pARt🍃3

2.6K 156 3
                                    

I don't want to stop even you keep push me away...

           ________________________

"You what?!!".Jerit Helen yang terkejut dengan berita yang disampaika oleh kembarnya.Langkah Helen atur memasuki bilik persalinan.Kemudian,beberapa orang pekerja muka mengerumuninya untuk membetulkan solekkan di wajahnya.

             Helen melabuhkan punggung di atas kerusi yang berada berhadapan dengan cermin besar seperti yang diduduki oleh beberapa orang model yang lain.

             "Just go home for now.I'll you back".Putus Helen lalu segera memutuskan talian.Matanya memberi isyarat kepada pembantu peribadinya yang berdiri tidak jauh dari situ.

               "I'm sorry but can you all give Helen 10 minutes for rest".Pembantu peribadinya bersuara.

                  Beberapa orang pekerja yang mengerumuni Helen segera menjauhkan diri daripada Helen."Just ten minutes.We still have a show after this".Pesan salah seorang daripada mereka.

              "Thank you ,Gina".Ucap Helen sambil mendail nombor papanya.

                "You welcome miss Helen.If you need anything just call me".Balas Gina lalu menjarakkan dirinya daripada Helen.

                Helen melekapkan telefon pada telinga sebaik sahaja panggilan bersambung."Hello".Kedengaran suara papanya.

                 "Papa...".

                "Kenapa?.Ada apa yang penting sangat sampai call papa?.Tak pernah-pernah call papa sebelum ni".Sempat Dato Rashdan menyindir.
     
                 "Pa...Lina bagitahu Helen yang papa nak kahwinkan dia".Jelas Helen tanpa berbasa-basi.

                   Dato Rashdan terdiam buat seketika.

                 "Papa...".

                 "Apa masalahnya?.Papa nak kahwinkan Helina dengan anak kawan papa.Papa ada hak untuk kahwinkan Helina dengan siapa pun yang papa suka".

                   "Helina pun ada hak untuk menolak".Ujar Helen tidak mahu mengalah."Yang nak kahwin Lina bukannya papa.Mampu ke papa nak jamin kebahagian Helina?.Helen tak nak Helina kahwin dengan orang yang salah.Please pa...batalkan perkahwinan ni".

               "Helen tak ada hak nak ajar papa!.Papa tahu yang terbaik".Suara Dato Rashdan mula meninggi.

                 Helen menarik nafas panjang.Papa dan sikap kontrolnya memang tak boleh dipisahkan.Langsung tidak mahu mendengar pendapat orang lain."Kenapa papa nak kahwinkan Lina cepat-cepat sangat?.Apa yang papa nak buat sebenarnya?".Tanya Helen curiga.

            "Ini peluang yang baik untuk syarikat kita".

               Helen mengetap bibir.

             "Ahhh...peluang yang baik untuk syarikat kita?.No wonder lah...why papa?.Why you must be like this?.Dari dulu lagi semuanya untuk syarikat!.Asyik-asyik syarikat.Papa selalu dahulukan syarikat daripada kitaorang!.Sekarang papa nak 'jual' Helina untuk kepentingan syarikat pulak?.Helen takkan biarkan Lina kahwin dengan anak kawan papa tu".

            "Helen!!".Tengking Dato Rashdan yang mula hilang sabar.

             "Maaf sebab kurang ajar papa tapi apa yang Helen cakap betul.Lina takkan kahwin dengan siapa-siapa.Helen takkan biarkan sesiapa pun sakitkan Lina...papa".Usai sahaja berkata-kata,Helen segera mematikan talian tanpa menunggu balasan daripada Dato Rashdan.

Jika Memang DiaWhere stories live. Discover now