(Clio)
Povedala som toho veľa. Neviem prečo a ako, možno to je tým dymom a smradom, čo som dýchala tam dnu v nočnom klube, ale zrazu mám pocit, že Larsovi môžem dôverovať a rozprávať mu veci, s ktorými som sa nezdôverila ani psychológom.
,,Som rád, že si sa dnes zabavila a vyšla si medzi ľudí."
,,Nie. To ja ďakujem tebe, že si ma prinútil myslieť i na iné myšlienky, než je Benny a moja mama."
,,Chceš ísť ešte dnu, alebo-"
,,Nie. Nemyslím si, že párty sú pre mňa. Uprednostňujem pokojnejšie miesta."
,,Čo povieš na prechádzku?"
Prikývnem.
,,Nemáš za úlohu ísť mastiť nočné mory a chrániť ľudí?"
,,Áno. Ale nezabúdaj, že mojou jedinou úlohou si ty," usmeje sa a pri chôdzi jeho ruka letmo zavadí o moje rameno. Zľaknem sa toho. Zľaknem sa toho gesta a vety, ktorú povedal. Je to také.. ani neviem, ako to opísať. Možno trochu flirtovné. Pohnem sa viac dopredu, aby som zabránila ďalším takýmto momentom. Omrknem čas na mobile. Už celkom dlho je po polnoci.
,,Mala by som sa vrátiť. Mama určite umiera strachom, ak práve nesexuje s Bennym."
,,Čo ty a chalani?" Lars mi položí skutočne nepríjemnú otázku.
,,Ja a chalani? Nič. Ani baby, keď sa ma na to chystáš spýtať."
,,Ako to? To si v živote ešte s nikým nechodila?"
Pokrútim hlavou.
,,To nie je možné."
,,Prečo si myslíš?"
,,Škaredá nie si a máš už osemnásť."
,,A? Je to len vek."
,,To ti v živote nechýbal tento druh lásky? Ja neviem, pri čítaní kníh, pozeraní filmov a tak?"
,,Nechýba ti až tak niečo, čo nepoznáš a o čom vieš, že ťa to dokáže zničiť či zlomiť ti srdce. Rovnako, ako mi nechýba otec, ktorého som nikdy nepoznala, tak mi nechýba ani toto."
,,Ale.. neviem. Odvšadiaľ určite počuješ, aké je dobré bozkávanie, sex a tak. Určite sa tam niekde v tebe skrýva túžba to zistiť na vlastnej koži. A neexistuje, že by si napríklad pri videní takého bozkávajúceho sa páriku necítila nič takéto."
,,Snažím sa ignorovať zaľúbené páriky. A čo cítim, keď ich vidím? Pýtam sa samej seba, ako dlho im to vydrží v dnešnej dobe. Pýtam sa, či sa to "ľúbim ťa" nezmení na "nenávidím ťa". Vieš, že väčšina ľudí, ktorí sú teraz nepriateľmi, boli kedysi partnermi? Blízkymi osobami? Alebo sa pýtam, či sa to ľúbim ťa nezmení na ignoráciu. Sklamanie. Prehru. Zlomené srdce. Láska je veľmi riskantná vec. Vyžaduje to veľkú odvahu, deliť sa s niekým o svoje srdce. Preto som v tomto smere mimoriadne opatrná."
,,Bože. Ako môžeš takto žiť? Teda, pardon. Toto nie je život. To je prežívanie."
,,Len preto, že žijem odlišným spôsobom života, ako všetci ostatní, viac pokojnejším, a mám odlišné záľuby, neznamená to, že nežijem."
,,Mýliš sa. Mýliš sa vo svojich názoroch, a možno v tvojej hlave znejú správne a logicky, no sú chybné. V mnohom."
,,Rovnako ako tie tvoje."
,,Možno svet nie je dobrý. Možno nie je ani zlý. Je tu dobro a je tu zlo. Ty si sa stretla prevažne so zlom a ja prevažne s dobrom. No keď máš pocit, že si v pekle, a že ti horí pod nohami, ak budeš v tom pekle tancovať, určite sa budeš cítiť lepšie, než keď budeš stáť na mieste. Ži. Tancuj. Miluj. Šír lásku. Dávaj ju a bude ti daná. A nikto ti nezlomí srdce, ak láska, ktorú dávaš, bude dostačujúca. Ak je láska neviditeľná, a ešte viac, ju od teba daný človek vôbec necíti... vtedy je to v háji. V takom zablatenom. Nepeknom. Urob to pre seba aj pre ostatných. Zamysli sa nad tým, čo som ti povedal. V opačnom prípade skončíš ako osemdesiatročná, v živote nepobozkaná panna s desiatimi mačkami okolo seba."
