[Jade Smith]
De tour begint over vier weken en het is alleen maar druk. Zo druk dat mijn hoofd moeite heeft om het te verwerken. Zuchtend pak ik de zoveelste paracetamol in een week tijd, volgens mij hebben ze geen eens effect meer op mijn lichaam. Terwijl ik zachtjes naar boven stommel, kom ik Harry tegen.
"Headache again?" vraagt hij bezorgd, zijn ogen scannen mijn gezicht langzaam. Ik knik moeizaam en hij tilt me op. Hij brengt me naar mijn, nou ja onze, kamer.
"Jade, I think that you should get some rest," zegt hij dan zachtjes terwijl hij de dekens over me heen trekt.
"I'm going to sleep," zeg ik verward. Hij schudt zijn hoofd zachtjes en doet zijn mond open om iets te zeggen, maar loopt dan weg. Ik val langzaam in een diepe slaap.
[Harry Styles]
Zuchtend gooi ik mezelf op de bank. Niall kijkt op van zijn telefoon en geeft me een vragende blik. Hij legt zijn telefoon op tafel en draait zich in mijn richting.
"What is wrong, lad?" vraagt hij.
"It's Jade, she went to bed again," mompel ik, hij wrijft even over zijn hoofd voordat hij antwoord geeft.
"Yeah, I've been feeling the stress as well," zucht hij. "Maybe we should take a day off before the tour starts, maybe even a couple of days. We have rehearsed a lot already and it seems like everybody needs it."
Mijn ogen lichten op bij het idee, een paar dagen met de jongens, Jade, Claire en ik. Nu is nog de vraag of we ooit vrij kunnen krijgen.
"How about you call Simon and I call Ed?" zeg ik tegen Niall. Hij grijpt naar zijn telefoon en meteen gaat ons plan in actie. Na enkele minuten verandert zijn neutrale gezicht in een glimlach. Van binnen begin ik al te juichen.
"He said we could take the next four days off, because we rehearsed so much." zegt hij en we beginnen te lachen. Eindelijk vrij! Ik tik snel het nummer van Ed in en bel hem. Al snel neemt hij op.
"Ed, mate I have a question. Can Jade take off the next 4 days?" vraag ik terwijl ik mijn vingers kruis, hopend dat hij ja zegt.
"Yeah sure, she looks really tired. Some rest will do her good," zegt hij en nu is het mijn beurt op mijn duim op te steken naar Niall. Ik maak het gesprek met Ed af en hang op. Samen roepen we iedereen, behalve Jade om te overleggen wat we gaan doen.
---
[Jade Smith]
Als ik wakker word, is de kamer donker en stil. Al gapend pak ik mijn telefoon om er vervolgens achter te komen dat het al half 7 is. Ik kruip wat dieper terug onder de dekens, ik voel me ontzettend slecht.
"Babe, are you awake?" hoor ik Harry zachtjes zeggen terwijl hij op de deur klopt.
"Yeah," antwoord ik.
"Dinner is ready, are you coming?" vraagt hij. Hij loopt binnen en gaat voorzichting naast mijn lichaam zitten.
"I don't know," zeg ik eerlijk. Het idee van eten staat me nu niet aan, terwijl ik normaal altijd honger heb.
"What's wrong? Not your headache, there is more," zegt hij, zijn handen wrijven rustgevend over mijn rug.
"I'm really stressed," mompel ik. Tranen beginnen langzaam over mijn wangen te rollen, Harry veegt ze weg en knuffelt me.
"Love, we have a surprise for you. Please come to eat dinner," fluistert hij in mijn oor. Met moeite stap ik uit bed, trek mijn kleren aan en loop naar beneden.
"I love you," zegt Harry voordat hij me kust. Hij opent de deur van de keuken waar iedereen al aan tafel zit.
"Hey guys and Claire," zeg ik zachtjes, ik schuifel naar een stoel en plof neer.
"Jadey, we have the following four days off," zegt Liam, waardoor er meteen een glimlach op mijn gezicht komt.
"That's so nice, I really need it," zeg ik, iedereen knikt instemmend. We bespreken onze plannen. Eerst nemen we twee rustdagen, daarna gaan we naar een pretpark en nog wat leuks doen. Zodra iedereen het eens is met de indeling beginnen we met eten.
--
De afgelopen twee dagen heb ik alleen maar met Harry in bed gelegen. Ik heb meer dan 12 uur geslapen per dag, maar nu voel ik me wel stukken beter.
"Babe, get up," zegt Harry voor de zoveelste keer. Ik sla hem met mijn kussen."Okay, we're leaving without you," zegt hij dan. Hij wil de kamer uitlopen, maar ik pak zijn pols vast.
"Stay here," kreun ik, ik sla de dekens van me af en ga toch maar eens uit bed. Vandaag hadden we afgesproken om rond 8 uur naar het pretpark te vertrekken. Het is inmiddels half 9.
"Done," mompel ik als ik na een aantal minuten klaar ben. We lopen naar beneden waar ik een tik tegen mijn hoofd krijg van Claire.
"Die kreeg je voor het verslapen," lacht ze en ik kijk haar boos aan totdat ik in het lachen uitbarst. We gaan met ons busje naar het pretpark, Liam rijdt. Wonderbaarlijk genoeg komen we ook nog net als het park opent aan.
"Guys, I'm sorry about this morning," zeg ik dan en iedereen kijkt me verbaasd aan. "For waiting so long on me," zeg ik, beschaamd kijk ik naar beneden. Iedereen begint keihard te lachen waardoor ik verbaasd kijk.
"The park opens at 10," zegt Liam en ik snap het nog niet.
"We didn't have to wait at all, we just said to you that we have to leave at 8," legt Louis uit met een grote grijns op zijn gezicht.
"Bitches!" schreeuw ik lachend. Ik geef iedereen een highfive en we stappen uit. Ik knuffel Harry en ik pak zijn hand vast. Op naar een leuke dag!
JE LEEST
Life Changes [1D]
Fanfiction{VOLTOOID} Jade is een twintig-jarig meisje dat voor stage naar Londen is gegaan. Alles gaat goed, ze heeft een geweldige tijd in Londen. Maar als ze één simpel bezoekje aan de Starbucks brengt, verandert haar hele leven. • Eerste hoofdstuk; 12.10.1...