61.

29 1 1
                                    

Ik roep zijn naam kort maar luid. Geschrokken van mijn eigen reactie leg ik een hand op mijn mond.

'Misschien hadden we inderdaad beter gewacht tot we alleen waren.' grijnst Jamie terwijl hij mijn slipje weer bij me aandoet. Ik ben nog duizelig van de gevoelens die door mijn lichaam stromen.

'Hoe vond je het?' vraagt Jamie terwijl hij naast me komt liggen. Ik kijk hem sarcastisch aan.

'Is er een woord voor?' mompel ik, nog steeds een beetje zweverig. Zou je high zijn kunnen vergelijken met dit gevoel? Ik voel me alleszins minstens even goed als wanneer ik alcohol op heb, of gewinkeld heb. Een geeuw verlaat mijn lippen.

'Moe?' vraagt Jamie terwijl hij zijn telefoon neemt en druk begint te typen. Ik knik en trek het deken over me heen.

'Wie app je?' vraag ik terwijl ik tegen hem aan ga liggen.

'Mijn moeder.' grijnst hij. 'Om te zeggen dat je waarschijnlijk meekomt.' 

Ik kijk hem ongelovig aan. 'Je denkt echt dat je mijn moeder kan overtuigen, of niet?' vraag ik hem.

Nu kijkt hij me ongelovig aan. 'Dat wordt echt niet moeilijk, geloof me nou maar.' Ik zucht en leg me neer. Zijn arm trekt me tegen hem aan en hij plaatst een kus op mijn haar.

'Slaaplekker.' 

°°°

Ik word wakker door het zonlicht dat tussen mijn gordijnen naar binnen piept. Ik rol me op mijn zij om naar Jamie te kijken. Hij ligt op zijn rug en zijn haren zitten warrig. Zijn ene hand ligt op zijn borstkas en zijn andere ligt vlak naast mijn bovenbeen. Ik scan zijn brede bovenlichaam, dat zachtjes op en neer gaat. Ik zoek naar de nieuwe tattoos. Op zijn bovenarm staat een bliksemschicht met een dikke rand. Ik gok dat die naar David Bowie verwijst, aangezien Jamie fan van hem is. Rond de binnenkant van zijn elleboog - hoe heet die plooi in je arm?- staat in een klein lettertype een quote: 'she's whiskey in a teacup' Ik grijns kort. Niet ver daarvandaan staat er nog één. 'Have you met her?' lees ik. Stiekem vraag ik me af of ze over mij gaan. Het zou kunnen, toch? Ik zoek verder naar nieuwe tattoos maar vind er geen. Daarom sta ik op en ga achter mijn laptop aan mijn bureau zitten. Ik steek expres geen licht aan omdat ik bang ben dat Jamie wakker zou worden.

Ik lees een paar artikels van 'She', een populair online magazine dat ik volg, tot mijn oog op een vacature valt.

"Gezocht: Stagair(e) in de journalistiek die wilt proeven van een baan in de mediajournalistiek voor 'She', meer wilt leren over zijn/haar studie en er dagelijks mee bezig wilt zijn."

Mijn mond valt een beetje open. Stel je voor dat ik nóg een stage kan gaan doen. Voor She dan nog wel! Ik zie me al op de mooiste plekken mensen interviewen over hun nieuwe film, album of wat dan ook... Ik scroll snel verder tot ik lippen in mijn nek voel.

'Wat doe je?' vraagt Jamie met zijn rasperige ochtendstem. Ik draai me om en kan mijn enthousiasme niet verbergen. 

'Er is een vacature... Voor 'She'.' begin ik

'Dat online ding?' vraagt hij, diepnadenkend. 

Ik knik als bevestiging. ' Ze zoeken een stagiaire in de journalistiek. Het is echt mijn droom. Ik zou er zoveel leren...' Zijn hand pakt mijn kin vast en duwt mijn lippen kort tegen de zijne.

'Je bent cute als je enthousiast bent.' Ik grinnik kort.

'Enkel dan?' vraag ik sarcastisch. Hij rolt lachend met zijn ogen.

'Zullen we ontbijten? Ik sterf van de honger.' vraag ik. Jamie knikt en trekt snel een joggingbroek en een shirt aan. Wanneer we in de keuken komen zit iedereen al aan tafel. Willem en mijn moeder zijn hevig in een gesprek verwikkeld en Dylan tokkelt boos op zijn telefoon.

'Troubles in paradise?' vraag ik hem terwijl ik wat cornflakes in een kom doe. Nog voor Dylan kan antwoorden gaat een vrolijk deuntje af.

'Sorry, deze moet ik echt opnemen.' verontschuldigt Jamie zich en hij verlaat de keuken.

Ik kijk Dylan afwachtend aan. 'Dus?...' probeer ik nog eens. Zuchtend legt hij zijn telefoon weg.

'Het is Juul. We hadden best een erge ruzie gisteren en nu negeert ze mijn appjes en telefoontjes.' zucht hij.

'Geef haar wat tijd. Ze draait wel weer bij.' stel ik hem gerust.

'Ze haast zich maar...' bromt Dylan.

°°°

'Wanneer ga je het mijn moeder vragen?' vraag ik Jamie terwijl we Scrabble spelen. Hij bijt denkend op zijn lip over het woord dat hij gaat leggen.

'Weet ik niet... Vanavond?' vraagt hij. Ik knik bevestigend.

Jamie legt het woord hope. 

'Ik vind je nieuwe tattoo's leuk.' glimlach ik. Hij kijkt me verrast aan.

'De welke?' 

'Die over het meisje en de whiskey.' antwoord ik. Een grijns breekt door op zijn gezicht.

'Mensen zouden me gek verklaren als ik zeg dat ik drie tattoo's over jou heb.' lacht Jamie schuldig.

'Ik heb het ervoor over, dat zeker.' voegt hij snel toe. Een paar seconden denk ik over wat ik nu moet antwoorden. Hell no dat ik een tattoo zou zetten over hem. Klinkt dat grof? Ik zou over niemand een tattoo zetten. Ik schuif mijn stoel naar achter en wandel om de tafel heen. Jamie kijkt me afwachtend maar grijnzend aan. Ik sla één been over zijn schoot en ga zachtjes zitten. 

'Ik heb het niet zo voor naalden, eigenlijk.' mompel ik voor ik mijn lippen op de zijne plant. Hij reageert snel en legt zijn handen op mijn heupen terwijl onze lippen perfect tegen elkaar aan bewegen. 'Kom mee.' mompelt Jamie tegen mijn lippen. Redelijk tegen mijn zin sta ik op en volg Jamie naar mijn kamer. 

'Ga zitten.' beveelt hij zacht. Vragend kijk ik hem aan.

'Rustig, ik ga je heus niet tatoeëren.' grijnst hij. 

'Wat ga je dan doen?' vraag ik licht nerveus. Hij rommelt wat in zijn rugzak. 'Zal je wel zien. Doe je shirt uit.' antwoordt hij kort. Ik trek mijn wenkbrauwen op maar trek toch al snel het shirt over mijn hoofd. IK hoor hoe Jamie langs achter dichter komt.

'Mag ik me omdraaien?' vraag ik.

'Nope.' mompelt hij wanneer hij achter me gaat zitten. Plots maakt hij mijn bh open. Ik adem redelijk snel en bijt afwachtend op mijn lip. Plots voel ik iets op mijn rug. Het ding trekt lijnen over heel mijn rug, tot vlak boven de rand van mijn broek. 

'Zeg alsjeblieft dat dat je vinger is.' zucht ik. Hij snuift lachend. 

'Wil je het resultaat zien?' vraagt hij. IK knik direct. Het was dus niet zijn vinger. IK hoor hoe hij een foto neemt en ik draai me om om die te bekijken.

'OMG....' mompel ik. Op de foto zie ik mijn rug, met daarop in dikke zwarte letters: 'Jamie's' 


Lekker klef hoofdstuk want... Valentijn! Aan alle mensen die niet depressief lopen klagen over hoe dom en commerciëel deze dag is: Happy Valentine! (Ik ben zo'n klaagmens trouwens)

Aan alle anderen: Geniet van jullie chocolade/ Ijs/ Serie 

xxx

Meant to be?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu