pARt🍂21

2.8K 149 4
                                    

If you're definition of happiness, I don't want to know the meaning behind sadness....

   
           ________________________

               "What you doing, Eray Mika?".Helen tidak lepas daripada memandang Tengku Eray dihadapannya.

                "Aku buat apa yang sepatutnya aku buat.Bila kau dengan aku, jangan terfikir untuk jadi seseorang yang menyedihkan".

                Helen tersenyum sinis. Tengku Eray dihadapannya ditolak menjauh dengan kuat.Namun, belum sempat Helen melangkah pergi, sekali lagi tubuhnya dihumban ke dinding.

              Helen mengaduh kesakitan apabila bahunya turut terhentak pada dinding. Tengku Eray yang seolah-olah baru tersedar tindakannya itu segera melepaskan pegangan tangannya pada Helen.

             "Kau okey tak?.Aku tak...tak sengaja!".Ujar Tengku Eray lalu segera melihat bahu Helen.

              Helen diam.

                 "Aku tak ada niat pun nak sakitkan kau.Please say something".Sambung Tengku Eray panik apabila Helen langsung tidak beriak padanya.

                Helen menarik nafas panjang.

                 "Helen, aku....".

                "You bastard!!".Potong Helen lalu rambut Tengku Eray ditarik kuat."Tak nampak ke bahu saya ni sakit?.Sengaja nak tambahkan sakit saya lagi kenapa?!".

      "Helen...Helen!.Sakitlah".Adu Tengku Eray sambil berusaha menarik rambutnya daripada pegangan Helen.Pertama kali dalam hidupnya, rambutnya ditarik. Selama tak pernah ada sesiapa seseorang pun pernah menyentuh rambutnya.

            "Rasakan!".Helen semakin menguatkan pandangan.

             "Helen!".Ucap Tengku Eray tidak berpuas hati.

                Helen merengus geram.Rambut Tengku Eray dilepaskan dengan kasar sebelum beredar dari situ.

          ______________________

"Mana yang lain?".Soal Helen pada Shahz yang berdiri tidak jauh daripadanya sebelum mengambil tempat di meja makan.Lapar.Tadi dia tidak sempat makan, makan hinaan girlfriends Tengku Eray adalah.Sekarang baru rasa lapar.

           "Siapa?".Soalan Helen dibalas soalan.

             "Girlfriends Tengku Eray". Helen menyenduk nasi ke dalam pinggannya.

                "Ohh.Diorang kena halau dengan Tengku Eray".Ujar Shahz tanpa berselindung.

                  Helen menoleh pada Shahz dengan wajah terkejut."Wahhh...nampaknya bos awak tu memang kaki perempuan.Bila nak panggil, bila tak nak halau.Harap-harap bos awak tu berubah suatu hari nanti".

             "Mungkin.Tengku Eray cuma perlukan perempuan yang betul untuk berubah".

               "Text me when you see a girl that can change your boss".Gurau Helen lalu menyumbat nasi ke dalam mulutnya.

                "Can I text you now ,miss Helen?".

                   "Hah?".Helen memandang Shahz pelik.

                    "Cause I already saw a girl that can change my boss".Balas Shahz sambil ketawa kecil."perempuan tu....".

               "Shahz, pergi jaga dekat luar".Belum sempat Helen membalas, Tengku Eray tiba-tiba muncul.

Jika Memang DiaWhere stories live. Discover now