58. Dopis z Modrých ostrovů

1.6K 135 7
                                    

Rhys byl značně překvapen jak si jeho snoubenka ten měsíc na bitevním poli vedla. Rvala se stejně urputně jako on i když si párkrát museli navzájem ošetřovat rány, ale nejvíc ho překvapilo jak se chová potom. Čekal nějakou krvežíznivost a lačnost po dalším boji, vzrušení nebo dobrodružství, ale ona nechtěla. Držela se blízko u něj vždy i ten osudný den kdy do jejich tábora přišel dopis od Hayberse, aby se on i ona dostavili do jeho Vodního zámku na Modrých ostrovech. Celá jejich rodina pak po sobě koukala jako by to byl nějaký vtip. Rhys proto nechal svolat poradu králů. Byla tam s ním i Sirius. Seděla vedle něj a nervózně mu mnula ruku.

,,To je šílenství!" ,,Poznal, že prohrává a chce to urovnat." Pokřikovali jeden přes druhého stále dokola už asi 15 minut. Sirius se podívala na Rhyse, který hleděl na desku stolu. Uprostřed ležel dopis od Hayberse na kterém stálo: ,,Rád bych tebe a tvou ženu pozval k sobě do Vodního zámku prodiskutovat další kroky ohledně války. Oba jsem přeci dost ztratily, ne? Budu tedy očekávat tvou odpověď. Haybers"

,,Tak dost!" zařval Rhys. Jediný měl u všech dostatečný respekt, aby okamžitě zavřeli pusy a posadili se zpět na místa. ,,Přišli jsem sem řešit o co Haybersovi jde a ne kdo více válku prohrál!" znovu chytil svou královnu za ruku. 

,,Snad neuvažuješ, že tam skutečně půjdeš?" Rovin se na něj podíval jako na pomatence. Když se pak rozhlédl po ostatních všichni mlčeli.

,,Už jsem se rozhodli! Půjdeme tam." odpověděla jim Sirius. Když ta slova řekla nahlas měla co dělat, aby se neotřásla. Vladaři na ně vyvalili oči, nechápali jak něco takového může udělat.

,,Není tajemství, že naše vojska jsou oslabena a kdyby jsme tam nešli dobrovolně Habyres by nás rozdrtil a přivlekl by nás jako zajatce." vysvětlil jim klidně Rhys. ,,Je sice pravda, že zde nikdo z nás nemá celé vojsko, ale je zbytečné ho zde mít a povolat."

,,Máš jiné plány?" Paneter si poposedl na židli. Své okřídlené strážce zde neměl, měl to být jeho trumf.

,,Jestli je má předtucha správná bude se nám hodit později, takže si počty svých vojsk nechte pro sebe." poradil jim a prohrábl si vlasy. ,,Abych nezapomněl, v mém blízkém okolí se objevil zrádce který zdělil Asnerovi, že jsem pryč a tudíž může unést královnu. Rád bych vám v tom duchu poradil, aby jste si pečlivě hlídali záda." 

,,Co se stalo s tím zrádcem?" zajímal se Dias.

,,Jsou po smrti, velitel mých zvědů je našel a zabil. Byli to dvojčata." 

Sirius ztuhla a ruku mu pevně sevřela. Podíval se na ní hned jak to králové mezi sebou začali řešit.

Neboj se, gardisté to nebyli. Uklidnil jí. Myslela si, že to byl Rydian a Ridias, ale ti by to neudělali!

Kdo to byl?

Pracovali v kuchyni, ale nebyli tam zase tak dlouho, proto si jich Talir neměl šanci všimnout dřív. Vyhýbali se jak jemu tak i mně a Casissovi. Nenápadně se na ní usmál a podíval se na Diase. Nervózně mluvil s jedním ze svých nejlepších mužů. Bylo na něm vidět, že doma na něj někdo čeká. Rhysovi připomínal jeho když šel do prvního boje a musel doma nechat Sirius samotnou.

,,Takže tomu máme rozumět ta," utišil celou debatu Vesen. ,,Že se tam zítra vydáte? Budete mít nějaký doprovod?"

Rhys se na okamžik zamyslel. ,,Sami! Nebudu riskovat, že kdyby si Haybers něco zkusil, aby mi poranil rodinu." zamračil se. Nápad tam jít mu sice nebyli po chuti, ale byla v tom jeho osobní taktika. Porada se vedla ještě hodinu a pak jí ukončili s tím, že v případě potřeby se svolá další. Navíc se Rhys a Sirius museli připravit na zítřejší návštěvu Modrých ostrovů. Ani jeden z nich z toho neměl velkou radost. Král byl nabručený jako medvěd a královna z toho měla dost špatný pocit. 

,,Jsem si jistý, že to zvládneš." 

,,Nejsem si úplně jistá jestli je to dobrý nápad."

,,Taky se mi na tom něco nelíbí."

,,Půjdu tam s tebou, klidně i v šatech když budeš chtít." povzbudila ho úsměvem. Rhys jí pohladil po tváři a úsměv jí oplatil. 

,,Nejlepší by byla zbroj." políbil jí opatrně na rty. Oběma pak celý zbytek dne vrtal hlavou ten dopis a všemožné scénáře, které by se zítra mohli stát. Zajme je, zraní nebo rovnou zabije? Sirius při podobné myšlence vždy pevně zavřela oči a několikrát se zhluboka nadechla. Rhys vypadal, že ho to nijak netrápí, ale celou noc skoro nespal. Oba celou dobu předstírali spánek otočení zády k sobě. Když se poté otočili k sobě a jejich pohledy se setkali jen Rhys se zlehka usmál. ,,Taky nemůžeš spát?"

,,Ne." zavrtěla hlavou a propletla s ním prsty.

,,Měl bych jeden nápad jak se zabavit." 

,,Tu lahvičku už u sebe nemám." Měla pravdu. Tu lahvičku už dopila, před třemi dny.

Rhys k ní natáhl ruku a v otevřené dlani ležela úplně stejná lahvička. ,,Maličkost." sledoval jak se napila a pak lahvičku položila vedle sebe na zem. ,,Chtěl bych ti jen říct, že ať se stane zítra cokoliv vždycky tě budu bránit." 

,,Věřím ti, já ho taky nenechám aby ti něco udělal." slíbila jemu i ona. 

Zloději snů III.Kde žijí příběhy. Začni objevovat