Túžba po zmene

744 96 0
                                    

(Lars)

Ešte nikdy som s nikým neviedol také rozhovory, ako s Clio Jonesovou. Niektoré sú fajn, v niektorých na mňa útočí, a iné sú zase filozofické. A to sa s ňou rozprávam len pár hodín. Pizza rýchlo ubúda z taniera. Neskôr, keď je obsluha nablízku, Clio vypýta účet. Potom bez ďalších zbytočných slov podá obsluhe peniaze, a čaká, kým jej obsluha vydá mince. To, že sa postaví, pochopím ako znak k odchodu, preto nasledujem jej správanie.

,,Nemôžem tomu uveriť, že si do seba napchal toľko pizze s ananásom."

,,A ja zase nemôžem uveriť tomu, ako si do nej mohla len tak ďobkať ako vtáčik."

,,No, každý podľa svojej chuti."

,,Prečo teda ešte nejdeš na zmrzlinu?"

,,Lebo som si so sebou nevzala dostatok hotovosti a nechce sa mi hľadať najbližší bankomat, aby som sa opäť mohla ochudobniť o už beztak nízky zostatok na mojom bankovom účte. Vieš ty vôbec, koľko dobrých kníh v tomto mesiaci vyšlo? Ono, je síce pravda, že moja mama pochádza z dobrej rodiny, ktorá jej zabezpečila kvalitné vzdelanie a prax, kvôli ktorým si našla skvelú prácu (aj vďaka mnohým známostiam k tomu), s ktorou ma dokáže uživiť aj bez pomoci otca.. a tiež máme nejaké peniaze po smrti dedka.. takže vlastne sme celkom bohatí.. ale čo dostávam od mamy vreckové, miniem všetko prevažne na knihy a jedlo. A tento mesiac som toho už minula dosť."

,,Povedz mi niečo viac o tvojej rodine."

,,Nie je čo. Mám len mamu."

,,Čo babka? Strýkovia? Bratranci? Sesternice?"

,,Babka ma vždy mala za bastarda, mamu za hanbu rodiny, kvôli tomu, že sa "skurvila" podľa jej slov, a tak sa chovala ku mne hnusne. Napriek tomu ma však dedko mal rád, no časom umrel a babka? Bola rovnaká, keď nie hnusnejšia. Pochopiteľne, preto sme sa s ňou prestali stýkať. Mám jedného strýka, babkinho miláčika, a ten má syna, totálneho debila. Čo ty?"

,,Večne zaneprázdnení rodičia, žiadni súrodenci, no zato veľa skvelých kamarátov. To, ako sa k tebe babka zachovala, nebolo to správne. Deti nemôžu za to, akých majú rodičov a že čo spravili tí."

,,Ja viem. Mne to hovoriť nemusíš. Mala by som sa vrátiť. Dnes ma čaká koncert. Čo budeš robiť ty?"

,,Pokúsim sa nájsť spôsob, ako sa odhmotniť." Alebo respektíve ako sa dostať na koncert bez vstupenky.

,,Aha. No dobre. Tak ahoj," otočí sa na odchod.

,,A čo objatie?"

Zastaví sa. Je mierne prekvapená. Potom si len povzdychne a omotá okolo mňa svoje tenké ruky. Nič nepovie, ale aj to objatie, pri ktorom vyzerá ako dievča, čo hľadá ochranu pred okolitým svetom a lásku (i keď by to určite poprela), je krokom dopredu.

,,Takto je to omnoho lepšie,"poviem.

Clio Jonesová spraví grimasu s očami vyvrátenými ku oblohe. Opustí ma.

Potrebujem sa odhmotniť. Vlastne som ešte ani neskúšal, či mi ako zhmotnenému ostali schopnosti strážcu snov. Nemal som na to čas.

