“AWAK tak patut tampar dia..dia kan seorang perempuan? Awak tau kan, sedangkan nabi melarang keras agar umatnya tidak mengasari seorang wanita..” Aisy pandang muka Raffy yang masih tegang.
Sejak balik dari restaurant, lelaki itu senyap saja. Sampai la di cafe, Raffy hanya duduk diam dan tidak mahu datang kerja atas alasan mood swing! Aisy tidak banyak cakap, hanya membiarkan lelaki itu stay di cafe.
Aisy mengeluh perlahan. Tiada sahutan dari lelaki itu, terus Aisy bangun.
Baru buka langkah, tangannya sudah diraih Raffy.
“Sit down.” arah Raffy tanpa nada dan Aisy akur.
Dia mula berpeluk tubuh sambil menatap wajah tegang Raffy.
“I’m sorry. Aku tau aku salah, tapi seriously Aisy. Aku tak dapat tahan marah aku, sebab dia dah carut kau yang bukan-bukan.”kata Raffy kemudian melabuhkan kepalanya atas meja sambil berlapikkan dua tangannya.
Aisy kerut dahi. “Dia carut apa?”
“She called you a bitch.”
“What?!” terus Aisy berdiri.
Raffy terkejut kemudian mengangkat wajah. Wajah Aisy memerah.
“Chill babe. Kan aku dah marah kat dia tadi.. duduk.” sekali lagi Raffy meraih tangan Aisy supaya duduk.
Namun Aisy menepis tangan Raffy.
“Saya marah! Saya nak tampar perempuan tu!” kata Aisy sambil mengetap rahangnya kuat. Huh! Belum pernah ada orang carut aku macam tu. Dia ingat aku memang jenis macam tu ke? Ugh! Geramnya aku.
“Aisy.. please..” suara Raffy seakan-akan memujuk dengan wajahnya yang sengaja dicomelkan habis. Berharap sangat hati Aisy akan cair.
Ternyata hati Aisy cair melihat wajah comel Raffy tu.Ohoh, this is what we called a magical of love. Dayuum..Aisy berdeham dengan kata-kata hatinya.
“Fine!” Aisy duduk semula. Tangan bersilang ke dada. Wajahnya tiada senyuman.
“Sayang, I love you..” ucap Raffy tetiba dan matanya lembut merenung muka merah Aisy.
“Stop it, it wont work when I mad.” tempelak Aisy sambil mengalihkan pandangan.
Uwaaa! Dia cuba ayat aku! Jerit Aisy dalam hati. Muka dikawal.
“Ayy.. don’t be like that Aisy..pandang la aku..” Raffy menekan lengan Aisy guna straw minuman.
“Ish! Jangan kacau la.” tepis Aisy namun Raffy masih mengacaunya.
“Oi! Dua ekor merpati. Sudah-sudah la beromans kat situ. Meh bantu kita orang kat sini!” jerit Faid sekaligus menghentikan perbuatan Raffy.
Raffy mendengus sebelum memandang lembut pada Aisy yang sudah memandangnya.
“Do you love me?” soalnya tetiba dan wajah Aisy tebal berinci-inci, malu.
“n-no!” tipu Aisy.
“Aww.. you hurt me, babe..” Raffy pura-pura buat muka hampa.
Dan Aisy tergelak melihat perbuatan pelik Raffy.
Of course I love you, Idiot!
“OOPSY. Sorry..!” Tasha tunduk sambil mengutip barangnya yang jatuh dek terlanggar tubuh seseorang.
“I’m sorry too..” kata lelaki itu sambil turut mengutip barang yang sudah terhampar di lantai.
YOU ARE READING
April Love✅
RandomPUTERI AISY, seorang gadis yang setia pada crushnya, yang baru saja dikenalinya dalam facebook. Suatu hari Aisy putus asa sebab lama menunggu balasan cinta lelaki itu. Selama setahun mereka tidak berhubung. RAFFY pulak seorang jejaka paling cool dan...