Slová, ktoré mi povedal Lars, ma hlboko rania. Pristihnem sa, ako nad nimi rozmýšľam a chcem mu odpovedať niečo drzé, lenže neviem, čo. ,,Nie ak sa rozdáš nesprávnej osobe. No myslím, že jedna mačka mi bude stačiť," poviem nakoniec.
Pokrúti nado mnou hlavou. ,,Zajtra."
,,Čo zajtra?" nechápavo sa spýtam.
,,Chcem, aby si mi ukázala ďalšiu pozitívnu vec na Zemi. Inak sa odhmotním, odídem do Luxu a požiadam o návrh na iného človeka, ktorému budem chrániť sny," povie so smrteľne vážnym výrazom v tvári.
,,Moment. Ty mi dávaš ultimátum?"
,,Iba nedokážem zniesť predstavu, že by som sa mal ešte dlhšie dívať na ten tvoj suchý a depresívny život."
,,Chápem."
Keď poviem, že chápem, skutočne tým myslím, že chápem. Nejako mi však naženie slzy do tváre predstava nechať ho odísť. Lars sa mi snaží pomôcť. A tie rozhovory s ním a tak.. nejako som si ich obľúbila. A nejako som si obľúbila toho modrovlasého paka, ktorým bol.
,,Prepáč. Len.. len je to pre mňa ťažké vzdať sa niečoho, na čo som zvyknutá. Je to ako železná košeľa, ten zvyk byť takáto."
,,Ježiši, neplač. Prepáč. Nechcel som-" omotá okolo mňa jeho ruky a začne ma utešovať. Stojí tak blízko pri mne, že ho môžem cítiť. Vonia ako niečo mystické zmixované so smradom, ktorý sa naňho nalepil v nočnom klube. To mystické však vonia veľmi príjemne, najviac by som to prirovnávala buď k mäte alebo k harmančekovému čaju, skrátka k niečomu, čoho keď sa nadýchnete, tak vám to odopchá nos a cítite sviežosť.
,,To je v pohode. To ja..."
Nechcem plakať. A už vôbec nie pred ním. Vytrhnem sa z jeho náruče a odvrátim zrak. ,,To ja som nezvládla uniesť tvoju pravdu, to, ako to vidíš ty. Prepáč."
,,Dobre."
Zdravím Vás :-)
Dala som si na Wattpade na pár dní odmlku, nakoľko...No dobre, nejdem si vymýšľať výhovorky typu "bola som zaneprázdnená," keď som bola "len" lenivá...
Čo sa týka príbehu, tak pravidelne sa zaujímam o Vaše názory na moje príbehy, a skutočne, ak sú nejaké veci, ktoré by ste mi vytkli, ktoré by ste zmenili, alebo tak, tak "hit me" :-) Veľmi mi tým pomôžete, nakoľko svoje vlastné diela nedokážem vnímať objektívne, alebo sa mi stane, že nejaké chyby nepostrehnem...Alebo poprípade by ma zaujímali aj Vaše osobné názory na hlavné postavy, ktoré by mi pomohli v držaní sa ich charakteru v istých situáciách :-) Ďakujem za prečítania, votes a celkovú odozvu, vážim si to, najmä keď sa po prečítaní časti nájdu takí, čo si dajú tú námahu a napíšu nejaký ten komentár :-)
Ďalšia časť bude pravdepodobne v nedeľu :-) Dovtedy Vám Lars posiela pusu a nejaké krásne sny :-D
YOU ARE READING
Cold shadow ✅
FantasyVidela tiene a cítila chlad, no keď hľadala zdroj dvoch bojujúcich ľudských tieňov a mrazu, neobjavila nič, žiaden náznak toho, že by s ňou niekto bol v izbe, a zima by bola niečím viac, než prievanom spôsobeným dvoma otvorenými oknami na opačných s...