Ahojte :-)
Zvyčajne na záver každého príbehu pridám časť, kedy napíšem niečo milé Vám, čitateľom, alebo lepšie povedané, čitateľkám, keďže chalanov som si tu zatiaľ žiadnych nevšimla :-)
Tentokrát som sa to rozhodla urobiť o trošku inak, keďže nie som úplne spokojná so všetkým, ako toto dielo vypálilo, a aj vy máte určite isté otázky, na ktoré by mi prišlo ľúto, keby som Vám nedala odpoveď, alebo sú tu otázky, na ktoré by som zase ja chcela, aby ste poznali odpoveď.
1) Prečo Lars na záver príbehu neskončil s Clio Jonesovou ako pár?
Prvá otázka, na ktorú sa určite pýta väčšina z Vás, čo tento príbeh čítala. Ide o to, že všetky moje príbehy doteraz skončili tak, že hlavné postavy mali svadbu a poprípade aj detičky, takže som to tentokrát chcela spraviť iné. Pri Cliinej povahe mi to takto prišlo normálne a nemala som ten pocit, že také dve rozdielne povahy s úplne rozdielnymi názormi by spolu dokázali spokojne žiť vo vzťahu, možno až manželstve. Tiež, po toľkých razoch, čo ho Clio odmietla? Nie, nemyslím si, že by to fungovalo.
2) Čo Clio a Dante?
Myšlienka dať týchto dvoch dokopy nebola pre mňa čímsi, čo som spočiatku plánovala, ale časom mi prišla lákavá, a vlastne...Vždy je lákavá myšlienka hlavná hrdinka + chlapec pôsobiaci ako bad-boy (ako človek, ktorý má dokončené spolu s Cold shadow už 4 príbehy, o tom viem svoje). Príde mi lepšie, že Clio skončila napokon s Dantem, sorry, ale je to môj názor, a ak ho so mnou nezdieľate, tak s tým už nič nenarobím.
3) Zápletka príbehu.
Tí, ktorí čítali veľa, veľa príbehov, si pravdepodobne všimli, že v mojom príbehu absentuje hlavná, veľmi veľká zápletka príbehu. Mohla by tu byť diskusia o tom, že tá bola začiatok vzťahu Larsa a Clio, kedy sa Clio dostala do Luxu, alebo Clio bojujúca proti sebe samej a svojej depke, ibaže to nebol môj prvotný úmysel. Prvotný úmysel s týmto príbehom bol boj dobra a zla a Clio, ktorá sa do toho celého zapletie a stane sa revolucionárkou, ktorá bude vyhubovať Tenebrisčanov rad-radom, až kým nezistí, že v živote treba aj strach a nočné mory, ktoré sú tiež na niečo dobré. Išlo o to, že som sa akosi zamotala v tom, že som spravila Tenebrisčanov nesmrteľných, a tak som potom nedokázala prísť na to, čím by som ich vedela ničiť. Zamotala som sa do sietí, ktoré som si sama vytvorila.
4) Bolo zámerom spraviť z Cold shadow niečo filozofické?
Spočiatku ani tak nie, no pri povahe, ktorú som vytvorila pre Clio, mi to veľmi rýchlo prišlo vhod. Naviac, pri tých častiach, kedy som sa zamotala, som sa potrebovala niečoho chopiť, tak som využila to, čo som z príbehu spravila. A aby dej len tak nestál, čo sa mi zdalo, že i tak aj po pár roztržkách stál, tak som vytvorila zvláštnu a až veľmi nereálnu postavu Shearah, ktorá do príbehu aspoň trošičku (snáď) vmiesila humor, či vytvorila Cliinho brata Yasua, ktorého som napokon ani veľmi nevyužila, lebo som bola príliš zaujatá prácou so Shearah a jej osobnosťou (zdalo sa mi to zábavnejšie, sorry).
5) Odkiaľ som čerpala inšpiráciu na napísanie tohoto príbehu?
Pri The dragon's princess by som Vám vedela dať jednoznačnú odpoveď, že to bol film Dračia nevesta. Ibaže tu s určitosťou neviem, je to vlastne príbeh založený na tom, že som chcela vytvoriť niečo, čo tu ešte nebolo, lebo úprimne, príbehov o vlkodlakoch, čarodejníkoch, živelných pičusoch či upíroch bolo, je, a aj bude stále dosť, a dokonca sama som nejaké napísala. Nápad na niečo takéto sa ku mne dostal čudujsasvete, raz večer, kedy som mala celkom depresívne obdobie, a nevedela som zaspať (čo sa mi stáva veľmi často) a len tak som dumala, až snívala o tom, čo by som mohla začať po The Dragon princess písať. A vzhľadom k tomu, že moje hlavné ženské postavy doteraz boli prototypy dobre vyzerajúcich a charakterovo silných postáv bojovníc, Clio berúca tabletky ako lentilky, na začiatku príbehu flegmaticky, až zombícky pôsobiaca a súca na psychiatriu bola mojou novou výzvou.
6) Čo plánujem písať po Cold shadow?
Mám rozvrhnutý námet na príbeh The house of enchantment, takže pravdepodobne ten, alebo mám aj niekoľko iných námetov a aj na iné žánre, ako je fantasy, takže si možno vyberiem nejaký z nich. Tiež mám už niekoľko mesiacov pozastavené písanie príbehu Demons within: Satan's son a chcela by som sa k tomu dostať, ibaže to po takej dlhej dobe nepísania toho príbehu by bolo zrejme veľmi náročné a trvalo by mi dlhšiu dobu, než by som sa do toho opäť dostala. A možno si dám na istý čas od písania krátku pauzu, v každom prípade, nie veľmi dlhú, ale fakt krátku (max. 2 týždne), ale písať budem jednoznačne ďalej a jednoznačne NIEČO. V poslednom čase tiež vážne rozmýšľam o tom, že je v našej slovenskej wattpadovskej fantasy literatúre málo rozvinutá tématika morských bytostí - sirén, morských panien a pánov, a možno by vôbec nebolo na škodu chopiť sa toho...Ako ste už zistili, som typická žena - chcem veľa vecí, a najlepšie ihneď :-D
7) Môj úprimný názor na Cold shadow?
Som pomerne dosť sebakritický človek a toto dielo nevypálilo tak, ako malo, čo ma tak trochu aj mrzí. Som však rada, že som tento príbeh vôbec dokončila, stálo ma to niekedy veľkú dávku sebazapretia, nakoľko pri oboch svetoch Luxčanov a Tenebrisčanov a ich fungovaní občas absentuje logika a tak som to zvalila na mágiu, za čo som nebola dvakrát rada -.- Tiež mi prišlo, že som z Clio postupom času pre moje výkyvy nálad a skleslé nálady zo školy a súkromných problémov spravila dosť nepríjemnú osobu. Pravdou je, že písanie si často nerobím ľahké, ba práve naopak, dosť si ho zťažujem, a tak sa stáva, že si zakúsnem viac, než dokážem prežuť, a to sa v tomto príbehu stávalo veľmi často.
Verím však, že sa Vám napriek všetkému tento príbeh páčil, a že Vás veľmi nesklamal, pretože mne príde, že som v ňom trochu precenila svoje schopnosti. Ďakujem za pochopenie a vlastne za čítanie a všetky tie hviezdičky a komentáre :-) Ste zlatíčka a dúfam, že keď sa pustím do písania nového príbehu, tak sa opäť pri ňom stretneme :-)
YOU ARE READING
Cold shadow ✅
FantasyVidela tiene a cítila chlad, no keď hľadala zdroj dvoch bojujúcich ľudských tieňov a mrazu, neobjavila nič, žiaden náznak toho, že by s ňou niekto bol v izbe, a zima by bola niečím viac, než prievanom spôsobeným dvoma otvorenými oknami na opačných s...