35.

29 2 2
                                    

De sfeer in de auto is gezellig. Iedereen heeft zin in het feest. Uiteindelijk komen we aan bij de feestzaal. Zoals verwacht zijn er al vele fotografen en de witte flitsen verlaten hun lenzen om de seconde. 

'Charlie in het midden, praat met ons alle vier zodat het niet opvalt. We posten morgen wel dat je een gezamenlijke vrienden bent.' zegt Logan. Ik knik begrijpend en we stappen uit. We wandelen snel maar toch glimlachend richting de ingang.

'Wie is zij?' 

'Is ze het vriendinnetje van één van jullie?' 

'Of is het weer een flirt van Jamie?' roept plots een arrogante fotograaf.

Ik zie dat Jamie op zijn lip bijt om zich te beheersen. Ik probeer de opmerking gewoon te vergeten en versnel mijn pas. Eindelijk zijn we binnen. We geven onze jassen aan iemand af en wandelen de drukte in. We krijgen een felrood drankje in onze handen gedrukt. Er drijven donkerrode slierten in...ik heb geen idee wat het is.

'Wow, Lex gaat wel ver deze keer.' grijnst Sam terwijl hij een sliert uit het drankje vist. Hij trekt er een stukje van en stopt het in zijn mond. Afwachtend kijken we hem aan. 

'Het is gewoon snoep.' zegt hij geruststellend en hij zet het glas aan zijn lippen. Opgelucht volgen we zijn voorbeeld. 

Het is een gezellige avond. Ik leer veel mensen kennen en Jamie en ik krijgen complimenten over onze outfits. Toch zijn het volgens mij Sam en Logan die zullen winnen. Rond middernacht komt Lex eindelijk bij ons. Ze drukt ons allemaal een zoen op de wang.

'Sorry dat ik niet eerder tot bij jullie geraakte. Er zijn gewoon zo veel mensen!' roept ze boven de muziek. Lex ziet er zoals verwacht fantastisch uit. Ze lijkt op een soort elfje. Maar dan een slecht, eng elfje.

'Ik ga de winnaar van mijn verkleedwedstrijd maar eens bekend maken.' grijnst ze en ze loopt naar het grote podium in het midden van de zaal. 

'Mag ik jullie aandacht?' roept ze door de microfoon. De muziek stopt en al gauw kijkt iedereen naar het podium.

'Eerst wil ik jullie bedanken om te komen! Ik hoop dat jullie het naar jullie zin hebben?!' roept ze door de microfoon. Een luid geroep stijgt op uit het publiek. Lex grijnst en gaat verder.

'Zoals jullie waarschijnlijk wel weten organiseer ik nooit dingen zonder er een kleine wedstrijd van te maken. Dit keer krijgt de persoon met de origineelste outfit mijn fantastische, one-of-a-kind, feestbeker!' zegt ze en ze houdt een reusachtige gouden beker omhoog. 

'Dit jaar was er alleen een klein probleempje...Ik kon niet kiezen.' gaat ze verder. 

'Er zijn twee koppels wiens outfits ik absoluut geweldig vind. Daarom heb ik beslist om net zoals in mijn favoriete film, Mean Girls, de prijs...' Een spannende stilte volgt. Lex kijkt uitdagend in het publiek.

'Ik heb besloten de prijs kapot te gooien, zodat er twee prijzen zijn!' roept ze. Ze heeft haar woorden nog maar net uitgesproken of ze gooit de gouden beker op de grond. Trots houdt ze een linker- en rechterhelft omhoog.

'Dan gaan we nu verder met de winnaars. Het eerste koppel heb ik gekozen op basis van make-up skills. Natuurlijk.' grijnst ze.

'Ik wil een groot applaus voor mijn favoriete, "nog-steeds-geheim-voor-de-buitenwereldse" koppel... Jamie en Charlie! En, als één van jullie verwende nesten hun relatie bekend maakt, ik weet je te vinden.' Jamie en ik kijken elkaar lachend aan. Hij pakt vervolgens  mijn hand vast en begeleidt me het podium op. Lachend nemen we de rechterhelft van de beker in handen.

'Speech! Speech! Speech!' roept iedereen in de zaal. Lex geeft snel de microfoon aan Jamie. Die neemt lachend het woord.

'Eigenlijk vond ik Lex' verkleedpartijtjes altijd belachelijk... Tot nu, natuurlijk. Euhm, bedankt om te stemmen, jongens.' lacht hij. 'Nog één ding, eigenlijk hebben we gewonnen door Charlie. Zij was immers te koppig om voor een andere look te gaan. Ik had haar liever in een sexy politiepakje gezien.' lacht hij. Iedereen joelt en lacht mee. Inclusief ik. Jamie drukt een zoen op mijn lippen en vervolgens lopen we het podium weer af. Onderweg naar onze plaats op de dansvloer krijg ik veel complimentjes van bekende en minder bekende mensen. 

'De twee helft is voor een outfit waar ik gewoon helemaal stuk om ben gegaan... Een applaus voor... Logan en Sam!' roept Lex en ze begint te klappen. Sam en Logan lopen het podium op alsof ze een superbelangrijke Award hebben gekregen. Ze laten zich zelfs op hun knieën vallen voor Lex.

Lachend pakt Sam de micro vast. 'Ja jongens, we zullen eerlijk zijn: Onze outfits zijn echt gewoon de beste!' Gelukkig dat Sam...Sam is, want iedereen lacht luid om zijn opmerking. 

De rest van de avond wordt er veel gelachen, gedanst en gedronken. Tegen drie uur beslissen de jongens en ik naar huis te gaan. We zijn alle vijf redelijk dronken.

°°°

Ik heb besloten om weer bij Jamie te slapen. In zijn badkamer trekken we onze kleren uit en doe ik een shirt van hem aan. Mijn haar gaat in een losse knot. Jamie ziet er zelf even "onverzorgd" uit, met alleen het kleine verschil dat hij er nog steeds geweldig uitziet.

'Zullen we nog even een film kijken? Ik ben nog te wakker om te slapen?' stelt Jamie voor. Ik knik. Samen lopen we naar de woonkamer waar Jamie thee voor me zet en ik een film kies. Het is een actiefilm geworden. Jamie komt bij me zitten en legt een dekentje over me heen. Vervolgens legt hij zijn arm rond mijn schouders en trekt me tegen zich aan, zodat ik tegen zijn schouder leun. De film is tien minuten bezig wanneer Sam, in alleen een boxer, de woonkamer binnenstrompelt. 

'Oh, sorry, ik wist niet dat jullie nog op waren.' verontschuldigt hij zich terwijl hij een groot glas water vult. 

'Geeft niet. Je kan meekijken als je wilt?' antwoord ik. Sam glimlacht dankbaar en neemt plaats op de andere bank.

'Je bent veel te vriendelijk.' fluistert Jamie in mijn oor.

'Die hoorde ik.' bromt Sam. Jamie lacht kort. 'Sorry man.' 

We kijken met drie de film af en dan vinden Jamie en ik dat het tijd is om te gaan slapen.

'Moet jij niet slapen? We hebben morgen dat interview.' vraagt Jamie, een beetje ongerust. 

'Nee, ik red me wel. Ik kan toch niet slapen.' antwoordt Sam terwijl hij zich wat comfortabeler op de bank legt.

'Em?' vraag ik stil. Sam kijkt me eerst verbaasd aan maar knikt uiteindelijk. 

'Slaaplekker.' zeg ik en ik trek Jamie achter me aan richting zijn slaapkamer.

Meant to be?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu