Bab 29

1.6K 39 0
                                    


“AISY.. kau okey ke?” tanya Fatin kemudian melabuhkan punggung di sisi Aisy yang duk dari tadi termenung. Termenungkan apa, Fatin pun tidak tahu.

Aisy tersenyum nipis kemudian menggeleng perlahan.

“Habis tu, nape aku tengok kau senyap je. Selalu tu ada je kau bising itu ini…” kata Fatin lagi. Wajah lesu Aisy dipandang, risau.

“Nah. I’m just fine sis. Don’t mind me. And since when aku talkative person, huh?” Aisy gelak kecil.

Fatin mencebik. Aisy memang pendiam, tak banyak cakap. Tapi tidak lah seperti ini. Diam memanjang. That’s not like Puteri Aisy!

“Oh ya. Mana Ren? Aku tak nampak pun dia hari ni. Offday ke apa?” soal Aisy sambil mencari kelibat Ren.

“Demam weh. Sebab semalam kan Zen datang rumah dia and proposed dia..”

“What? Seriously?!” jerit Aisy terkejut.

Beberapa pelanggan memandangnya namun Aisy bolayan saja.

“Yeaap. Cuba tanya tuan badan tu.” bibir Fatin menjuih kepada Zen yang keluar dari dapur.

Terasa ada orang memerhatinya, terus Zen menoleh.

“Tsup?” soalnya sambil mendekati dua orang gadis yang memerhatinya dengan pandangan sinis.

“Nii-san propose Ren?” soal Aisy dengan sengihan.

“Uh-huh. and then her parents agreed!” jawab Zen dengan senyuman lebarnya.

Teringat pasal semalam, terus Zen gelak. Aisy dan Fatin berpandangan sendiri sebelum menatap Zen kembali.

“Gelak pulak. Kenapa gelak?” soal Fatin, curious.

“Secret!” ucap Zen sebelum mengenyitkan mata pada dua orang gadis itu.

“Ceeeh!” Aisy berdecit sebelum bangun dan melangkah ke bilik pejabat master.

Fatin turut berlalu mendekati kekasihnya, Faid.

“Congrates bro!” Mei menepuk bahu Zen.

Zen tersenyum. “Thank’s Mei.”

“Finally, kau dah serius dalam hubungan. And that’s good!

“Of course.” Jawab Zen seraya tersengih. “So, kau bila ada pakwa? Tak nak cari?”

“What, are you my brother or my father? Asking me like you care..” Mei gelak dan Zen turut gelak.

“Bukan macam tu Mei. Aku risau je, kau bakal single like andart--”

Pap!

“Ouwww! Sakit tau!” Zen mengaduh sambil menggosok bahunya yang kuat ditampar Mei.

“Padan muka. Kau sebut lagi ayat keramat tu, I’ll break your bones!” Mei menjelirkan lidah kemudian berlalu.

Zen masih menggosok bahunya yang terasa perit.

“Kenapa la semua tangan perempuan ni berbisa? Lebih pedas dari makan cili! Aigoo.. sakit.” bebel Zen dengan wajah cemberut.












TEPAT pukul satu petang, Raffy terus sahaja keluar dari pejabatnya. Tie di leher, direnggang sikit. Kot hitam di buka lalu di pegang sambil lewa di bahunya. Kaki laju melangkah ke kereta sportnya.

April Love✅Where stories live. Discover now