73.

2.4K 84 120
                                    

[Jade Smith]

Als ik wakker word, ligt Harry niet naast me. Even kijk ik de donkere kamer rond, en zie ik op de wekker dat het half twee 's middags is. Logisch dat hij niet meer in bed ligt, ik heb echt lang geslapen. Ik was gewoon moe van de reis denk ik.

Snel trek ik kleren aan, en ga ik even naar de wc, voor ik de woonkamer binnen loop. Robin moest vandaag werken, en Anne en Gemma zitten op de bank.

"Morning," zeg ik. Ze kijken op en glimlachen.

"Goodmorning, sweetie," zegt Anne. Ze is echt heel erg lief, Gemma en Robin ook trouwens.

"How is Harry still sleeping?" vraagt Gemma lachend. Een argwanend gevoel trekt door me heen. Harry slaapt helemaal niet.

"Harry is not sleeping," zeg ik. Gemma trekt een wenkbrauw op, maar al snel zie ik dat ze weet waar hij heen is.

"I think he went to the park, a couple of minutes walking from here," zegt ze. "He used to go for a walk in the weekends when he still lived here."

"How do I get there?" vraag ik. Gemma legt het me uit, en het is niet zo lastig. De straat uit, dan één keer rechts, twee keer links en dan rechtdoor.

"Okay, then I'll go and see if he's actually there," zeg ik grinnikend. Gemma knikt met een glimlach, en ik trek mijn jas aan, voor ik de deur achter me dichttrek. Het waait zachtjes, en het is niet heel druk op de straat. Compleet anders dan Londen, waar er altijd leven is en iedereen langs elkaar afloopt.

Na een korte wandeling zie ik het bankje waar Gemma het over had, en inderdaad, daar zit Harry. Een opgeluchte zucht verlaat mijn mond. Ik loop erheen en ga naast hem zitten. Hij kijkt naast zich, en als hij ziet dat ik het ben, slaat hij een arm om me heen.

Maar dat wil niet zeggen dat ik niet heb gezien dat hij tranen van zijn wangen veegde.

"Babe, what's wrong?" vraag ik zachtjes. Hij kijkt me aan, en probeert te doen alsof hij niet begrijpt wat ik bedoel. "Haz, I'm not an idiot."

"Sorry," zegt hij zacht. "I'm really sorry, Jade."

"For what?" vraag ik hem. Voor zover ik weet heeft hij me niks aangedaan.

"I'm sorry that, wherever we are, we'll always get bothered by paparazzi and fans. You know, when I want to be alone with you, they'll always come to us. And that's okay, because it was my choice to audition for the X Factor, but sometimes I just wish that I never got through the auditions," zegt hij, na een lange stilte. Even slaat mijn hart een paar slagen over, dit had ik eigenlijk niet verwacht van Harry.

"But Harry, let me remind you of everything you've done. The tours, the awards you won, the beautiful albums you've made, you met three of your best friends because of the band," som ik op. Hij kijkt me aan, met tranen in zijn ogen, en ik glimlach naar hem.

"Yes,  and I am really grateful for everything. But I wish I had some button to turn the fame off when I'm not in the mood for it," zegt hij. Om de een of andere reden klinkt hij heel wijs. Voorzichtig leg ik mijn hoofd op zijn schouder, hij wrijft over mijn bovenarm. "How did you find me here?"

"Your mom and Gemma thought you were still sleeping, but then I said you weren't and it didn't take long for Gemma to come up with the idea that you were possibly here," leg ik uit. "And I know you, because if everything was alright, you'd have left a note or so, to tell where you was. But you didn't leave a note, so I knew there was something bothering you. And I love you, so I was worried."

"Jade, you know that there are people who think that, when you die, you go to heaven?" vraagt hij opeens. Ik grinnik, lekker random Harry.

"Yes."

"So that'd mean that there are a lot of angels, right?" vraagt hij door.

"Yes, right."

"There might be a lot of angels, but you are my only angel," zegt hij zachtjes. "And I want to be in heaven with you once were not alive anymore."

"I want to be with you in heaven. Together forever and after forever," antwoord ik zacht. Hij geeft me voorzichtig een kus, en ik glimlach.

"I love you, Jadey."

"I love you, Harry."

--

Hellosww! Sorry voor de update die een dag te laat was. Maar gister waren we bij LITTLE MIX CONCERT IN AFAS AAAAAAAAAHHHHH RIP. Het was zo bae omg ik kan het nog steeds niet geloven. En we hebben ook Mabel, Marieke en Bieke gemeet en hun zijn ook heel erg koewl en bae dus dat was kapot nice :))

Life Changes [1D] Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu