Jamie fietst richting de sporthal met mij achterop.
'Ga je me nog vertellen wat we gaan doen?' roept hij naar me.
Ik roep lachend terug. 'Nee! Sla hier rechtsaf, en dan zijn we er al!' Hij volgt mijn instructies en ik zet snel mijn fiets weg.
'Is dit een sporthal?' vraagt hij onbegrijpend. Ik knik grijnzend.
'Gaan we sporten? Sinds wanneer sport jij vrijwillig?' vraagt hij weer. Ik rol met mijn ogen en trek hem met me mee.
'Was de deur nu niet aan de voorkant?' vraagt hij. Hij heeft echt geen idee wat we gaan doen en dat vind ik leuk. Normaal is hij altijd de persoon met de geheimen.
'De officiële deur is inderdaad aan de voorkant.' begin ik mysterieus. Snel duw ik wat takken opzij. 'Maar de zijdeur zit hier.' grijns ik. Ik buk me en duw de klink naar beneden. Het deurtje gaat piepend open, aangezien bijna niemand het nog gebruikt.
'Zijn we aan het inbreken?' vraagt Jamie wanneer hij achter me aan komt en de deur sluit.
'We gaan de zaal gewoon... gebruiken.' mompel ik. Ik steek snel de zaklamp op mijn telefoon aan.
'Vind je dat oké?' vraag ik hem een beetje onzeker.
'Ik vind het fucking leuk. Ik dacht dat men dat enkel in films deed.' zegt hij gemeend. Ik geef hem een snelle zoen op zijn lippen en wandel dan verder. We komen uit in het kleine halletje en ik open de eerste deur.
'Damn.' hoor ik Jamie naast me zeggen. Een trotse grijns speelt om mijn lippen.
We staan in de topsporthal. De zaal staat vol met springkussens en trampolines.
'Hey! Charlie, Jamie, jullie zijn er!' roept Tyler vanaf een trampoline. Jamie en ik zwaaien.
'Kom, doe je schoenen uit.' zeg ik en ik begin mijn veters los te knopen.
'Doen jullie dit vaak?' vraagt hij.
'Elke vakantie een paar keer. We doen het al vanaf we 12 zijn ofzo...' antwoord ik. IK glimlach bij de herinneringen die in mijn geheugen schieten.
'En jullie zijn nog nooit betrapt?' vraagt Jamie ongelovig. Ik denk na.
'Eén keer was het nipt. We zorgen er altijd voor dat we de dag na de training van de turners komen. Zodat we op de trampolines kunnen. Deze zomer besloten ze plots een nieuw schema te kiezen. We hoorden het slot opengaan en zijn ons gaan verstoppen. Jake en Tyler stonden vlak bij de deur maar Em en ik hadden minder geluk en we moesten ons hier achter een muurtje verstoppen.' vertel ik.
'Close.' mompelt hij en we lopen naar de grote trampolines. Als kleine kinderen vliegen we door de ruimte aan touwen of laten ons vallen op de dikke matten.
'Wat doen we eigenlijk met Oud & Nieuw?' vraagt Em.
'Geen idee. Mijn moeder en Willem gaan bij vrienden eten.' antwoord ik.
'We kunnen wel bij mij eten? En daarna naar het huisfeest van Ethan?' stelt Tyler voor.
'Is Ethan die jongen van het Netflix-feestje?' vraagt Em. Ik knik.
'Hij is belachelijk rijk. Goed idee, Tyler.' zegt Jake.
Tyler grijnst. 'Ik laat hem weten dat we komen.'
400 reads. Waw. Dankjulliewel X
JE LEEST
Meant to be?
RomanceCharlie is 16 en studeert mediajournalistiek. Samen met haar beste vrienden en vriendin: Jake, Tyler en Em leven ze een zorgeloos studenten-leven. Tot hun klas de kans krijgt om in Londen op stage te gaan! Charlie komt stilaan in contact met de echt...