40. Válečné ležení

2K 141 23
                                    

Istryjecké válečné ležení byl obrovský tábor ležící v horách. Objevili se tam dost brzy ráno, ale i tak byl výcvik již dávno v plném proudu. Kolem byly sněhové pláně, hory a lesy. Taky tam byla neskutečná zima!Sirius byla oblečená do jejich šupinaté zbroje ve které bylo kupodivu příjemné teplo a úplně stejnou měl i Rhys. Král mel křídla složená za zády stejně jako Talir s Casissem. Dokonce i Diala byla oděná do černé zbroje, která ovšem nebyla istryjecká bojová jako spíše nějaká lehká zlodějská.

,,Vladaři." velmi nenápadně se Rhysovi uklonil jeden z Istryjců. Byl to vysoký ramenatý muž s černými vlasy ostříhanými nakrátko a jizvou přes obličej.Vypadlo to, jakoby ho někdo sekl mečem.

,,Prantene." ozdravil ho odměřeně Rhys s maskou krále.

,,Nevěděli jsme, že přijdeš tak brzy." šlehl zlým pohledem po Casissovi, který se napřímil jakoby se na něj každou chvíli měl vrhnout.

,,Můžu si chodit kam chci a kdy chci, nebo už si zapomněl?" zavrčel. Strážci kolem Prantena nesáhli po mečích, moc dobře si uvědomovali, že by stačila jediná myšlenka a všichni by byli mrtvý.

,,Jistě, že ne." ucedil skrz zatnuté zuby. Přítomnost tři nejlepších válečníků ho zřejmě rozčilovala. Pohled mu přeskočil na Sirius. Rhys až příliš dobře pochopil jeho pohled.

,,Dejte si pozor, je má! Ale jestli to chcete zkusit jen se jí dotkněte a uvidíte jakou moc má!" varoval je dost hrůzně na to, aby si v jeho pitomosti něco zkusili. Sirius na to nijak nereagovala. ,,Pošli ještě dnes zprávu do všech táborů, že nejpozději do dvou dnů se zde budou hlásit velitelé, všichni!" poté se obrátil na své dva bratry.Oba za ním stáli jako sochy a obezřetně se rozhlíželi po okolí. ,,Casi, Talire... Dohlédněte na výcvik děvčat."

,,Tvůj pes tu byl celkem nedávno, myslím, že ne není třeba..."

,,Ano to byl, říkal, že děvčata netrénovala!" přerušil ho dost rázně král. ,,Nechal si je prý nejdřív plnit jejich povinnosti než si je vůbec poslal na cvičiště, což prý bylo až za týden. Takže vy dva je hned začněte trénovat, jestli bude některý z válečníků něco namítat přivedete ho za mnou a já mu to vysvětlím!" znělo to až příliš zlověstně než aby se tomu dalo věřit. Sirius už viděla co Rhys dělá těm co jej neuposlechnou. Buď je zabije přímo nebo je předhodí Talirovi, což je ta horší varianta.Přesto na ní nikdy ruku nevztáhl! I když jej neposlouchala,dělala si co chtěla a vystavovala se nebezpečí, nikdy jí fyzicky nepotrestal!

,,A jak dlouho se hodláš zdržet?"

,,To si ještě rozmyslím!Každopádně to není tvou starostí, ale být tebou dělám vše jak mám dokud jsem tady!" varoval ho a pak se vydal přes celý tábor k velkému domu na druhé straně. Patřil královské rodině a kolem se nikdo až na pár velmi slibných válečníků nepotloukalo! Ti však ustupovali z cesty hned jak svého krále spatřili byť byli třeba i o dost starší než on!

,,Necháš ho takhle mluvit o Casovi?" bránila svého přítele a generála Sirius.

