pARt🍃39

2.3K 174 7
                                    

Everything that have a start,
Need to be end..

             ______________________

                "I love you".

                  Helen terkedu.

               "Aku tak tahu macam mana kau buat?. Aku tak tahu apa yang dah jadi dekat aku. Aku tak pernah rasa macam ni. Aku tak pernah kisah pasal perempuan selama ni tapi sejak kau muncul, aku selalu terfikir pasal kau". Tengku Eray menghampiri Helen lalu tubuh Helen dipeluk erat daripada belakang.

               Airmata yang ditahan sedari tadi jatuh jua setitis demi setitis. Tengku Eray mempunyai perasaan yang sama dengannya. Tengku Eray cintakannya. Kalaulah dia dan Tengku Eray bertemu dengan cara yang betul, pasti dia akan membalas cinta Tengku Eray.

             "Eray...". Helen mencapai kedua tangan Tengku Eray yang sedang memeluknya lalu dirungkaikan perlahan-lahan. "Leave me alone". Ujar Helen tanpa memandang Tengku Eray.

                "Helen...".

                 "Pergi dari sini". Kata Helen tegas lalu segera menyambung langkahnya yang tergendala. Meninggalkan Tengku Eray yang terkaku di situ.

           _______________________

            'Protect me,Helen'.

              'Ma..apa ni?!.Bawa Helen jumpa Lina.Tolonglah!.Helina mana?!'.

                 'By the way, aku ada jumpa kawan kau tadi. Alah..yang datang dengan kau hari tu.  Kirim salam aku pada dia. Itu pun kalau kau sempat'.

                 Helen membuka kelopak matanya. Wajahnya diraup dengan tangan. Airmata yang mengalir dikesat kasar. Nafas ditarik sedalam-dalamnya. Dia tak boleh biarkan kematian Helina dan Gina macam tu aje. Syana dan kekasihnya itu perlu bertanggungjawap. Mereka berdua takkan terlepas macam tu aje. Takkan.

          _______________________

"Eray!. Mummy dah siapkan sarapan. Jom sarapan dulu". Arah Tengku Saleha pada anak lelakinya yang sedang menuruni tangga. "Tak elok biarkan perut kamu kosong macam tu aje. Jom!".

           "Eray tak ada selera". Jawap Tengku Eray acuh tak acuh.

            "Mana boleh macam tu. Jomlah makan sikit. Mummy risau tengok keadaan kamu sekarang ni. Langsung tak jaga pemakanan". Pujuk Tengku Saleha.

               "Eray bukan budak kecil lagi. Mummy tak payah nak risau sangatlah. Dah lah!. Eray nak pergi kerja dulu". Balas Tengku Eray lalu segera menyambung langkahnya.

                "Eh abang!. Nak pergi mana tu?!".

                   Tengku Eray terkaku. Tubuhnya pantas dipusingkan kebelakang apabila mendengar suara itu. Helen.

                 Helen tersenyum nipis. Kakinya diatur ke arah Tengku Eray. "Abang nak pergi mana?". Helen mencapai sebelah tangan Tengku Eray. Pasti Tengku Eray terkejut melihatnya. Kelmarin dia yang menyuruh Tengku Eray meninggalkannya, sekarang dia yang datang pada Tengku Eray. "Jom sarapan" . Tengku Eray ditarik supaya mengikutinya ke meja makan.

          "Abang duduk sini". Helen menarik kerusi yang berada di meja makan lalu Tengku Eray didudukkan di situ.

           "Mummy ajak tak nak. Nak dengan wife dia jugak". Perli Tengku Saleha sambil menarik kerusi dihadapan Tengku Eray.

Jika Memang DiaWhere stories live. Discover now