ISYHAD merasakan tubuhnya digoyang-goyang. Apabila dia menggeliat goyangan itu berhenti tapi selepas itu goyangan tersebut datang lagi rupa-rupanya Ariana mengejutnya untuk bangun. Alahai lembut sangat kau goyang Ariana."Isyhad bangun lah jom solat, nanti habis pulak waktu," entah macam mana dia boleh terlajak tidur. Adakah disebabkan belaian istimewa Isyhad malam tadi ?
"Aku nak bangun la ni." Nak tak nak dia kena juga bangun takkan nak tinggal suruhan Allah.
"Jangan tidur balik. Bagi saya guna bilik air dulu," arah Ariana.
Isyhad mengangguk, dia melihat Ariana masuk ke dalam bilik air dengan ekor matanya. Dia menumbuk-numbuk bahu kirinya yang terasa agak sengal di situ. Isyhad mencapai baju yang dilempar malam tadi dan disarung baju itu. Lambat pulak Ariana ni nak kata mandi wajib bukan dapat pun malam tadi jebiknya. Isyhad mula mengimbas kembali kejadian yang berlaku.
"I-Isyhad..." panggil Ariana.
Isyhad tersenyum apabila Ariana mula mengikut rentaknya.
Nafas Ariana mula turun naik, terasa bahang di seluruh wajahnya. Ariana apa kau nak buat ni, kau nak tendang atau biar je.
Nafsu Isyhad mula menggunung, diratah leher jinjang Ariana. Habis basah leher itu dikerjakannya. Dia tidak mahu terburu-buru walaupun umur dia tua daripada Ariana tapi benda ini first time bagi Ariana dan juga dirinya. Dia mencium bibir gadis itu supaya Ariana berasa selesa.
Tangan Isyhad mula ke pinggang ramping Ariana. Tersentak Ariana seperti ada sesuatu yang menggelikan di pinggangnya. Isyhad mahu ke langkah yang seterusnya dia menarik baju gadis itu ke atas, dia hendak menanggalkan baju gadis itu.
Nafsu kelakiannya sudah hampir ke tahap maksima, dia sudah tidak tahan lagi. Sikit sahaja lagi untuk baju Ariana tertanggal tiba-tiba handphonenya berdering. Habis punah semua harapan, aduh kacau betul time ni la ada orang nak call ! Isyhad mendengus kemudian diangkat panggilan itu.
"Hello, yes Isyhad here," dia terus keluar dari bilik. Isyhad tidak mahu Ariana mendengar perbualannya.
Ariana terus bangun dan duduk. Dibetulkan pakaiannya nasib baik phone Isyhad bunyi, Ariana berasa lega tapi kesian pula Isyhad.
Lama Ariana menanti Isyhad, lama pulak dia berbual penting sangat ke ? Mata dah mengantuk bantal asyik memanggil dari tadi. Ahh tunggu kejap la.
"Okay thanks nanti I uruskan. Bye see you later," panggilan dimatikan.
"Sweetheart." Panggilnya. Isyhad masuk semula niat nak sambung tapi Ariana dah tidur. Isyhad meletakkan handphone di atas meja dan naik ke atas katil. Dipandang wajah Ariana kemudian diusap rambut gadis itu.
"Next time okay baby," bisiknya dikucup dahi gadis itu dan Isyhad baring disebelahnya. Isyhad memeluk Ariana tak dapat 'benda' tu pun dapat peluk jadi la. Akhirnya Isyhad terlena dan Ariana nyenyak di dalam pelukannya.
"Awak, pergi la masuk." Lamunan Isyhad terganggu kerana ditegur oleh Ariana. Isyhad bangun dan pergi ke bilik air kemudian Ariana menyediakan persiapan untuk solat.
***
"ARIANA ! Cepat la asal lambat sangat kau ni !" jerit Isyhad. Orang nak pergi jalan-jalan dia lambat pulak ingat princess ke apa.
"Kejap !" kelam kabut Ariana membetulkan shawl. Tak boleh nak sabar ke.
"Ariana oh Ariana," Isyhad sengaja memanggil nama gadis itu berulang kali. Ariana mendengus dia cepat-cepat mengambil cardigan labuh berwarna kelabu dan disarung ke badan. Pandai pulak dia packing baju, ni mesti ibu yang tolong. Beg sandang ? Eh aku mana bawak, arhh biarlah aku nak cepat.
YOU ARE READING
Isteriku Form 5 ✔
Romance[COMPLETED] Kahwin muda ? banyak dah. Tapi bagi ARIANA untuk berkahwin dalam usia yang muda yang masih bersekolah tambahan bakal menduduki SPM sukar bagi dirinya untuk menerima. Lain pula bagi ISYHAD, dia sudah pun bersedia. Dia merupakan seorang pi...