To make you happy..
Is for me to hurt for a while..______________________
"That bastard". Tutur Ailey geram sambil menyapu ubat pada luka di lengan Helen. "Melampau betul. Habis tu macam mana dengan barang-barang dengan supermarket tu?. Pekerja dekat situ tak marah you ke?. Tak patut betul lah Mika tu!".
"Rayden yang tolong settlekan semuanya dengan pengurus supermarket. Lagipun, tak teruk sangat pun. Sikit aje". Balas Helen tenang sambil matanya memandang pada luka-luka kecil di bahagian lengan dan tangannya.
"Sikit apa macam ni, Helen?. Tengoklah diri you sendiri. Ni apa ni?". Ailey menunjuk pada luka yang sedang disapunya dengan ubat. "Berhenti aje lah kerja dekat situ. I risaulah Helen. Entah apa lagi yang Mika akan buat dekat you".
Helen menggeleng.
"Tak boleh lah Ailey. I takut kalau dia halau mak cik Zaima daripada rumah tu".
"Senang cerita kita paksa ajelah mak cik Zaima keluar daripada rumah tu". Ailey menyandarkan tubuhnya pada belakang sofa.
"Ailey...".
"Atau..you bagitahu aje apa yang sebenarnya dah jadi pada Mika. End of story. As simple as that".
Helen tersenyum hambar. "I harap I boleh bagitahu Eray macam apa yang you cakap tapi walaupun I teringin nak bagitahu dia, mummy dia minta tolong dekat I supaya tak bagitahu Eray apa-apa pasal Eddy. Mummy dia tak nak Eray sakit".
"Habis kalau you yang sakit tak apa lah?". Bidas Ailey yang jelas tidak berpuas hati.
"Ailey...".
"I want to sleep". Potong Ailey pantas lalu bangun daripada sofa lalu melangkah keluar daripada bilik Helen dengan hati. Laungan Helen yang memangggil namanya tidak dihiraukan.
Helen mengeluh berat.
________________________
"Aku nak kau tinggal dekat rumah ni". Helen yang sedang mencuci pinggan menoleh apabila mendengar kata-kata itu. Tengku Eray yang berdiri di disebelahnya dipandang dengan hairan. "Kau boleh tinggal dekat bilik rehat kau tu". Sambung Tengku Eray. Kemudian, mengatur langkah untuk pergi dari situ.
Namun, Helen segera mencapai sebelah lengan Tengku Eray. "Sekejap".
Tengku Eray menghentikan langkahnya. Lengannya yang dipegang oleh Helen direntap kasar. "Tinggal dekat sini?. Kenapa?". Tanya Helen ingin tahu.
"Jangan banyak tanya boleh tak?!. Kalau aku suruh tu, buat ajelah". Tengku Eray mula menengking.
"Tapi kenapa?. Saya tak nak tinggal dekat sini".
"Kenapa?. Kau takut aku rogol kau?. Aku tak ada selera lah dengan kau". Dahi Helen ditunjal kuat. "Pindah masuk rumah ni esok".
"Tapi Eray...".
"Tapi apa, hah?!. Okey..aku bagi kau pilihan. Pindah masuk rumah ni esok atau mak cik kau tu boleh keluar daripada rumah dia".
Helen mengetap bibir dengan kuat. Sebelah tangan memegang dahinya. "Okey..saya pindah rumah awak cuma jangan buat apa-apa dekat mak cik Zaima". Putus Helen akhirnya. Mak cik Zaima tak boleh keluar daripada rumah tu. Kalau dia tak dapat lindungi Gina, dia akan lindungi orang yang Gina sayang.
Tengku Eray tersenyum sinis. Langkahnya yang tergendala segera disambung keluar dari situ.
_____________________
"Mak cik balik dulu, Helina". Pamit mak cik Laila di muka pintu. Tangan mak cik Laila lambaikan pada Helen yang berdiri di situ dengan senyuman dibibirnya. "Kita jumpa esok ya!". Laungnya lagi.
YOU ARE READING
Jika Memang Dia
RomantikBook 3 (Boy Like You Romance) _¡f love ¡s true then no matter what, love ¡s you_ Mimpi...semuanya seperti satu mimpi yang memerangkap aku dalam khayalan dan menghilangkan seluruh kebahagian aku. "Please tell me this just a lie". ...