kon helemaal niet slapen.

"Good, I was worried after yesterday," zegt hij. Gisteren was een heftige dag, ik was heel moe en humeurig waardoor iedereen zich zorgen maakte.

"Yeah, I guess I was just tired," mompel ik, zuchtend laat ik mijn hoofd op mijn hand zakken. We eten de broodjes op en daarna besluiten Jade en ik om een wandeling te gaan maken.

[Jade Smith]

Bij het ontbijt viel me meteen op dat Niall liegt en probeert om een masker op te zetten. Goed geprobeerd Niall, maar dat lukt niet bij mij.

"Nialler, want to go for a walk?" vraag ik normaal, ik laat hem niet merken dat ik hem doorheb. Hij knikt opgelucht en we pakken onze jassen. Eenmaal in het bos begin ik te praten. "Niall, quit the act and tell me what's wrong." zeg ik.

"What- what do you mean?" stamelt hij, duidelijk geschrokken dat ik het doorheb.

"I know that you won't say anything at your therapy session today and I know that you were working all morning," zeg ik. Hij slikt en kijkt naar de grond.

"Come on, Niall, I'm your best friend. You can tell me anything, I thought you knew that," zeg ik verontwaardigd. Ik weet dat hij er niet over wil praten, maar soms moet hij echt even wakker geschud worden.

"I'm sorry," zegt hij. Ik schud mijn hoofd.

"Don't apologise. There is no need for that. All I want is that you inform me about what you do, because I'm worried," zeg ik vriendelijk. Glimlachend kijk ik hem aan. Een voorzichtige glimlach vormt zich op zijn lippen en hij knikt.

"I'll try, I promise," zegt hij en we lopen even in stilte verder.

"I hate the fact that people feel bad, only because I feel bad," zegt hij. Ik pak zijn hand en stop met lopen.

"Ni, people will only feel bad if they care about you. We all love you, so sure as hell we feel bad," zeg ik bemoedigend. Zijn gezicht straalt verwarring uit, maar ik besluit het er maar even bij te laten. "Let's talk about something else, for example the fact that we have to visit Little Mix again soon." zeg ik lachend. We hebben ze gisteren al gebeld, maar ook met Claire nu hebben we beloofd snel langs te komen.

--

Nadat Niall bij de psycholoog is geweest, gaan de jongens en ik naar Leigh toe. De andere meiden zouden daar ook zijn. Ik druk op de deurbel en er wordt gegild in het huis.

"Jade!" wordt er gegild in de gang, de stem lijkt veel op Claire. Ze opent de deur en ik spring in haar armen.

"Meid, een week zonder elkaar is echt te lang," zeg ik lachend als ik haar loslaat. Ze knikt instemmend en laat me doorlopen.

"Pez!" zeg ik, waardoor Perrie zich omdraait.

"Congrats on winning, Jadey! I'm so proud of you," zegt ze blij, terwijl ik haar een dikke knuffel geef.

"Thanks babe," zegt ik met een grote glimlach. Zo ga ik Leigh en Jesy ook af totdat ik bij Jade kom.

"Twin," zeg ik droog waardoor Jade zich omdraait en haar armen om me heen slaat.

"Congrats, Jade," zegt ze en ze kust mijn wang.

"Thanks, Jade," zeg ik en we schieten in de lach. Het maakt niet uit hoevaak we elkaar nu al hebben gezien, dit blijft grappig. We blijven de hele middag op de bank zitten kletsen. Het is zo gezellig dat we de tijd kwijt zijn totdat Liam op zijn horloge kijkt.

"Guys, it's already 6," zegt hij verbaasd. Harry haalt zijn schouders op waardoor ik moet lachen. Ik zit tegen hem aan en naast mij zit Jade natuurlijk.

"Let's eat together," zegt Jesy dan en iedereen is het er mee eens, het is veel te gezellig om al naar huis te gaan.

"Pizza?" stelt Louis voor en Leigh pakt haar mobiel om te gaan bestellen. Het is een hele lijst uiteindelijk, maar met 4 jongens en 6 meiden kan het natuurlijk ook niet anders.

Na een halfuur gaat de deurbel en Claire doet de deur open. We hadden al betaald, dus al snel komt ze binnen met de dozen.

"Food" roept ze lachend terwijl ze de dozen op tafel legt. Iedereen pakt zijn of haar pizza en loopt weer naar de bank. We zijn een film aan het kijken, geen idee welke, maar het is spannend.

"Hazz, I'm full," zeur ik nadat ik bijna de hele pizza heb gegeten. Hij kijkt me lachend aan en eet de rest van mijn pizza ook nog op.

"Where do you leave all your food?" zeg ik verbaasd terwijl ik met mijn hand over zijn strakke buik wrijf. Hij haalt zijn schouders op en hoofdschuddend ga ik terug liggen. Claire pakt mijn arm en haakt die in haar arm. Zo blijven we filmkijken totdat ik langzaam in slaap val.

[Harry Styles]

Als de film af is, kijk ik tegen een slapende Jade aan. Ik probeer haar zachtjes op te tillen, maar Claire heeft een beter plan.

"Put her in my bed," zegt ze zachtjes en ik knik. Met Jade in mijn armen loop ik naar boven en leg haar in bed. Ik trek haar broek uit en sla de dekens om haar heen. Ik schrijf snel een briefje zodat ze weet waar ik ben.

"Goodnight Jade, I love you," fluister ik, zachtjes kus ik haar voorhoofd en loop de kamer uit.

Life Changes [1D] Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu