(Lars)
Shearah nebola najlepšou spoločnosťou, no ak som pri niekom nadobudol pocit, že som normálny aj napriek svojej nenormálnosti, tak to bola práve ona. Sedel som neďaleko nej a počúval, ako sa neúspešne snaží zbaliť akési luxské dievča plné rozpakov. Povzdychnem si a po chvíli k nej podídem a odpútam ju od toho dievčaťa.
,,Shearah, ona nie je lesbička," pošepnem jej.
,,Ale je, len o tom ešte nevie."
,,To si vážne myslíš, že si jej typ?"
,,Úplne. Ja som blížencami, ona je levom. Klapalo by nám to spolu."
,,No keď myslíš..."
Podľa môjho názoru by to Shearah neklapalo s nikým normálnym, a je jedno, čo by vraveli hviezdy, všetky tie vymyslené vety plné myšlienok platných na drvivú väčšinu populácie zvané horoskopy, alebo ktokoľvek iný.
,,Hovoria to hviezdy. Musí to byť pravda."
,,Odkiaľ vieš, čo hovoria hviezdy?"
,,Jednoducho. Pozriem sa na nebo a počúvam, čo mi šepkajú."
Nechápavo prikývnem. V mysli sa pýtam sám seba, či hviezdy čosi šepkajú, až napokon dospejem k názoru, že to nechám tak. Shearah je blázon, ale aj niekoho, kto dokáže stvoriť tie najbláznivejšie sny vôbec, bolo medzi nami, Luxčanmi, potrebné. Minimálne pre zábavu. Ona bola nie len bláznom, ale tiež skutočným umelcom.
Ja som nikdy nebol umelcom. Nevedel som nikdy pekne kresliť, písať - to ešte možno hej, ale nikdy by to nedosiahlo úroveň písania, akú má Clio Jonesová, tanec - priemerný tanečník, vhodný možno tak do nočných klubov a na pozíciu striptéra, a spev nie je síce najstrašnejší, ale stále nie dosť dostačujúci na to, aby som odštartoval kariéru speváka. Bol som skôr športový typ, rád som hral futbal, surfoval, robil adrenalínové športy a tak.
,,Inak, veľmi pekne ti ďakujem. Kým som sa s tebou rozprávala, tak odišla. A ty si ma na to ani len neupozornil."
,,Neodišla by, keby mala o teba záujem. Osoba, ktorá ťa skutočne miluje alebo má o teba minimálne veľký záujem, sa len tak nevystavuje do pozície, kedy by o teba mohla navždy prísť. A totá utiekla aj bez toho, aby sa vôbec rozlúčila."
,,Krava sprostá," zamrmle Shearah. ,,Môžem to všetko osrať."
,,Príde lepšia. Aj v znamení leva," dodám jej ako-takú útechu.
,,A vlastne...Načo mi vôbec niekoho? Na to, aby som sa necítila byť sama?"
,,Nechcite niekoho len preto, aby ste neboli sami. Chcite niekoho preto, lebo vám ukáže, že je čosi lepšie, než je samota."
Prekvapene sa otočím. Stojí za mnou Clio Jonesová. Opálená, s nezvyčajne neunavenou tvárou a s úsmevom, ktorý priam hreje na duši.
,,Ahoooj!" Shearah sa na ňu vrhne a objíme ju. Clio jej to so širokým úsmevom opätuje. Tiež sa s ňou zvítam. Prekvapí ma však, že napriek tomu, že vyzerá omnoho lepšie, než hocikedy predtým, už k nej nepociťujem to intenzívne, čo kedysi. Pýtam sa vo svojom vnútri: prečo si zabila Clio Jonesovú? Odpoveď dobre poznám. Až veľmi dobre.
Predo mnou stojí zmenený človek. A možno iný, no stále v niečom podobný niekomu, koho som poznal kedysi dávno. A nepochybujem, že spolu môžeme dobre vychádzať, nakoľko má v sebe niečo mne známe a sympatické.
,,Ako bolo na dovolenke?" opýtam sa jej.
,,No, keby z nej neprespal Dante viac, než polovicu, tak by bolo lepšie, ale inak úžasne. Ozaj, mám tu pre vás suveníry," začne sa hrabať v taške.
,,Kde si to vlastne bola?" spýtam sa.
,,V Egypte. Najbližšie plánujeme ísť do Peru."
,,Ah. Lákajú vás pamiatky po starých civilizáciách."
,,Áno, celkom. Majú čosi...Veľmi inšpiratívne."
,,A čo Dante? Ako sa má?" spýta sa Shearah.
Flegmaticky mykne plecom. ,,Neviem, išiel do Tenebrisu, a nech si tam len pekne krásne ostane, nakoľko som svojich kamošov nevidela týždne, a chcela by som tu s nimi na nejaký ten deň-dva pobudnúť," vsunie sa medzi mňa a Shearah a omotá okolo nás ruky. ,,Tak čo poviete? Čo podnikneme?" opýta sa spiklenecky a podá nám do rúk balíčky, zrejme so suvenírmi. ,,Čo pekného mi ukážete?"
dobiedza.Usmejem sa. Vôbec však nie ironicky alebo tak nejak. Skôr sentimentálne, nad spomienkami na Clio Jonesovú, ktorá umrela. Prečo? No predsa aby mohla ukončiť príbeh.
VOCÊ ESTÁ LENDO
Cold shadow ✅
FantasiaVidela tiene a cítila chlad, no keď hľadala zdroj dvoch bojujúcich ľudských tieňov a mrazu, neobjavila nič, žiaden náznak toho, že by s ňou niekto bol v izbe, a zima by bola niečím viac, než prievanom spôsobeným dvoma otvorenými oknami na opačných s...