Zbierka citátov

934 100 4
                                    

(Lars)

Strašne sa túžim vedieť zhmotniť. Je to môj najväčší sen vôbec. Vlastne je to sen. Som strážca snov, čo má svoje sny. Strážca, ktorý sa práve zaprisaháva, že neostane len pri snoch, ale premení svoje sny na skutočnosť, na realitu. Dokážem to. Viem, že áno, ak sa o to budem usilovať.

Dívam sa, ako auto Jonesovcov odchádza preč a stráca sa mi z dohľadu. Následne sa vracia späť a vybehne z neho pani Jonesová, z kabáta vytiahne kľúče od domu, odomkne si, a ešte raz a znovu skontroluje, či poriadne vypla všetky spotrebiče. Clio nezaujato sedí na zadnom sedadle auta, hrá sa na mobile, v ústach prehadzuje žuvačku zo strany na stranu, a prekríži si nohu cez nohu, robiaca si plnohodnotné pohodlie. Z mobilu jej trčí káblik od pomotaných sluchátok, ktoré vyzerajú, akoby hrali brutálnu, vynovenú verziu spoločenskej hry Twister.

A potom je táto dvojčlenná rodinka preč.
Ostávam sám. Vletím do ich domu a prezerám si to tu, zisťujúc stále viac o jeho majiteľoch. Prezerám si fotky, magnetky, kresby, a čokoľvek, čo ma zaujme, napríklad zbierka citátov, ktoré má Clio pod plexisklom položeným na stole.

,,Všetci ste takí dobrí, všetci ste takí super, všetci ste takí čestní, tak ako je možné, že stále tam vonku je svet plný nahovno ľudí?"

~ Charles Bukowski

No, nedá sa hovoriť, že by to dievča bolo veľkou ľudomilkou, opak je pravdou, ak zastáva takéto myšlienky. Nie je to však pre mňa niečo, čo by som považoval za nový objav.

,,Ale ja nechcem ísť medzi šialených ľudí," Alice poznamenala.

,,Oh, nemôžeš si pomôcť," povedala mačka, ,,všetci sme tu šialení. Ja som blázon. Aj ty si blázon."

,,Ako vieš, že som sa zbláznila?" povedala Alica.

,,Musela si sa. Inak by si sem neprišla."

~Lewis Carol, Alica v krajine zázrakov.

Zdá sa, že Clio má načítaných strašne veľa kníh, predovšetkým fantasy, pretože tu nájdem aj mnohé citáty z Harryho Pottera, Mortal Instruments, Infernal devices, Percyho Jacksona, a tak ďalej. Ďalej tu má aj citáty z tínedžerských klasík, greenoviek, neohrdne však ani poéziou a klasickými románmi. Knihy, hudba, seriály, filmy.. to je skrátka jej.

Úprimne, mohla by sa tak ľahko stať populárnou.. keby chcela. Keby chcela, mohla by sa začať baviť o týchto veciach so spolužiakmi a inými rovesníkmi. Keby chcela, mohla by sa zapísať do nejakého knižného alebo umeleckého krúžku. Keby chcela, mohla by toho dokázať skutočne veľa. Našla by si kamarátov, aj priateľa. Ibaže nebojuje. Nesnaží sa dostatočne. Namiesto toho si necháva život unikať pomedzi prsty a utápa sa vo vlastných depresiách.

Nechápem mnohých ľudí. Vravia, aké je svet zlé, skazené miesto, no často si neuvedomujú, čo všetko tu majú krásne. Ba čo viac, mnohokrát aj to krásne ničia. Kedy si uvedomia, čo všetko pekné už majú? Kedy? Keď o to prídu? Vlastne.. možno by sa dalo trochu hovoriť o pokrytectve, ale v mojom prípade zväčša si vážim, čo mám, a dávam to najavo. Starám sa, pomáham, podporujem druhých.. a to ma robí šťastným a dodáva môjmu životu zmysel, skrášľuje môj svet. A tým, že ho potom vidím krásnym...On ním aj je. Spôsob, ktorým sa rozhodneme vidieť svet, vytvára svet, ktorý vidíme. Áno, stalo sa mi, že sa tiež občas cítim na dne a strašne mizerne, ale - ani stromy nie sú vždy zelené. Občas skrátka musia zhodiť zo seba lístie, prežiť mráz a znovu rozkvitnúť.

Som optimista. Clio je čistá, nefalšovaná pesimistka. Ako tak čítam citáty, alebo básne, tak si skrátka myslí, že svet je jedna hromada sračiek. Ani nevie, ako sa mýli. Dokážem jej, ako sa mýli. Akože sa volám Lars Tempest.

Lars jej to jedného dňa dokáže :-) I promise :-) Akože sa volám Michaela :-D

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Lars jej to jedného dňa dokáže :-) I promise :-)
Akože sa volám Michaela :-D

Cold shadow ✅Where stories live. Discover now