(Lars)
Prisadnem si ku nej na posteľ.
,,Pozrime sa. Benny mi poslal žiadosť o priateľstvo," zamrmle.
,,Žiadosť o priateľstvo.. to znie veľmi formálne. A strašne vzdialene realite," poviem, pretože naraz sa mi zjaví v mysli ten chlapec, Benny, ako kľačí pred Clio a pýta sa: "Staneš sa mojou kamarátkou?"
,,Ono to aj je strašne vzdialené realite, celé toto.. táto sociálna sieť. A sociálne siete celkovo. Je to virtuálna realita, no žiaľ, mnohí si to už prestávajú uvedomovať. Napríklad dievčatá tu pridávajú vyretušované a upravené fotky, no keď ich uvidíš na ulici, sotva ich z tej fotky spoznáš. A ešte keď sú k tomu zmaľované ako indiánsky bubon... Ľudia ti tu píšu správy so smajlíkmi, i keď sa pri písaní tých správ mnohokrát neusmievajú. Ľudia sa hrajú na niekoho, kým nie sú, zväčša na niekoho, kým by chceli byť. A tak ďalej.. mohla by som na túto tému napísať veľmi dlhú úvahu. Je to celé nahovno. Úplne nahovno."
,,Tak potom prečo máš tie veci v mobile a chodíš na ne?"
,,Kvôli citátom, vtipným obrázkom, možno nejakým inšpiratívnym nápadom, najčastejšie. I keď už dosť dlho mám pocit, že ma privádzajú ešte do väčšej depky, než v akej som. Vravím si: kam sa tento svet rúti? Pýtal si sa už niekedy sám seba túto otázku, Lars?" položí mobil chrbtom na posteľ a pozrie sa na mňa.
,,Nepamätám si. Myslím, že keď tak, tak som rozmýšľal nad tým, kam tento svet SPEJE, než sa RÚTI."
,,A k akému názoru si došiel?"
,,Vypustil som to z hlavy."
,,Toto "zbožňujem". Ľudia mi hovoria, aby som sa viac starala o svet, a pritom sami keď sa začnú, keď o ňom začnú premýšľať, a mohli by sa dostať aj k revolucionárskym myšlienkam a činom, ktoré by to tu mohli o niečo zlepšiť, povedia si, že to nemá zmysel riešiť, a vypustia to z hlavy. Nie je to pokrytecké?"
,,Nezabúdaj, že ja odtiaľto nie som. A myslím si, že pár ľudí sa už o revolucionárske myšlienky pokúsilo, ale nie vždy to dopadlo dobre."
,,Áno, máš pravdu. Nie všetky revolucionárske myšlienky sú dobré, niektoré môžu napáchať viac škody, ako úžitku. Ale je mi vyčítané, že som flegmoška a údajne mám všetko v zadku. No nemyslím si, že to tu mám viac v zadku, než mnohí ostatní."
,,Ale máš."
,,Podľa čoho súdiš?"
,,Môžeš spôsobovať ľuďom úsmevy na tvári. Môžeš pomáhať chrániť planétu a ľudí v ňom. Vytvárať a inovovať nové veci. Každý deň. Každý jeden deň máš tisícky príležitostí spraviť dobré skutky. Ale nerobíš to. Na druhej strane, nerobíš ani väčšinou zlé skutky, čo sa ti musí nechať, ale ty vlastne nerobíš skoro nič. Rob dobro."
,,Ale otázkou je, k čomu to vlastne je. Ľudia to často zneužívajú, celú tú dobrotu. A ty potom ostávaš sklamaný a využitý. Ani to nie je kľúč ku šťastiu."
,,Podľa mňa je kľúčom ku šťastiu starať sa do takej miery, aby si sa cítila dobre vo svojej koži, bola so sebou spokojná, a netrpela depkami z vlastnej naničhodnosti."
Nastane odmlka.
,,Vieš, prichádzam na to, že ty vôbec nie si taký trubiroh, za akého som ťa spočiatku mala. A vlastne obdivujem tvoj pohľad na svet. Chcela by som sa naň dívať tak, ako ty," zívne si a sú na nej jasne badať známky únavy. ,,Alebo to aspoň skúsiť. Idem do sprchy. Nech tam za mnou nevlezie ani jeden tieň alebo.. lebo to zistím."
,,Čo by sa stalo? Uvideli by tvoje sexi čipkované spodné prádlo?"
Otvorí ústa. ,,Ako vieš, aké mám spodné prádlo?"
Ja a moje ústa.. to som nemal povedať. ,,Videl som ťa baliť si kufor. A zahvízdal som si, leď som videl, čo doňho balíš."
Na lícach sa jej zjaví slabý rumenec. ,,No super. Tak teraz už obaja vieme, aké máme spodné prádlo. Kým budem v sprche, mohol by si potrénovať, ako zmiznúť?"
,,Myslel som si, že by sme sa ešte trochu mohli rozprávať, filozofovať o živote..."
,,Som unavená. Takže keď odtiaľ vyleziem, tak či tak zaľahnem."
,,Keby sme sa dnes už nevideli, tak ti prajem dobrú noc."
,,Aj ja tebe. Nakop za mňa nočným morám riť," zamkne sa do kúpeľne aj s oblečením a spodným prádlom. Počujem prúd tečúcej vody. Žiaden spev však nepočujem. Clio Jonesová si v sprche nespievala. Premýšľam nad všetkým, o čom sme sa rozprávali. Nad jej stratenosťou. Aké stratené bytosti to sú, ľudia! A Clio Jonesová? Tá sa potrebuje nájsť. Pozbierať sa. Strašne veľmi.
Dobré ráno prajem :-)
Zvyčajne mi to ešte pár minút po vstaní z postele veľmi nemyslí a som ako zombík, takže tu nebudem písať dlhé slohy...Ak by ste chceli zo mňa vytiahnúť najnelogickejšie vety, tak by ste to stopercentne dosiahli teraz...
Singing: *What's in your heeead, in your heeed, zoombie, zoombie, zoombieee*
-
-
-Verím, že ste si čítanie ďalšej časti užili a že sa Vám páčila, nejdem ju nijak špeciálne komentovať, ďalšia časť bude na Halloweena :-)
Btw, ešte by som chcela poďakovať za 1. K na CS a 4. miesto vo fantasy :-)
YOU ARE READING
Cold shadow ✅
FantasyVidela tiene a cítila chlad, no keď hľadala zdroj dvoch bojujúcich ľudských tieňov a mrazu, neobjavila nič, žiaden náznak toho, že by s ňou niekto bol v izbe, a zima by bola niečím viac, než prievanom spôsobeným dvoma otvorenými oknami na opačných s...