Everytime fall...
_________________________
Helen ketawa sinis sambil berdiri semula.Rambutnya diraup kasar ke belakang sebelum menapak mendekati Tengku Eray.Pandangan tajam Tengku Eray ditentang dengan berani.
"I never thought that you'll find out about this very soon but it's okay, Tengku Eray Mika.I hope you suprise.Should I say 'ta-da' now?".Ujar Helen sinis.
"Everyone accept this woman get out from this room now".Arah Tengku Eray tegas tanpa mengalihkan pandangannya sedikitpun daripada Helen.
Shahz yang berdiri di belakang Tengku Eray segera mengisyratkan semua orang keluar dari situ.Semua yang berada di situ hanya menurut.Tidak berani melawan arahan Tengku Eray.Gina juga dibawa keluar oleh Shahz.Selesai sahaja semua orang keluar dari situ, Shahz segera menutup pintu daripada luar.Meninggalkan Tengku Eray dan Helen sendirian.
"Who are you?.Where's Helina?.What did you do to Helina?".Soal Tengku Eray bertubi-tubi.
"What did I do to Helina?".Helen menunjuk ke arah dirinya sendiri."Wrong.Absolutely wrong.The question is what do you do to Helina?!.Kembar I...isteri you..dah mati and that all because of you fault!!".Tengking Helen lantang.
Tengku Eray terdiam buat seketika.
"Mati?.Kau jangan nak merepek.Kalau betul Helina dah mati,mana kubur dia,hah?!".
"Why?.Supaya you boleh hancurkan kubur dia pulak?.Helina takkan mati kalau dia tak kahwin dengan you.You ataupun ahli keluarga you, salah seorang daripada kaurang adalah pembunuh Helina!!".
"Keluarga aku bukan pembunuh!!".Bantah Tengku Eray.Tajam pandangannya pada Helen."Kalau Helina betul-betul mati sekalipun, itu tak ada kena-mengena dengan keluarga aku atau aku sendiri".
"Jangan yakin sangat Tengku Eray Mika".
"Keluarga aku tak salah!.Kau jangan nak memandai perempuan.Kau jangan nak kaitkan kematian kembar kau tu dengan keluarga aku.Tak ada sebab keluarga aku nak bunuh Helina!".
"Well...kita tengok apa yang I cakap ni betul atau tak.I akan tuntut bela atas kematian Helina".
Tengku Eray tersenyum sinis.
"Tuntut bela?.I don't think so.Aku takkan biarkan kau ada dekat dengan keluarga aku.Aku akan bagitahu semua orang yang kau bukan Helina.Kau cuma menyamar sebagai Helina.Penipu!".Ucap Tengku Eray lalu mengatur langkah untuk pergi dari situ.
Helen mengetap bibir.Telefon bimbitnya pantas dikeluarkan.Tengku Eray bukan sesiapa untuk menghalangnya daripada melakukan apa yang dia nak.Dia akan buat apa yang dia nak.Tengku Eray yang mahu meninggalkannya dipandang.
"Tengku Eray Mika".
Langkah Tengku Eray terhenti.Telefon bimbit yang bergetar di dalam poket seluarnya dikeluarkan.Skrin disapu dengan tangan untuk membuka kekunci.Satu video yang baru dihantar oleh nombor yang tidak dikenali dibuka.Terpapang videonya sedang memukul beberapa orang lelaki seminggu yang lalu.
Kedua tangannya digengam erat.Telefon bimbit disimpan kembali ke dalam poket seluar dengan wajah yang bengang.Tengku Eray memusingkan kembali tubuhnya kebelakang.Langkahnya diatur ke arah Helen yang berdiri tidak jauh dari situ sambil tersenyum sinis.Kemudian, Helen ditolak kuat ke dinding.
"Chill..Eray or should I call you..Mika?.Tengku Eray Mika.I wonder...apa reaksi semua orang bila tahu siapa sebenarnya Tengku Eray Mika".
"Don't play on me!".Tengku Eray memberi amaran.Sebelah tangan Helen digengam kuat.
Namun, keadaan itu tidak bertahan lama apabila Helen bertindak memusingkan tbuh mereka berdua menyebabkan Tengku Eray yang terperangkap pada dinding kali ini.Sebelah lengannya diletakkan pada leher Tengku Eray.Helen mendekatkan wajahnya pada Tengku Eray.
YOU ARE READING
Jika Memang Dia
RomanceBook 3 (Boy Like You Romance) _¡f love ¡s true then no matter what, love ¡s you_ Mimpi...semuanya seperti satu mimpi yang memerangkap aku dalam khayalan dan menghilangkan seluruh kebahagian aku. "Please tell me this just a lie". ...