Lúčenie

432 64 2
                                    

(Lars)

Snažím sa o to, aby Clio zabudla na stretnutie s Eris a netrápila sa kvôli nemu. A ako inak to docieliť, než tým, že ju rozveselím humorom? Celkom sa mi to darí, v tomto som myslím si, že obstojný. Rýchlo prejdem od témy "gynekológ" na iné, napríklad na moje vtipné príhody.

,,Aký je tvoj najvtipnejší zážitok?" vyzvedám od nej.

,,Okrem toho, že si sa mi zjavil v živote dosť zvláštnym spôsobom a teba s tvojou párminútovou ihriskovou frajerkou?"

,,No."

,,No...Raz ma mama zobrala na húsenkovú dráhu. Vieš, čo to je, nie?"

,,Áno, zhodou okolností áno."

,,Chcela ma silou-mocou "dostať do života" a toto bol jeden z jej neúspešných pokusov. Ja som bola ticho, ale ona počas jazdy vrieskala až tak, že malý chlapec pred nami sa otočil a zakričal na ňu: ak neprestaneš kričať, tak ťa vyhodím!"

Zasmejem sa.

,,Neuveríš, ale práve mi celkom zachýbala Lilly," povie Clio.

,,Neverím! Chýba ti moja bývalá, roztomilá, veľmi pekná, zábavná, úžasná ex-frajerka?"

,,Hej. A tiež tá neplnoletá osôbka, ktorá ťa poslala do friendzone a nazvala ťa starým."

,,Máš pravdu. Bola zlá, takto ma uraziť!"

,,Ale pre ňu si fakt bol starý."

,,Nezabúdaj, kto nám robil dohadzovača."

,,Dobre, dobre! Bolo to len vrámci srandy."

,,Veď áno. Mám nápad!"

,,Aký?" Clio sa mi zvedavo zadíva do očí.

,,Nájdeme ju." 

,,Hej. A potom čo? Budeme ju pozorovať? Ja sa zhmotniť neviem."

,,To som nedomyslel. Tak môžeme ísť napríklad zadarmo do ZOO. Bola si niekedy v ZOO?"

,,Áno. S mamou a jej vtedajším boyfriendom. Pamätám si na to jasne, pretože mama mi často výprask nedáva."

,,Čo sa stalo?"

,,Dlho-predlho som sa pozerala na jednu gorilu, až sa ma mama spýtala, nad čím toľko premýšľam. A ja som sa jej spýtala, prečo nie je v tej klietke aj jej boyfriend, keď sú si s tou gorilou úplne podobní."

,,To si tomu teda dala."

,,Chceš počuť vtip?"

,,No daj."

,,Vieš, prečo had nemá gule?"

,,Neviem, prečo?"

,,Lebo by vyzeral ako to, čím bol ten ujo."

,,Čím bol ten ujo?"

Clio sa na mňa pozrie a bez žmurkania sa na mňa usmieva. Potom odvráti zrak a pokrúti hlavou. ,,Vieš o tom, že vysvetľovaním vtipu vtip zabíjaš?"

,,Ibaže keď jeden ten vtip nechápe, tak to potom preňho nie je vtip, nie?"

,,Aspoň som sa pokúsila byť vtipná," sklamane mykne plecom.

,,Ah, už mi to došlo! Vyzeral by ako to, čo mám medzi nohami!"

,,No vidíš, že nemusím zabíjať vtip."

,,Prepáč. Niekedy mi to páli strašne pomaly."

,,V pohode."

,,Lars? Mohol by si pre mňa niečo urobiť?"

,,Čo také?"

,,Chcela by som napísať list pre mamu. Aby o mňa nemala strach."

,,Čo jej napíšeš?"

,,Ešte neviem. Niečo si vymyslím, nakoľko pravdu by mi nikdy neuverila."

,,A odo mňa chceš, aby som jej ho dal."

,,Nie vyslovene do ruky, ale aspoň na nejaké jej viditeľné miesto."

,,Pomôžem ti s tým."

,,Vďaka."

(Clio)
_

______________________________________

Milá mama,

asi sa teraz pýtaš, či je tento list skutočne odo mňa, alebo od nejakého môjho únoscu, ktorý od teba skôr či neskôr bude pýtať výkupné. A odpoveďou je nie, tento list píšem skutočne ja, Clio Jonesová.

Asi sa tiež pýtaš, kde teraz som. Nepoviem ti to. Cestujem. Putujem z miesta na miesto. Obula som si putovné topánky, mama. Mrzí ma to, že som sa ti neozvala skôr, a mrzí ma, že som sa s tebou nerozlúčila osobne a možno vôbec nemyslela na to, aký bol ten odchod odo mňa krutý a bezohľadný, prepáč. Ibaže možnosť odísť som pokladala za ako to najlepšie, čo som mohla pred pár dňami urobiť. Nedokázala som viac žiť v pokoji izieb, v rutine všedných dní, čítajúc knihy s množstvami svetov, a popritom nevedieť poriadne nič o tom mojom vlastnom. A faktom je, že celý ten výlet do Kanady vo mne otvoril veci, ktoré vo mne dlho spali. Ušla som. Nie však od teba, mama, ale od seba. Ty si neurobila nič zlé, ani ma dokonca nenaštvalo, že som ťa pristihla s Bennym rozdávajúc si to na hotelovej posteli. Trochu ma to šokovalo, ale bola som rada, že som ťa videla šťastnú. Ibaže vidieť šťastie druhých ľudí spôsobuje, že túžim byť šťastná aj ja. Preto som ušla. Rozhodla som sa hľadať a nájsť svoje vlastné šťastie, ktoré som rozhodne nemohla nájsť v detskej izbe.

Možno sa o mňa bojíš, čo možno, ty sa o mňa určite bojíš, veď to predsa matky zvyčajne robia, i keď sú ich deti už veľké. Ale chcem, aby si vedela, že som v poriadku, ba dokonca viac, než v poriadku, mama. Mama, už viem, čo je to láska. Viem to. A netráp sa. Neplač tak, ako teraz plačem ja pri písaní tohoto listu. Žijem. Som zdravá a spokojná tam, kde som, s tými, s ktorými som. Si úžasná mama. A aj keď teraz nie som s tebou, vedz, že i tak si moja úžasná mama a verím, že mi odpustíš moje nezodpovedné rebelantské správanie sa a fakt, že nie som príkladovou dcérou, akú by si si priala mať.

Ľúbim ťa, mami. Odpusť mi.

Clio.

_______________________________________

,,Prečo je lúčenie také bolestivé?" spýtala som sa Larsa.

,,Pretože sa často lúčime s tými, ktorých ľúbime."

¡Hola :-)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

¡Hola :-)

Som tu opäť s už konečne uzavretými známkami, takže si môžem na pár dní oddýchnuť :-) Potom mám na 2 týždne prax vo výrobnom podniku a neskôr ma čaká opäť ten bludný kruh písomiek...Plus ma čaká maturita zo slovenského jazyka, takže mi držte palce, nech to zvládnem :-D

Clio sa rozhodla napísať svojej mame list, ktorý...No, bolo mi smutno, keď som ho písala :-( Prišlo mi to proste dojemné a neviem, stále som nejako rozcítená :D

Verím, že sa Vám časť páčila :D

Cold shadow ✅Where stories live. Discover now