Bab 5

2.3K 75 5
                                    

I’ll wait for you, smpai awk nak berkwn dgn sya irl. (>w<)  8:30pm

Betul ke? Awk x tipu sya kan? :/ 8:31pm√√

Betullah awk, trust me okay? 8:34pm

Then, tell me why? 8:34pm√√

Easy. Cos you’re my Aisy ♡ xoxo  8:40pm


                                          AISY merenung Iphone 6 di tangannya. Mata leka membaca text lalunya bersama dengan seorang lelaki yang berjaya bertahan lama dalam hatinya. Tiada orang lain yang dia sayang lebih selain lelaki itu. Text-text lalu itu dijadikan sebagai screen capture dalam gallerynya. Setahun lalu, dia hampir sahaja membuang semua perkara yang berkaitan lelaki itu. Segala gambar, text, contact dia, Aisy ingin membuangnya.
        Namun Aisy hanya seorang insan biasa. Sama seperti orang lain.
        Dia buang semua, namun tidak text-text lelaki itu. Sampai ke hari ini dia masih menyimpannya rapi dalam gallery Iphone 6 dia.
        Hanya dengan text itu rindunya ter-ubat.
        “Oh! Kau baca apa tu?” sergah Ren tetiba dari belakang.
        Aisy terkejut. Hampir sahaja terpelanting Iphone 6 ke lantai. Aisy mengurut dada sebelum memandang gadis berbraces besi itu.
        Ren tersengih tanpa rasa bersalah.
        “Kau terkejut?” soalnya tanpa terkesan dengan mata tajam Aisy.
        “Taklah. Aku scare je!” perli Aisy, sedikit geram.
        Iphone 6 di masukkan ke dalam poket baju. Matanya liar memandang cafe yang lengang. Memandangkan jam baru pukul lapan tepat pagi.
        Perkerja lain juga belum lagi sampai. Cuma Aisy, Ren dan master saja yang baru sampai awal. Biasalah, hari ini hari isnin. Hari malas bagi manusia yang tidak bersyukur berehat pada hari minggu.
        “Aisy. Aku nak tanya sesuatu ni.” soal Ren tetiba.
        Aisy cuma angkat kening.
        “Semalam aku lepak kat Mall. Dan I saw your stepsis.
        “And then?” sambung Aisy.
        “Dia couple dengan orang tua ke?” soal Ren dengan wajah yang berkerut. Matanya begitu jelas nampak yang kakak tiri Aisy berpegang tangan dengan orang tua sebaya ayahnya. Tapi takkanlah..
        Aisy gelak.
        Ren buat muka pelik. Dia buat lawak ke?
        “Be-betul ke?” soal Aisy dengan gelaknya.
        “Betul Aisy. Aku ada bukti. Ni..” laju tangan Ren mengeluarkan samsung duosnya lalu ditunjukkan Aisy.
        Aisy menghentikan tawanya dan menatap gambar seorang gadis sedang berpegang tangan.
        “What thaff.. eh ni kakak tiri aku beb!” mata Aisy membulat. Seperti Ren, dia juga tidak percaya.
        “Kan. Tu lah.. aku tanya kau.”Ren pandang Aisy.
        Aisy melepaskan keluhan kecil. “Biarlah dia. Hal dia, not my hal Ren. Kalau itu taste dia, nak buat macam mana?”
        Aisy kembali gelak.
        “Dia boleh gelak..” Ren turut gelak.
        Sehinggalah Zen datang bersama Mei, tawa mereka mati.
        “Amboi gelak sampai nak terkeluar anak tekak tu..”Seloroh Zen.
        “Melampau lah tu..” Aisy menjeling Zen.
        Ren tersengih. “Mei, nanti teman aku pergi beli barang list master ni.”
        “Roger, beb!” Mei angkat ibu jari.
        Zen meliarkan matanya. “Raffy belum sampai, Aisy?”
        Aisy angkat kepala. “Asal tanya saya?”
        “Korangkan macam internet putus, kejap okey, kejap tak..” tutur Zen selamba.
        Wajah Aisy sudah memerah. Tidak sangka sampai macam tu sekali Zen mengatakan mereka sebegitu.
        “Tak tahulah. Saya bukan PA dia.” jawab Aisy acuh tak acuh.
        “Bukan PA dia, tapi bakal awek dia..” usik Zen sebelum sebuah buku terbang tepat ke arahnya.
        “Adoiii! Nasib baik bukan buku novel. Mahu pecah muka abang sado ni..” Zen mengaduh sakit di bahu.
        Mei dan Ren gelak.
        “Padan muka!” getus Aisy sambil melangkah masuk ke dapur.










April Love✅Where stories live. Discover now