Predstavím si dvere do Luxu a zisťujem, že je to rovnako jednoduché, ako stále. Obávam sa ale, či keď sa vrátim naspäť do Luxu, či sa pri najbližšej návšteve Zeme vrátim ako zhmotnený alebo nezhmotnený, a ak ako nezhmotnený, či sa budem vedieť opäť dokázať zhmotniť. Preto sa rozhodnem nevrátiť sa do Luxu. V tomto zatiaľ nemienim riskovať. Sadnem si na múrik a dívam sa na okolie.

Z hotela zanedlho vyjde Clio s mamou. Kývnem na ne. Clio sa zarazí, no predsa zdvihne ruku na pozdrav, i keď ňou nezamáva. Vlastne aj to zdvihnutie ruky je dosť váhavé. Neviem, čo budem robiť, keď odíde preč. A tiež, čo budem robiť, keď sa zjaví Eris, jej parťáci, niekto z Tebebrisu. A dokonca sa aj obávam, čo sa stane, keď sa zjaví niekto z Luxu a uvidí ma takto.

(Clio)

Koncert mojej obľúbenej kapely splní moje očakávania. Tóny rockovej hudby napĺňajú moje uši a som spokojná. Dokonca by sa dalo hovoriť o tom, že som šťastná, napriek tomu (alebo skôr vďaka tomu?), čo sa dnes všetko stalo. Som z toho stále dosť mimo. V mysli mi vyhráva podobizeň toho modrovlasého mimozemšťana. A všetko, čo mi Lars Tempest povedal. Tenebris, Lux.. no, ja by som sa určite viac hodila do Tenebrisu.

,,This place is so empty
My thoughts are so tempting
I don’t know how it got so bad
Sometimes it’s so crazy
that nothing could save me
But it’s the only thing that I have.

If you believe it's in my soul
I'd say all the words that I know
Just to see if it would show
That I'm trying to let you know
That I'm better off on my own. "

Práve hrajú pesničku, ktorá je mojou najobľúbenejšou od Sum 41. Pieces. Tie slová spievam spolu s Deryckom Whibleym a davom fanúšikov, cez ktorých vidím trt.

Nie. Mýlila som sa. Nie som šťastná. Len sa trhám na kúsočky. Chcem roztrhať na kúsky tú depresívnu Clio Jonesovú plnú hnevu, byť lepšia, než som. Ale.. pri tejto pesničke a osobných skúsenostiach si kladiem otázku, či tá snaha byť stále lepšia.. či bude úspešná.
Nie je to jednoduché. Nie je to vôbec jednoduché, zmeniť sa. Prísť o časť toho, kým som, čím som sa stala. Ale môžem sa o to pokúsiť. Môžem byť lepšia. Môžem si vo svojej duši, mysli, srdci, v sebe.. môžem si odtiaľ vytrhať všetok ten plevel a vysadiť nové rastliny. Namáhavá to práca. Bude to namáhavá práca a nejaký čas mi to zaberie. Ale chcem to. Chcem tú zmenu.

Príjemný večer prajem :-)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Príjemný večer prajem :-)

Dnes celý deň u nás fúka tak silný vietor, že keď som ráno išla do školy, tak som si sama pre seba povedala: A toto je ten okamih, kedy si vážim to, koľko vážim :-D
Whatever :-D.  Nie som tu, aby som hovorila o dnešnom počasií, a no...Aj by som napísala, čo sa chystám ďalej spraviť v deji, aké kujem plány a tak...A...Idem to napísať? :-D

Nie, srandujem, nejdem dávať spoilery :-D. Možno ešte taký, že najbližšia časť bude pravdepodobne v piatok, a potom budem mať víkend a jesenné prázdniny, čo sú tri dni, takže viac voľného času na písanie a kamošov, snáď nám nejaký z našich dobráckych premotivovaných učiteľov nedá veľa na učenie, ani ma rodičia nezatiahnu na rodinný zájazd k hrobom...Pevne v to verím :-)

Ahojte :-)

Cold shadow ✅Where stories live. Discover now