TEPAT pukul tiga petang, Aisy terbangun dari tidurnya yang lena. Suara orang menyanyi di luar bilik, menyegarkan matanya yang berat. Perlahan dia melangkah ke pintu beranda. Dilihatnya Raffy sedang memetik gitar sambil menyanyi. Tubuh lelaki itu membelangkanginya.
Aisy tersenyum mendengar suara merdu suaminya itu. Jujur dia katakan suara Raffy memang sedap di dengar. Cara lelaki itu bercakap pun sudah cukup membuatkan Aisy terbuai-buai di awangan. Melting!
Dengan gaya ‘ninja’ berjalan, Aisy melangkah mendekati Raffy. Kedua tangannya sudah naik. Kemudian mata Raffy ditutup dengan kedua tangannya itu.
Raffy tersentak sebelum mengukirkan senyuman. Tangan Aisy dipegang.
“Bunny Fy dah bangun ek?” ujarnya perlahan.
Aisy melepaskan pegangannya. Dia berjalan ke depan lalu menarik gitar kapok Raffy kemudian diletak atas meja. Dia melabuhkan duduk di riba Raffy, selamba.
Raffy terus memeluk pinggang Aisy. Wajah Aisy ditatap penuh dengan kasih sayang. Kelihatan bawah mata isterinya itu bengkak sedikit.
“Eh, kenapa dengan bibir Fy ni? Fy gaduh dengan siapa pulak ni?” spontan Aisy menyentuh bibir Raffy. Raffy mengaduh sakit tatkala jari itu menyentuh lukanya. “Ops, sorry..”
Raffy tersenyum nipis. “Takde hal la. Sikit je ni..”
“Sikit Fy cakap?” Mata Aisy membulat, dan jarinya sekali lagi menekan luka Raffy.
“Aduh, sakit la Aisy..” Raffy menyeringai kesakitan. Jari isterinya sudah ditangkap.
“Tell me, Fy gaduh dengan siapa tadi? Cepat bagitau!” desak Aisy dengan muka garangnya.
Muka garang pun, Raffy tidak takut malah dia hampir tergelak namun di tahan.
“Fy gaduh dengan mamat hipokrit tadi.” tutur Raffy sambil menolak lidah ke pipi.
Dahi Aisy berkerut. “Mamat hipokrit?”
“Abang tiri, Aisy la.” kata Raffy mendatar. Jelas kelihatan riak mukanya tegang tatkala menyebut pasal lelaki yang berjaya membuatkan dia rasa pissed off!
Tawa halus terpantul dari mulut Aisy. Dia menarik nafas sebelum menyambung kata dengan intonasi suara yang lebih serius.
“Tell me the reason why guy’s fighthing?”
“Is it necessarily?”
Aisy angguk sekali.
“Because of you.”
Muka Aisy berderau. Air liur ditelan sekali, sebelum dia menyoal lagi.
“Kenapa pulak pasal Aisy?”
“Fy tak suka cara dia cakap macam la Fy ni bukan suami Aisy. Fy suami Aisy. Apa pun bakal terjadi pada Aisy, Fy akan bertanggungjawb. Tapi dia tu? Aih.. nampak sangat over protective. Aisy dah ada suami. Buat apa lagi dia nak pry dalam hidup Aisy? He pissed me off Aisy!” suara Raffy naik satu oktaf di hujung kata.
Terus Aisy mengusap dada bidang suaminya dengan lembut. “Istighfar Fy..”
Raffy spontan beristighfar dan hatinya kembali lembut. “Thanks bunny..”
Aisy tersenyum nipis. Dia membaringkan kepalanya di bahu Raffy, manja.
“Aisy faham kenapa Fy buat macam tu. Begitu juga sebaliknya.”
“What do you mean?” soal Raffy sambil tangannya sudah memeluk tubuh kecil Aisy.
“Abang Yad suka Aisy.”
YOU ARE READING
April Love✅
Ngẫu nhiênPUTERI AISY, seorang gadis yang setia pada crushnya, yang baru saja dikenalinya dalam facebook. Suatu hari Aisy putus asa sebab lama menunggu balasan cinta lelaki itu. Selama setahun mereka tidak berhubung. RAFFY pulak seorang jejaka paling cool dan...