20.

39 4 1
                                    

Het is stil. Niemand van de jongens durft iets te zeggen. Ik zucht diep en neem een grote slok thee.

'Ja, ik weet het. Ik had beter op haar moeten letten. Ik had door moeten hebben dat ze niet gelukkig was. Ik had-'

'Je had niks kunnen doen.' fluister Jamie. Ik kijk hem aan. Ik zie dat Logan zo subtiel mogelijk zijn hand op Jamies schouder legt en hem een kneepje geeft.

'Jamie? Wat is er?' vraag ik. Hij slikt en krabt in zijn haar. Nu ben ik degene die toenadering zoekt en zijn hand pakt.

'Vertel het haar.' zegt Logan. Jamie kijkt me niet aan en het lijkt alsof hij nadenkt wat hij gaat doen.

'Jamie? Wat is er?' vraag ik zacht.

'Er is godverdomme niks! Hou je mond, Logan' snauwt hij. Hij duwt Logans hand ruw weg, trekt zijn hand uit de mijne en stormt het appartement uit.

'Jamie!' roep ik en ik sta op van de bank. 

Chase pakt me bij mijn schouders en houdt me tegen.

'Laat me los!' roep ik boos en ik probeer me los te wringen.

'Charlie! Luister naar ons! Laat hem alleen nu. Hij moet even afkoelen.' zegt Logan terwijl Chase me nog steeds stevig vasthoudt.

'Wat moet ik allemaal weten? Waarom kan het niet even normaal of simpel gaan?' zucht ik en stop met me los te wringen. Ik ga weer op de bank zitten.

'Jamie had een...moeilijk jeugd.' zucht Sam. 

'Hij legt het je wel uit als hij er klaar voor is.' vervolgt Logan.

'Laat hem niet vallen. Hij is veranderd sinds jij er bent.' zegt Chase. Ik knik.

'Ik ga bij Em kijken.' zeg ik en ik sta op. 

Traag open ik de deur en knip een klein lampje aan. Em zit rechtop in bed.

'Hey.' fluister ik en ik ga op bed zitten.

'Hoe voel je je?' 

'Gaat wel.' zegt ze zacht.

'Oh Charlie! Het spijt me zooooo! Ik ben verschrikkelijk!' roept ze en ze valt me om de hals. 

'Em, het is al goed. Ik hou van je.' zeg ik en ik knuffel haar terug.

'Ik heb Jamies shirt aan! Is het erg als ik daar een foto van heb genomen?' zeg ze al lachende.

'Nee, zolang je hem maar niet post.' grijns ik.

Ik besluit het onderwerp "snijden" nog niet aan te snijden, (hahah, oké, nee sorry).

'Zullen we naar het hotel gaan?' vraag ik.

'Er zijn wat mensen die je willen zien morgen.'

'Huh? Ik heb OW toch al ontmoet?' vraagt ze terwijl ze haar haren fatsoeneert.

Ik zucht. ' Ik ben hier nog steeds voor school. Meneer Wouters wilt je zien.' grijns ik.

Ze draait zich om.

'Oh gooodddd....' 

°°°

Nadat we afscheid hebben genomen van de jongens, Jamie niet, hij is nog steeds spoorloos, komen Em en ik uitgeput in mijn hotelkamer aan.

'Wat zijn de plannen morgen?' vraagt Em terwijl ze haar koffer uitpakt.

'Ik heb in de namiddag een korte les. We kunnen lunchen en ik zal je een stadsplan geven voor de beste winkelstraten?' stel ik voor.

Em grijnst en knikt gretig.

'Nog eens sorry voor het verstoren van jouw en Jamies speciale moment. How, wacht eens, waar is die knul?' vraagt ze.

'We raakten in een...moeilijk gesprek en hij liep weg.' zucht ik terwijl ik mijn pyjama aantrek.

'Eikel...' zucht Em. 'Ben je niet ongerust?' vraagt ze. 

'Jawel, heel ongerust. De kans dat ik vannacht slaap is miniem. Ik weet wel dat hij de stad goed kent en zich in nood kan verdedigen...maar toch.' zucht ik.

'Zullen we eten bestellen?' vraagt Em. 'Door dat kotsen en slapen heb ik honger en ben ik ook niet moe.' Ik kijk haar lachend aan.

'Is goed.' 

°°°

Nadat we ons dik hebben gegeten in burgers, Fish en chips, en cupcakes zitten we op een deken op mijn balkonnetje, onze benen door de spijlen over de rand bungelend.

'Aaron en ik hebben ruzie.' begint Em. Ik kijk haar vragend aan.

'En nu nog steeds?' vraag ik. Ze knikt.

'Waarover?' vraag ik.

Ze haalt haar schouders op.

'Hij kijkt de hele tijd naar andere wijven en als ik dan iets wil doen heeft hij geen zin of heeft hij het te druk.' zucht ze.

'Ik heb het gevoel dat ik niet meer genoeg voor hem ben.' Ik knik begrijpend.

'Hou je nog van hem?' vraag ik.

Ze haalt haar schouders op. 'Ik weet het niet. Misschien niet op de manier dat het in een relatie zou moeten..' zucht ze. 

'Ik denk dat ik het ga uitmaken als ik thuis kom.' zegt ze. Ik knik.

'Dat is het eerlijkste. En Em, heel eerlijk, Sam is je type wel hé.' grijns ik. In het licht van de maan zie ik nog hoe hard ze bloost.

'Geen idee. Ik fangirl teveel voor een relatie...Misschien is Friends With Benefits een idee.' grijnst ze.

Ik lach luidop. 

Em gaapt luid. 'Ik ga slapen. Bedankt voor het leuke feest, en ik beloof de komende week een voorbeeldig meisje te zijn.' grijnst ze. Ik geef haar en knuffel.

'Slaaplekker.' lach ik. Ze stapt naar binnen en ik besef dat ik deze nacht niet ga kunnen slapen. Ik zoek op de straat onder me naar een gedaante in een zwarte hoodie en zwarte skinny. Ik hoop hem te zien en ben bang om hem een meisje omver zien te lopen. Rond half zes val ik op het balkon in slaap.


Heyyy! Even een kleine mededeling: ik vertel overmorgen op vakantie, dus weet ik iet wanneer ik kan uploaden. Gelukkig heb ik wat hoofdstukken vooruit geschreven, dus vanaf ik wifi heb zet ik er één op.

XOXO


Meant to be?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu