(Clio)
,,Lars? Čo si myslíš, že by sa stalo, keby som sa vrátila naspäť na Zem?"
,,Nemám poňatia."
,,Nevadí. Aj v Luxe máte nejaké knihy, nie?"
,,Samozrejme. Máme celé knižnice. I keď...Žiadna kniha v Luxe nie je tlačená, čo niekedy znamená dlhšie lúštenie slov v rôznych jazykoch."
,,V akých jazykoch píšu Luxčania najčastejšie?"
,,Luxčania sa zväčša prispôsobujú jazykom ľudí, ktorých strážia, ľudským jazykom. Odmalička sa učíme ľudské jazyky, a učíme sa ich omnoho jednoduchšie, než ľudia. Máme v tomto akýsi prirodzený talent. Pre nás sú cudzie jazyky trochu ako pre vás bicyklovanie."
,,To dáva zmysel. Možno preto sú v škole cudzie jazyky jediné predmety, z ktorých ma učitelia chcú posielať na súťaže. A ja im to tak tvrdohlavo odmietam."
,,Prečo to odmietaš? Sú to príležitosti niečo dokázať."
,,Vyhýbam sa takýmto stresujúcim veciam ako čert svätenej vode."
Zdá sa, že Lars opäť raz našiel slovíčko LENŽE.
,,...sú to príležitosti niečo dokázať, príležitosti prilepšiť si v živote a postavení, dosiahnutia slastného pocitu víťazstva, príležitosti nejako napredovať a otestovania seba samého a svojich limitov..."
Zdĺhavých pár minút mi Lars začne zanietene vysvetľovať dôležitosť zúčastňovania sa na súťažiach. Ak by som to mala zhrnúť na papier formátu A4, tak aj z prednej, aj zo zadnej strany by bol úplne plný. Keď spraví dlhú prestávku, chcem sa ho spýtať, či už skončil, no potom si uvedomím, že by to nebolo veľmi slušné. Preto len poviem: ,,Wow. Ty musíš byť veľmi súťaživý typ, keď si našiel toľko "lenže"."
,,Bol som najlepší strážca v mojom ročníku," sebavedomo sa usmeje. No jasné. Ego up!
,,Tak poď. Ak chceš byť strážkyňa, niekde budeme musieť začať."
,,Kde?"
,,Škola, škola, školička," zanôti energicky. Nie som si istá, či je to preto, lebo mal svoju školu rád, alebo sa v tom zrkadlí akási škodoradosť. Pevne dúfam v to prvé. Faktom je, že nikdy by som si nebola pomyslela, že sa dobrovoľne prihlásim do nejakej školy, kde by ma učili, ako chrániť ľudí. A ešte keby mi pridelili nejakého kreténa! Alebo osobu mne podobnú...I keď...No, možno by ma lákala predstava záhadnej planéty a to, že by som bojovala proti nočným morám. No neznie to zaujímavo? Takáto práca, takú bežne ľudia nevidia. Aj teraz ma to láka. A vlastne...Mnohí ľudia nie sú horší, než ja samotná.
Akosi postupne začínam nachádzať nový zmysel svojho života a kuť plány do budúcnosti. Budem chodiť s Larsom a popritom skúsim študovať na Luxskej škole. Škola, kde sa nebudem znudene krčiť v zadnej lavici. Snáď...
,,Aké vlastne máte vyučovacie hodiny?"
,,No, je tu polovica predmetov, ktorú by si mala zvládnuť bez ťažkostí, nakoľko sú to náuky o ľuďoch, predmetoch v ich svete, jazykoch a tak. A potom je tú tá ťažšia polovica, viac strážcovská - náuka o Tenebrisčanoch, boji s nimi, snoch, ich tvorení, tvorenie portálov, cestovanie nimi a tak. A to neviem, do akej miery budeš zvládať ako polostrážkyňa. Takéto niečo je dosť...Ojedinelé. A tvoj prvý prechod portálom dopadol dvojdňovým bezvedomím. Ale myslím si, že v mojich bývalých učiteľoch vzbudíš minimálne zvedavosť ťa učiť. Mnohí z nich určite radi prijmú novú výzvu."
أنت تقرأ
Cold shadow ✅
خيال (فانتازيا)Videla tiene a cítila chlad, no keď hľadala zdroj dvoch bojujúcich ľudských tieňov a mrazu, neobjavila nič, žiaden náznak toho, že by s ňou niekto bol v izbe, a zima by bola niečím viac, než prievanom spôsobeným dvoma otvorenými oknami na opačných s...