,,Kdybych něco udělal urazil bych tím Case , Prantena umí zpacifikovat i sám a když bude chtít udělá to... Nahradím ho někým jiným." pokrčil rameny a zavřel za nimi dveře. Dům byl vonět temnotou a mocí! Rhys zde asi musel před nedávnem chvíli být! Možná jí na konec Talir o tom kde se na ten týden zašil lhal a nebo se tady ten pach  držel stále. ,,Náš pokoj je přímo nad námi akorát ve druhém patře domu. Je odtamtud vidět do tábora." ukázal na schody na druhé straně chodby.

,,A ostatní?"

,,Ve druhém patře je pokojů šest. Jeden má Cas, druhý Tal a třetí Dia. Jestli chceš můžeš mít svůj pokoj." nabídl jí.

,,To byl dost hrozný vtip i na tebe." zamračila se na něj.

,,Vím, umím lepší."

,,Zase si potřebuješ něco dokázat?"

,,Ani ne, tobě už jsem dokázal že jsem skvělý snoubenec a tím jsem dokázal i něco sobě."

,,Vážně jsem s tebou dneska zábava."

,,Bude se mnou zábava večer nebo může být i teď."

,,Přikláním se k večeru, ráno se alespoň můžu vyspat."

,,Když myslíš." pokrčil rameny. Sirius po něm šlehla pohledem a on výmluvně zvedl ruce nad hlavu. Dál už tuto debatu proto nerozvíjeli a místo toho začali nějakou jinou. Rhys jí řekl o jezeru, které je za lesem a touhle roční dobou je zamrzlé i ji vysvětloval jak zde Istryjci trénují. Řekl jí i o místním lese i o příšerách, které se údajně skrývali kolem, ale k táboru a jeho okolí se rozhodně nepřiblížili ani na půl kilometru. U večeře se pak sešli s ostatními v jídelně v domě.

,,Jak to vypadá s tréninkem dívek?"

,,Vůbec netrénovali!"odpověděl mu Casiss rozzlobeně. ,,Ti parchanti je zaměstnávají natolik, že na to nemají čas!"

,,Konečně by měli pochopit, že ty chudinky nejsou jako chovné klisny." přidala se i Diala. Ona sama něco podobného prý zažila. ,,Dokážeš si představit, že by něco takového byla Sirius? Spala by s tebou jen proto, aby si zahnal chuť si s někým hrát nebo aby ti porodila dítě." Rhys ztuhl a upustil lžíci, Talir se na ní překvapeně podíval a Casissovi zaskočilo takže se rozkašlal. Vypadalo to, jakoby u všech tří píchla do živého. Oni totiž byli vychováváni stejně, ale i přesto se jim to jak se jejich vrstevníci chovali k ženám příčilo. Oni sami by něco takového nikdy neudělali, nikdy by žádnou ženu nenutily aby s nimi spala!

,,To bych nikdy neudělal." s přísahou v očích se podíval na Sirius. 

,,I kdyby si to udělal Talir i Casiss by tě zastavili." odpověděla mu Dia. ,,Nikdy by nedovolili, aby si Sirius ubližoval! I kdyby si to dělal, vzali by jí pryč a vyřídili si to s tebou později." podívala se na Talira a Casisse, kteří okamžitě přikývli. I když věděli, že by to jejich bratr nikdy neudělal byli odhodláni svou královnu chránit i před jejím partnerem.

,,Slíbili jsme, že jí budeme navždy chránit a to i před tebou když to bude třeba, bratře." Talirův hlas byl vřelý i o něco více barevnější a živější než který používal jindy. Rhys pod stolem nahmatal její ruku a jeho prsty jí přejížděli po zápěstí i dlani, pokoušel se jí uklidnit nebo jí jasně říct, že se ho nikdy nebude muset bát. Možná, že v tu chvíli se rozhodla, že se příští den sama ráno půjde podívat ke stanům dívek a jestli tam bude nějaký voják bez váhání ho zabije!

Zloději snů III.Kde žijí příběhy. Začni objevovat