(Clio)
,,Ako sa na tom môžeš smiať?" je mnou pohoršený a mňa to dobre baví. Som zlá.
Odpoveď však nedostane. Zjaví sa dievča s tanierom, na ktorom si priam kráľovsky hovie pizza. Bohužiaľ však ananásová. Nie som spokojná s tým, že si hovie na tanieri ako na tróne. Cítim, ako rozvoniava vo vzduchu sladkastá vôňa ananásu spolu s príjemnou vôňou šunky a chrumkavým pizza cestom. Dievčina ešte donesie malé tanieriky, príbor a koreniny. V živote, aleže v živote, som nejedla pizzu s príborom. Prišlo mi to nepraktické. Dievča sa nad nami nadhne, aby položila veci na stôl, pričom otrčí kozy pred Larsom. Hnus, ako sa predvádza. I tak však tomu dievčaťu poďakujeme.
,,Aha, ona mi nechala svoju vizitku!" povie Lars potešene.
Až teraz si všimnem na jeho tanieri položený biely papierik a na ňom čiernym perom napísané telefónne číslo. A nad ním, tučným písmom napísané - ZOE a nakreslené srdiečko. A pod ním - CALL ME, prosím pekne. Aké lacné.
,,So srdiečkom! To je roztomilé. Vidíš, že na svete sú aj príjemní a milí ľudia," rozplýva sa Lars.
,,Je ľahké srdce nakresliť a darovať tú kresbu niekomu inému. Ťažšie je sa však s niekým deliť o to svoje skutočné srdce."
,,V tom máš pravdu. No, tak či tak nemám mobil ani telefón."
,,Ty by si jej chcel zavolať?"
,,A prečo nie? Je to príležitosť spoznať niekoho nového, získať novú známosť."
,,Úprimne, to dievča sa správalo ako štetka."
Lars ľahostajne mykne plecom. ,,Možno trochu. Ale vyzeralo milo."
,,Dievča, ktoré otŕča pred cudzím chalanom kozy a nechá mu svoje číslo napriek tomu, že vidí, že má pri sebe ženskú spoločnosť, je určite štetka."
,,Veď sme len kamaráti."
,,Tak to teda pŕŕŕ. My dvaja nie sme ani len kamaráti."
,,Takto sme sa nedohodli. Mala si mi ukazovať pekné a pozitívne veci. Ale tvoj pohľad a správanie sa je vyslovene negatívne a nepriateľské. A keď sa to zmixuje.. nedostávam to, čo bolo súčasťou dohody."
,,Nie som si istá, či o tú dohodu ešte vôbec stojím."
,,Ničíš sa. Sama sa ničíš, a namiesto toho, aby si vinila seba, obviňuješ za svoje nešťastie ostatných. Áno, vyžierali ťa nočné mory, pojedali ti sny a ilúzie, možno k tebe niektorí ľudia fakt neboli milí, no tá obrana, tie steny, ktoré si si vytvorila.. nedovolíš cez ne preniknúť ničomu, ani len svetlu z vonka. Chcel by som ti pomôcť zničiť tie steny, no keď ty ihneď pridáš tehlu tam, kde ju ja uberiem.. je to zbytočné."
,,Bez tých stien by som bola slabá."
,,Mýliš sa. Keď zničíš tie steny a vypustíš z nich do sveta seba, dokážeš si nájsť tam vonku cenných spojencov, ktorí ti pomôžu s tvojou ochranou pred zlom."
,,Alebo aj nepriateľov."
,,To závisí len na tebe, Clio. Pomôž mi pomôcť ti."
,,Si cudzinec. Prečo to robíš?"
,,Pretože chcem. Pretože môžem. Pretože-"
(Lars)"Pretože sa mi páčiš, Clio," tú vetu nedokončím, lebo by som ju najskôr vystrašil, čo nechcem.
Je to tak. Pozoroval som ju dosť dlho na to, aby som vedel, že nie je zlá. A to, ako sa ku mne správa, vlastne na to má dôvod. Celé to moje zjavenie.. pozorujem, ako z kúska pizze dáva dolu ananás.,,Prečo dávaš dolu ten ananás?" zmením tému.
,,Pretože je veľmi exotický pre taký celok, ako je pizza. Nepatrí tam."
,,Vlastne je ako ja na Zemi. Nepatrím sem. Ale môžem tomuto celému dodať novú, sladkú a exotickú chuť."
Zahryznem do pizze. Cesto vydá chrumkavý zvuk. Toto jedlo je majstrovsky dobré. U svätého Luxu!
,,Ty máš teda apetít," poznamená Clio a odhryzne si ďalší malý kúsok zo svojho trojuholníčka pizze.
,,Je to dobré," poviem s plnými ústami.
,,Mám radšej zmrzlinu," mykne plecom.
,,To je tá vec so špicom na spodku a roztekajúcimi sa guľami?"
,,Áno, i keď nemusí to mať kornútok, teda, špic (alebo ako si to nazval), a tie gule môžu mať úplne iný tvar, než aký si mohol vidieť."
,,Nie je to porušovanie pravidiel?"
,,Aj ananás na pizzi je porušovanie pravidiel."
,,Aha. Nevadí. Páči sa mi ananás na pizzi. A že zmrzliny majú rôzne tvary. Páči sa mi, keď niečo nie je na jedno kopyto. Čo si o tom myslíš?"
,,Nemám rada ananás na pizzi. A uprednostňujem kornútok, najlepšie zdnuka zaliaty čokoládou."
,,Miluješ čokokádu."
,,Samozrejme, že áno. Tá lahodná chuť dokáže hneď človeku spríjemniť deň."
,,Tak to aby ti jej jeden obstaral celý vagón."
,,Nebola by som proti."
No úprimne, kto by bol proti? Možno ešte nejaký cukrovkár alebo človek, čo nemá rád sladké, ale zase na druhej strane, takto by aspoň ušetril pri narodeninách kamarátov...Alebo by to mohol popredávať a dobre si zarobiť :-D
Túto časť som chcela publikovať už včera, lenže môj časový rozvrh trval dlhšie, než som predpokladala, robila som na niečom veľkom, proste projekte, kreslila som plagát do školy, a potom popoludní som nebola doma...Ale aspoň už mám toto z krku :-)
YOU ARE READING
Cold shadow ✅
FantasyVidela tiene a cítila chlad, no keď hľadala zdroj dvoch bojujúcich ľudských tieňov a mrazu, neobjavila nič, žiaden náznak toho, že by s ňou niekto bol v izbe, a zima by bola niečím viac, než prievanom spôsobeným dvoma otvorenými oknami na opačných s...