14. Informátor

2.2K 146 20
                                    

Rhys se jako obvykle rozvaloval na trůnu a sledoval dění okolo. Z pozice krále si dokonce i takovéhle slavnosti jako byl Podzimní ples užíval. Stačilo pouze sedět na trůnu se sklenicí vína a sledovat všechny, kteří se zde sešli. Dokázal odhadnout lidi na první pohled a proto se tím zrovna teď velice bavil. Čas od času navázal oční kontakt s Talirem, Casissem, Lucianem nebo jiným zlodějem od Stinných šelem či Pěti spárů, kteří byli u Talira v učení. Sirius seděla na trůnu vedle něj a pilovala si své schopnosti Reasifa. Občas se některému z hostů, kterého neznala dostala do hlavy a četla mu myšlenky. Rhys jí naučil používat její schopnosti aniž by dotyčný něco poznal. Tréninky s ním jí sice dávali zabrat, ale dalo se to vydržet.

,,Znovu si hraješ?" naklonil se k ní Rhys. Sirius se na něj obrátila. I ona měla na hlavě korunu i když ta její byla o něco menší.

,,To je to tak vidět?" usmála se na něj. Rhys jí chytil za ruku a zahleděl se na prsten.

,,Děje se něco?" zeptal se. Sirius mu pohlédla do očí. Zornice měl zúžené jako vždy když cítil nějaké nebezpečí, dokonce i ona tušila nějakou zradu. Otevřela pusu, aby mu řekla, že něco není v pořádku ale to už se rozrazili dveře do sálu. Orel a Vlk mezi sebou táhli vojáka v rudé uniformě. Sál utichl když ho hodili před stupínek. Král zvedl hlavu a očima přelétl Talira a Case, kteří se jako na povel objevili vedle trůnů. Ruce měli na jílcích mečů a křídla sebou výhružně trhala. ,,A to je co?" zeptal se a ledabyle se usadil na trůnu. Jeho oblíbená maska opět byla nasazena!

,,Chtěl donášet Hyenovi." odpověděl Vlk. Rhysovi oči se rozzářili a Sirius pochopila, že to nevěstí nic dobrého a když pak řekl, aby přivedli Šakala byla si tím jistá. Za nedlouho sem dovlekli Luca, kterého shodili v poutech hned vedle Hyenova informátora. Luco si jej nevšímal a pohled mu spočinul na jeho bratrovi, který se tyčil nad ním. Rhys surově chytil informátora pod bradou a otočil jeho tvář k Lucovi.

,,Poznáváš ho?" zeptal se zlým tónem. Luco se na muže pozorně podíval a i když nechtěl jeho tvář prozradila víc než by si přál. Vytřeštil na něj zděšeně oko a ztěžka polkl. Rhysovi to neuniklo a široce se na něj usmál. ,,Takže poznáváš... No tak by si nám teď mohl říct, kde se tvůj pán skrývá?" otázka byla mířená na vyděšeného informátora se zrzavými vlasy. ,,Nebo už svého milence vidět nechce?!" znělo to skoro jako výsměch. Sirius sevřela opěrky trůnu a když za sebou ucítila přítomnost Talira nenápadně se k němu naklonila.

,,Co to Rhys dělá?" zašeptala a sledovala svého snoubence jak kolem dvojice obchází. Často vídala jejich pantera lovit a Rhys jí ho teď připomínal víc než dost. Obcházel kolem svojí kořisti a čekal na příležitost, jen zornice měl zúžené více než obvykle. Cítila jak se k ní Tal naklonil.

,,Rhysandem je skvělí manipulátor a snaží se teď Luca zlomit. Tomu informátorovi se dostal do mysli hned jak překročil práh sálu... Je to vojenská taktika: ,Využij svůj trumf až bude mít největší šanci na úspěch!' a Rhys toho umí využít jako nikdo jiný." vysvětlil jí šeptem. Její pohled při těch slovech sklouzl na Luca. Šakala hleděl do jednoho místa, tiskl čelist a urputně se bránil jakémukoliv citu, který se v něm Rhys snažil vyvolat svými slovy. Přesto se mu v oku zaleskly slzy. Nebyla tak chladnokrevná jako Rhys a proto si uvědomila, že jí Luca je líto. Vzpomínala si jaké to bylo když byl Rhys ve vězení a pro něj to muselo být to samé. Myslel si, že už Hyenu nikdy neuvidí! Sama si tím prošla a znala ten pocit.

,,Být tebou tak ho tolik nelituju!" ozval se na za ní Krokodýl. Talir již dávno byl na svém místě po boku Rhyse. Sirius se na něj podívala. ,,Ten parchant se tě jen snaží přimět ho litovat." krátce na ní pohlédl. 

,,Proč by to dělal?"

,,Ví jaký máš na Rhysandema vliv a taky ví, že kdyby si chtěla zastaneš se ho." odpověděl a zamračil se na něj dost hrozivě, aby mu to Šakal oplatil. Když pak navázal oční kontakt se Sirius viděla to co jí Krokodýl říkal. ,,Být tebou bych to nedělal."

,,Proč?"

,,Rhysandem tě bezmezně miluje, je to na něm vidět, ale jestli jde o jeho bratra, který se ti pokusil ublížit nemusel by z toho vzniknout příjemný rozhovor." poznamenal trefně. Zlodějka věděla, že Garett je velice všímavý a byla ráda, že jí před tím divadlem co Luco hrál varoval. Ten už zřejmě poznal, že jí varoval a přestal se tvářit tak smutně jako spíš naštvaně. Přeci jen mají něco společného! Stejný výraz když se rozčílí.  Teď si byli podobní jako nikdy! Možná, že v tom byla jejich bratrská podobnost. Cukla sebou když ucítila sametový dotek spárů na hradbě. 

Slyším nad čím přemýšlíš a neskoč mu na to! Nechceš se raději vzdálit? Přijdu za tebou do pokoje hned jak tohle vyřídím. Navrhl jí. Měl možná pobavený tón, ale bylo z něj cítit napětí. Když se na ní podíval přikývla, vstala a mířila ke dveřím. Všichni se jí uklonili když odcházela jen Luco na ní vrhl nenávistný pohled. Nic si z toho nedělala a šla rovnou do pokoje. Stihla se umýt, převléct a zrovna si před zrcadlem rozčesávala vlasy když se Rhys objevil. ,,Omlouvám se, že mi to tak trvalo." omluvně jí políbil na tvář. Sirius se mu v zrcadle podívala do očí. Vypadal o něco starší než ve skutečnosti byl.

,,Co uděláš s Hyenou až ho chytí?"

,,Lovit ho budu sám, ale až mi řekne co potřebuju zabiju ho." odpověděl. Sirius se na něj otočila tak rychle, že by možná i couvl kdyby se uměl alespoň trochu leknout.

,,Kvůli tomu, že s ním Luco něco měl?"

,,Uvidíme co se s ním bude dát dělat." odpověděl trochu nevrle. ,,Nezapomeň, že tě unesl." připomněl jí. Sirius se nad tím nechtěla příliš zamýšlet, ale měl pravdu.

,,Ty jsi král, dělej si co uznáš za vhodné." odpověděla prostě a nechala se od něj obejmout. Přesto se zamyšleně dívala na plameny hořící v krbu. Dokonce i Rhys se díval z okna a přemýšlel. Dělalo mu starosti vše čím si procházel, ale přesto na sobě nadával nic znát.

Zloději snů III.Kde žijí příběhy. Začni objevovat