pARt🌹41

2.5K 153 13
                                    

Not everyone meet
Meant to be together...

___________________________

Helen menghentikan kereta di perkarangan rumah agam Tengku Saleha. Airmatanya yang mengalir dikesat kasar. Pintu kereta lalu Helen keluar daripada kereta dan melangkah masuk ke dalam rumah. Semuanya akan berakhir akan hari ini. Ini adalah kali terakhir dia hidup sebagai Helina.

            "Lina dah balik?". Tegur Tengku Saleha yang duduk di sofa yang berada di ruang tamu bersama yang lain. "Dah makan?. Nak mummy siapkan makanan?".

               Helen diam. Baguslah semua orang dah ada dekat sini. Kakinya menapak mendekati semua yang berada di situ.

               "Eray mana?. Bukan keluar sekali ke dengan Eray tadi?". Giliran Tengku Esyraf pula bersuara.

                Helen masih tidak menjawap. Telefon bimbit dikeluarkan daripada poket seluar jeansnya. Jarinya bermain diskrin telefon lalu dengan kasar telefon bimbitnya diletakkan di atas meja berhadapan dengan Tengku Saleha, Tengku Fazriz, Tengku Eddy dan Tengku Esyraf. Video Helina yang diselamkan ke dalam tasik dimainkan.

               Berubah wajah mereka berempat apabila melihat video yang dimainkan di telefon bimbit Helen. "Apa ni, Helina?". Tengku Fazriz mendongak memandang Helen dihadapannya sebelum bangun daripada sofa. Kemudian, diikuti oleh yang lain. "Apa yang berlaku?".

               "Why did you do that?". Helen tidak menghiraukan Tengku Fazriz. Pandangannya dihalakan pada orang yang berada dihadapannya. "Why?!!. Why...Eddy?!!". Tengking Helen lantang.

                   Tersentak semua yang berada di situ terutamanya Tengku Eddy.

                 "Lina..Lina cakap apa ni?. Apa semua ni?". Tanya Tengku Saleha yang keliru dengan situasi yang berlaku. Tangan Helen cuba dicapai. Namun, Helen pantas menepis dengan kasar buat pertama kalinya.

               Helen melangkah ke arah Tengku Eddy. Telefon bimbit yang berada di atas meja dicapai lalu video yang masih berputar dihentikan dan dizoom lebih dekat. Jelas kelihatan gambar tangan yang merakam video Helina disitu. Tangan yang mempunyai parut pada telapak tangannya. "Kau yang arah orang buat semua ni kan?". Dengan kasar, tangan Tengku Eddy dicapai. Dapat dilihat parut yang sama pada telapak tangan Tengku Eddy seperti yang terdapat di dalam video.

              " Kau jugak yang langgar Eray dulu. Kau berpakat dengan Syana untuk hancurkan Helina dan musnahkan hubungan Eray dengan Esyraf. Kau menipu yang kononnya Esyraf nak jumpa kau. Semua yang berlaku tak lebih daripada permainan kau. Manusia jenis apa kau ni?!!".

             "A..apa?". Tengku Esyraf yang terkejut bersuara.

             "Eddy, apa semua ni?!!". Jerkah Tengku Fazriz. "Betul ke kamu yang....".

              "Yes!!. Betul!". Pintas Tengku Eddy. Kemudian, ketawa tanpa rasa serba-salah. "Memang. Memang aku yang buat semua tu. Semua sebab salah kau!". Tengku Eddy menunjuk ke arah Tengku Fazriz.

            Tengku Esyraf dan Tengku Eddy terkedu. Helen mengengam kedua tangannya erat. Mengawal amarahnya yang semakin memuncak. Orang yang Tengku Eray percaya. Orang yang Tengku Eray sanjung adalah dalang kepada semua yang berlaku.

Jika Memang DiaWhere stories live. Discover now