Part 48

609 82 40
                                    

   "Kamu berdua boleh bercium" kata lelaki yang menjadi saksi perkahwinan mereka.

Baekhyun dekatkan wajahnya dengan wajah Taeyeon, beberapa saat kemudian bibir mereka bertemu. Dan serentak dengan itu juga tepukan gemuruh memenuhi ruang.

Baekhyun pandang Taeyeon, tangannya naik mengelus pipi Taeyeon perlahan. Tak sangka sekarang Taeyeon sudahpun menjadi isteri padanya.

   "Thank sudi jadi isteri oppa" ucap Baekhyun lembut di telinga Taeyeon.

   "Taeyeon pun nak ucapkan terima kasih sebab oppa sudi jadi suami kepada perempuan yang sudah bergelar janda ni" Taeyeon ketawa kecil.

   "Baekhyun hyung!" Jerit Taehyung serentak tubuh Baekhyun di peluk erat. Seorang je yang jerit nama dia tapi yang datang peluk tiga orang sekali. Macamlah nak berpisah diaorang ni peluk.

   "Aku dah lemas ni, mati kang macam mana?" Baekhyun gerakan badannya sendiri.

Chanyeol lepaskan Baekhyun dahulu, lepas tu dia mencebik. "Baru peluk dah cakap pasal mati bagai, kang mati betul siapa yang nak jaga Taeyeon yang baru naik taraf beberapa minit tadi?" Chanyeol bercekak pinggang.

   "Mulut jangan celupar sangat" marah Taeyeon sambil bercekak pinggang seperti Chanyeol juga.

Chanyeol angkat tangan, sengih semua cukup. "Mianhae, melawak je"

   "Padan muka kau, melawak lagi benda benda macam ni" Hyuk ketawakan Chanyeol sambil gelengkan kepala.

Chanyeol ketuk kepala Hyuk. Siapa suruh gelakkan dia tadi, kan dah dapat balasannya.

YeonJi baru datang, nak buat macam mana dia ketinggalan di belakang. Tadi dia pergi dekat omma dia sekejap bila omma dia panggil. Sekarang baru dapat bersama dengan mereka ini. YeonJi peluk tubuh Taeyeon erat.

   "Tahniah" ucap YeonJi ceria.

   "Gomawo" ucap Baekhyun dengan Taeyeon hampir serentak.

   "Agaknya bila YeonJi boleh dapat anak saudara ni?" YeonJi mengangkat keningnya.

Taeyeon tolak bahu YeonJi perlahan, cuba tanya soalan soalan macam tu bila tak ada orang. Ni tak, nak juga tanya waktu orang ada ni. "YeonJi lah dulu bagi anak saudara untuk unnie, siapa kahwin dulu?" Taeyeon angkat kepala.

   "Tak kisah siapa kahwin dulu, kita tak tahu rezeki siapa dulu nanti" Baekhyun pula yang tolong jawabkan.

Taeyeon mencebik bila suami dia jawab macam nak sebelahkan YeonJi ni. YeonJi pun bukan main seronoklah bila Baekhyun jawab macam tu, tersengih sengih macam kerang busuk.

   "Tengok unnie, Baekhyun oppa pun jawab macam tu" YeonJi siku kakaknya.

Taeyeon buat muka, dia pandang Taehyung. "Ni V noona nak pesan, tolonglah cepat cepat buat something dekat budak ni" lengan adik iparnya di sentuh.

Taehyung sengih. Kepala pula di angguk. "Boleh je noona nak buat cepat cepat tapi orang tu asyik bagi alasan tak munasabah je dari hari tu" Taehyung pula mencebik apabila teringatkan alasan YeonJi. "Noona tahu YeonJi bagi alasan dia tengah cuti, dari hari tu lagilah alasan yang sama dia guna" adu Taehyung.

Taeyeon pandang adik dia yang dah buat buat tak nampak yang dia sedang di pandang. Taeyeon mendekati adiknya. "Jangan bagi alasan yang pelik pelik sangat, YeonJi ingat diaorang lelaki diaorang tahu ke" kata Taeyeon.

YeonJi cebik pula. "Tengoklah macam mana nanti" balas YeonJi malas.

   "Urm... Baekhyun, Cik Taeyeon saya nak kena balik dah ni. Lagipun ada kerja sikit ni nak kena buat" kata Hyuk ingin meminta diri dahulu.

[✔] Husband Encik P.AWhere stories live. Discover now