80.

19 1 1
                                    

Ik zit rechtop in bed. Ik was al wakker om 7 uur en kan de slaap niet meer vatten. Jamie slaapt echter nog diep naast me. Ik besluit me nuttig bezig te houden en pak mijn laptop. Ik log in en open mijn mailbox. Ik verwijder een aantal mails tot mijn oog op één valt. Het is van "She", dat online platform waar ik ooit mijn cv naar heb gestuurd. Mijn hart begint iets sneller te kloppen en ik open snel de mail. Mijn ogen vliegen over de regels tot ik gevonden heb wat ik hoopte te lezen. Ik schud Jamie direct wakker.

'Wat is er?' mompelt hij met een ochtendstem. Hij wrijft in zijn ogen en knippert een paar keer. 

'Lees.' zeg ik en ik zet de laptop op zijn schoot. Hij kijkt me nog even raar aan maar leest dan de mail. Zijn lippen vormen een glimlach en hij kijkt me aan. 

'Je mag op gesprek? Bij She? Holy sh-' ratelt hij blij. Ik onderbreek hem. 

'Geen slechte woorden... Wie weet hoort iemand het.' zeg ik achterdochtig. Hij rolt met zijn ogen maar drukt toch een zoen op mijn wang. 

'Het gaat je sowieso lukken.' zegt hij en hij stapt uit bed. Hij verdwijnt achter de glazen wand van zijn badkamer. Hij kleedt zich uit en stapt in de douche. Ik wend snel mijn blik af. 

'Er is enkel een klein probleempje.' roep ik.

'Wat dan?' roept hij bezorgd terug. 'School is toch geen probleem? Je kan dit als stage doen... Of met een leercontract?'

'Ja, daar maak ik me niet druk om. Het is gewoon... Ik heb mijn moeder of Em hier nog niks over verteld.' mompel ik. 'Ik ga niet zeggen dat ik de job krijg maar... stel als dat wel zo is. Dan kom ik in Londen wonen. Dan laat ik iedereen thuis achter. Ik weet niet eens of ik dat kan.' 

'Niet om gemeen te klinken maar we gaan inderdaad niet op de zaken vooruit lopen. Ook al ben ik ervan overtuigd dat jij de job krijgt. Doe de sollicitatie en daarna zien we wel. Zou je moeder je deze fantastische toekomst niet gunnen? Ik denk het wel. En Em zeker.' antwoord Jamie. 

Ik knik. Dat klinkt allemaal logisch. De douche gaat uit en Jamie begint zich af te drogen. 

'Ik heb vandaag een studiosessie met de jongens. Kijken of we wat nieuws kunnen maken. Als je wilt kan je mee?' vraagt hij. Hij komt terug de slaapkamer in en begint zich aan te kleden.

'Sure, maar kan ik daar ook werken? Ik wil nog een paar papers bijwerken en printen voor morgen.' vraag ik en ik stap ook uit bed. 

'Ja tuurlijk! Er is plaats genoeg.' zegt hij en hij wandelt de kamer uit. 'Halen we onderweg ontbijt?' vraagt hij. 

'Is goed. Waar is die studio trouwens?' vraag ik terwijl ik mijn tanden begin te poetsen. 

'Centrum van Londen. Het zijn de Abbey Road Studio's.' zegt hij nuchter en hij verlaat de kamer. 

Een beetje tandpasta vermengd met speeksel loopt uit mijn mond van verbazing. 

'Sure, Abbey Road, waarom ook niet?' denk ik bij mezelf. In gedachten verzonken stap ik onder de douche.

Meant to be?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu