6. Cvičení boje

2.5K 158 6
                                    

Sirius se ráno odebrala na balkón v jídelně kde obvykle sama snídala. Dívala se přitom na město a přemýšlela kde se asi Rhys toulá. Docela se dnes těšila, že večer půjde s Talirem do divadla, ale ještě před tím jí čekal trénink boje s Casissem. Chtěl jí naučit další ze svých speciálních technik na novém místě. V zámku, tedy respektive na jedné z věží nechal Rhys zbudovat pro svou rodinu speciální tréninkové místo s úžasným výhledem nejen na město, ale  také okolí. Sirius tam ještě nebyla, ale docela se tam těšila. Dokonce i na trénink se dnes těšila i když věděla, že jí po něm budou nehorázně bolet  svaly a celý člověk.

Sirius přišla otevřenými dveřmi na balkón a ztuhla. V jindy prázdném křesle seděl Rhys! Díval se na město pod sebou a bubnoval prsty do stolu. Jídla se ještě ani nedotkl a vypadalo to jakoby čekal na ní. Vlasy měl rozcuchané od větru, zřejmě se před chvílí odněkud vrátil.

,,Dobré ráno." pozdravil jí s kývnutím. Sirius se posadila na svou židli s kožichem. Venku už se pomalu začínalo ochlazovat, ale i zde na balkóně se pomocí kouzla udržovalo teplo.

,,Dobré ráno." oplatila mu zdvořile pozdrav a nalila si čaj. ,,Není obvyklé, aby si se mnou snídal." nadhodila.

,,Chtěl jsem ti vynahradit tu včerejší večeři a také jsme tě na ní chtěl pozvat dnes do města." nabídl a teprve teď začal jíst. Sirius neuniklo, že Rhys pokaždé snídá pouze ovoce a jen málokdy si vezme něco jiného.

,,Na večer už mám nějaké plány, promiň." omluvila se a napila se  z hrnku. Král se naklonil dopředu a opřel se loktem o stůl.

,,Skutečně a s kým? Ještě jsme se ani nevzali a už máš milence?" zažertoval. ,,Neměl bych si tě zkontrolovat?" zeptal se. Sirius zaskočil čaj a rozkašlala se.

,,Jdu jen s Talirem do divadla." odpověděla. Bylo to lepší než nechat se popichovat nějakým milencem!  Rhys se usmál a znovu se líně opřel o opěradlo své židle.

,,To je přeci to samé, ne?"

,,Jak si hned po ránu vtipný." povzdechla si.

,,Omlouvám se." řekl okamžitě a vypadalo to, že to myslí vážně. ,,Tak to necháme na jindy, mimochodem, Dia se tě chystá zatáhnout do svého oblíbeného klubu ve Čtvrti umělců." varoval jí. ,,Jen aby si se s tím smířila předem." hodil do vzduchu jablko. Najednou se do něj zabodl šíp. Oba se obrátili ke dveřím kde stál Casiss s černým kouřovým lukem, který se vypařil, ale černý šíp v jablku, které dopadlo na zem zůstal. ,,Skvělé trefa, bratře." pokynul mu Rhys.

,,Dobrý nadhoz, měli by jsme si zase někdy zahrát." opřel se o zárubeň dveří. Sirius nevěděla o čem přesně ti dva mluví a vlastně netoužila potom se jich na to ptát. ,,Tak co? Jdeme nebo tě tu Rhys chce zdržovat déle?" pohlédl pobaveně na svého bratra, který na jeho poznámku nijak nereagoval. 

,,Jdeme." přikývla Sirius a lusknutím se jí černá kazajka změnila na obyčejnou tréninkovou zbroj istryjců, kterou jí nechal sehnat Rhys na žádost Case. Poté se  zvedla a prosmýkla se kolem Case dřív než mohl Rhys něco trefného poznamenat.

,,Nejdeš taky?" zeptal se ho ze zdvořilosti Cas když viděl jak hladově za svou snoubenkou hledí.

,,Až se vrátí Talir ze Zimního království zajdeme tam, potřebuji se stejně procvičit v boji jeden na jednoho."

,,Nebo jí špiclovat?" zasmál se Casiss a s tím odešel. Rhys se pro sebe usmál a dál si prohlížel město. Skutečně čekal, až se vrátí Tallir ze své špionážní výpravy, ale rozhodně se do věže chystal.

* * *

,,Váhu přenášíš až příliš na špičky." pronesl po nějaké době tréninku. ,,V boji s menším protivníkem se to možná hodí, ale jinak stačí jedna rána a je po tobě." vysvětlil a podíval se jí přes rameno na Rhyse a Talira. Král a zvěd spolu šermovali o kus dál. Sirius se na ně znovu ohlédla. Nejenže jí znervózňovalo neustálé skřípání oceli o ocel, ale také to, že Rhys pokaždé zachytil její pohled a lstivě se zašklebil. Dělal to od té doby co si on i Tal sundali košile. Z nějakého důvodu měli istryjci tendenci si tak počítat zásahy. Král ani zvěd ještě neměli z dnešního boje ani jeden šrám! ,,Mám si taky sundat zbroj, aby si mi věnovala tolik pozornosti jako Rhysovi?"zeptal se s tlumeným smíchem když viděl kam se dívá.

,,Je pravda, že tvoje tetování jsem ještě neviděla, ale není třeba. Ti dva mi stačí a já ti asi těžko zasadím nějakou ránu." odvětila a odtrhla od dvojice, která kolem sebe obcházela v pravidelných kruzích oči.

,,Dobře, tak to zkusíme znovu." kývl. Sirius se jako obvykle postavila do bojového postoje s vrhla se na něj. Generál její ránu zkušeně vykryl. ,,Ruku máš vysoko a když zesílíš stisk ukazováčku a prsteníčku bude to mýt větší efekt." poradil jí mírně. Sirius se rozpřáhla, aby mu zasadila další ránu, ale něco se pokazilo. Meč jí vypadl z ruky a s řinčením dopadl na podlah. Kolem dívčiných rukou vzplanuli fialové plameny a kolem celé místnosti se začal roztáčet vítr. Najednou  ztratila nad svou mocí kontrolu a nevěděla co s tím má dělat! Již neslyšela třesk mečů, ale hukot větru znějící jako tornádo. Začala jí popadat panika když oheň kolem jejích rukou doplnila i temnota do které se zahalila. Nikdy nic podobného nedokázala, ale teď to nedokázala ani potlačit ani zastavit.

,,To je dobrý! Jen klid, klid!" před ní se objevil Rhys. Nevěděla jak, ale byla neskutečně ráda, že ho vidí. Král si klekl před ní a zvedl jí bradu. Její oči byli temné a rychle se měnili. Občas zaplanuli jasným plamenem a jindy byli úplně černé. ,,To nic!"

,,Co se to děje?"

,,Svou moc si využívala jen na drobná kouzla a teď se té magie snažíš zbavit. Pomůžu ti, jen mě nech podívat se ti do hlavy. Nebude to bolet, slibuji." Sirius byla natolik v koncích, že ho nechala. Netrvalo to dlouho a ona začínala cítit, že moc ztrácí na síle až jí nakonec ztratila úplně. Vítr, temnota, oheň i voda ustali a ona se opět rozkoukala. Talir i Cas stáli nad ní a Rhysem. Casiss přeskakoval jantarovým pohledem mezi nimi a Tal se jako vždy tvářil zahloubaně, ale ve fialových očích se mu leskl soucit když se podíval na Sirius.

,,Tohle bylo zajímavé, konečně nějaká akce."

,,Tohle není legrace, Casi!" pronesl s mírným podrážděním Tal. ,,Měla štěstí, že se přebytek moci projevil takhle a ne jinak! Nevzpomínáš si jak si dopadl ty?"

,,Já to zvládal dobře." zkřížil ruce na prsou generál a hrdě vypnul hruď.

,,Pokud si dobře vzpomínám.," vložil se do jejich rozhovoru i Rhys a pomohl Sirius vstát ze země. ,,Tak si trpěl šílenými bolestmi a pak si se málem vyzvracel z podoby." poznamenal Rhys.

,,To vyzvracení z podoby probíhalo i v jiných případech..." komentoval to nevzrušeně Talir a Casiss se ho pokusil praštit do ramene, ale Tal splynul se stínem dřív než se ho válečník dotkl.

,,Už je ti lépe?"zeptal se Rhys. Sirius, která se o něj opírala přikývla. ,,Chceš dál trénovat nebo..."

,,Chci dál trénovat." přikývla. Rhys od ní tedy odstoupil a znovu se přidal k Talirovi na druhé straně místnosti.Dívka byla překvapená, že jí zde nechal i potom divadle co předvedl, ale byla mu za tovděčná!

Zloději snů III.Kde žijí příběhy. Začni objevovat