47.

18 1 1
                                    

'Heb je er een beetje zin in?' vraagt Tyler terwijl we met z'n drieën naar het juiste lokaal lopen.

'Wat een achterlijke vraag. Tuurlijk heeft ze er geen zin in.' antwoordt Jake voor mij. Ik ben deze ochtend redelijk stil. Ik merk dat iedereen naar me kijkt en fluistert. We wandelen het lokaal binnen en al mijn klasgenoten kijken me aan. Ik zucht.

'Hup, stel jullie vragen maar.' brom ik terwijl ik naar mijn plek loop. Melissa en haar twee "volgers" lopen als eerste op me af.

'Is het waar? Heb je met Jamie? Want ik geloof er niks van. Hij kan iedereen krijgen en dan kiest hij jou.' zegt ze op een irritante toon. Grijnzend neem ik mijn flesje water en neem er heel traag een slok van. Ik merk dat Melissa geïrriteerd wordt.

'Nou?' snauwt ze.

'Het is waar. We hebben.' mompel ik.

'Hoe was Londen nu eigenlijk?' vraagt Alissa, een lief meisje. IK glimlach dankbaar voor deze normale vraag.

'Echt zo cool! De school was reusachtig en alles en iedereen was zo chill!' antwoord ik enthousiast. Net wanneer we in een gesprek verwikkeld geraken loopt de leraar binnen.

°°°

Tijdens de lunchpauze zit ik met Jake, Tyler en nog een paar mensen van mijn klas op het grasveld te eten. De sfeer is leuk en ergens ben ik blij dat ik terug ben. Alles weer wat normaler enzo... Deze middag had ik Jake gevraagd of hij nog wist dat hij uit de kast was gekomen of dat het een dronken actie was. Het was het eerste en ik ben zoooo blij. Het jammere is dat Jake helemaal geen type homo is die mijn beste vriendinnetje wilt zijn. Plots komt Melissa met haar twee volgertjes aangelopen. 

Iedereen kijkt haar verveeld aan. Het maakt me echt heel gelukkig als ik zie hoe hard gehaat Melissa wordt. Sorry, dat verdient ze. 

'Sorry dat ik stoor, maar ik heb heel belangrijk nieuws...'

'Zeg het maar gewoon, Melissa.' bromt Tyler. 

'Kijk eens welk artikel net geplaatst is op... op de site waar Charlie nog een interview voor gedaan heeft.' gaat ze op mierzoete toon verder. Een grote knoop bouwt zich op in mijn maag. Ik sta op en ruk Melissa's telefoon uit haar handen. 

'Pas even op, wil je?' schreeuwt ze. Ik negeer haar en lees de titel van het artikel.

"Jamie van OW toch niet veranderd... Gisteren intiem gespot met ex!"

Mijn mond valt een stukje open. 

'Charlie, wat staat er?' hoor ik iemand vragen. Ik negeer het en scroll naar beneden om de rest van het artikel te lezen.

"Net wanneer iedereen dacht dat Jamie van OW eindelijk bij één meisje kon blijven (aka Charlie Van Wijk, een Nederlandse studente) wordt de zanger intiem gespot met zijn ex, Amy, voor het publiek niet onbekend. Amy is namelijk net een half jaar druk aan haar solocarrière aan het werken. Hoe zit het met de relatie van Charlie en Jamie? Of moeten we zeggen; Amy en Jamie?"

Onder het artikel staat een foto van Amy en Jamie. Amy leunt helemaal tegen hem aan en ze lachen allebei enthousiast. Zijn hand ligt om haar heup. Ik duw de telefoon weer in Melissa's hand. Snel wandel ik naar mijn spullen en begin ze op te ruimen. 

Ik moet hier nu weg. Of ik begin te flippen in het bijzijn van mijn klasgenoten. Ik zie dat Tyler Melissa's telefoon te pakken heeft gekregen en met verbaasde blik het artikel leest. Jake en Alissa lezen over zijn schouder mee. 

'Voel je je nu beter?' snauwt Alissa plots naar Melissa. Die kijkt haar verbaasd aan.

'Zei je iets, liefje?' vraagt ze mierzoet. Alissa stapt op haar af. 

'Ik zei, voel je je nu beter? Was het echt nodig om dit belachelijk -en waarschijnlijk fake- artikel hier zo te komen tonen? Waar iedereen bijzit?!' snauwt ze. Ik vind het echt heel lief van Alissa hoe ze voor me opkomt maar toch draai ik me om en loop weg. 

Ik hoor Tyler me nog naroepen maar toch versnel ik mijn pas. 

Er is maar één persoon bij wie ik nu wil zijn.

Meant to be?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu