Ik spuit nog wat haarlak in mijn haren zodat ze tijdens onze opvoering niet losgaan. We hebben onze trainster kunnen overtuigen in foute kersttruien te dansen en daar ben ik heel erg blij om. Ik huppel terug naar beneden om te gaan lunchen.
'Charlie! Vrolijk Kerstfeest!' roept Willem als hij me de woonkamer binnen ziet lopen. IK glimlach breed.
'Voor jou ook, Willem.' lach ik en ik omhels hem. Samen met hem neem ik alvast plaats aan tafel.
'Jij hebt niet geholpen met het eten klaar te maken, neem ik aan?' vraagt hij grijnzend terwijl hij een fles champagne pakt.
'Nope, ik ga het koken uitstellen tot ik getrouwd ben.' zeg ik zeker. Hij lacht hartelijk.
'Een glaasje bubbels? Op een dag zoals deze mag dat wel.' vraagt hij. Zonder op mijn antwoord te wachten schenkt hij mijn glas vol.
'Bedankt.' grijns ik. Niet veel later komt Dylan binnen. Hij ziet er vrolijk en zorgeloos uit, wat ik niet echt verwacht had.
'Char! Merry Christmas!' roept hij luid. Ik rol met mijn ogen vanwege de vreselijke bijnaam maar sta toch op om hem te omhelzen.
'Pas op! Maak plaats!' roept mijn moeder plots. We kijken allemaal vol verwachting naar de keukendeur. Mijn moeder en Amanda wandelen beiden de keuken uit met vele schalen en kommen. Ik zie salades, kalkoen, brood, allerlei soorten kazen en nog veel meer.
'Lekker gedaan mam... En Amanda!' roep ik onder de indruk. Mijn moeder neemt trots plaats en Amanda staat glimlachend naar ons te kijken.
'Amanda, je eet toch met ons mee?' vraagt Dylan. Ze kijkt verbaasd.
'Dylan, ik wil jullie niet tot last zijn-' begint ze.
'Hou op! Je bent ons nooit tot last! Kom, schuif een stoel bij!' roept Willem. Amanda lacht dankbaar en samen brengen we een toost uit.
°°°
'Haast jullie nou eens!' roep ik al voor de derde keer door de gang. Over een half uur moet ik dansen en ik moet me nog opwarmen... Willem, Amanda en mijn moeder verschijnen eindelijk in de hal.
'Rustig, Charlie. Kalmeer toch eens.' zegt mijn moeder terwijl ze haar laarzen dichtritst.
'Kalmeren?! Ik zou al aan het stretchen moeten zijn. Dit is belangrijk mam!' snauw ik geïrriteerd.
'Laat ons alsjeblieft de vrede bewaren, dames.' probeert Willem. Mijn moeder kijkt hem dodelijk aan. Net op dat moment loopt Dylan de trap af.
'We kunnen.' grijnst hij. IK geef hem een tik tegen zijn arm en wandel naar buiten.
°°°
'Nog één keer buigen, meisjes!' roept een fotograaf ons toe. We lachen en buigen voor de zoveelste keer. Eindelijk lopen we het podium af.
'Het ging allemaal supergoed!' roept iemand van onze groep.
'We waren on fire!' zegt weer iemand anders.
'Laat nu al die taarten en het lekker eten maar komen.' grijns ik. Iedereen lacht en praat nog verder na over het optreden. Ik heb rond 17 uur met Em bij mij thuis afgesproken en besluit te vertrekken.
'Nog een vrolijk kerstfeest iedereen!' roep ik en ik verlaat de kleedkamer. Buiten zoek ik mijn moeder om haar te laten weten dat ik vertrek.
'Veel plezier vanavond. En vannacht.' grijnst ze. 'Ik heb zo'n voorgevoel dat het leuk zal worden.' voegt ze geheimzinnig toe. Ik heb geen idee wat dat heeft te betekenen en dus besluit ik het maar te negeren. Ik zeg Dylan, Juul en Willem gedag en wandel naar huis.
°°°
'Em! Je ziet er fantastisch uit! roep ik wanneer ze vanuit mijn dresssing komt. Ze draait lachend een rondje en haar roze, glanzende jurk beweegt sierlijk mee.
'Wel, bedankt.' lacht ze en ze gaat verder met haar haren te stijlen.
'Wat doe jij aan?' vraagt ze me nieuwsgierig. Ik bijt twijfelend op mijn lip.
'Oh god, weet je niet wat je aan gaat trekken?!' roept ze dramatisch en ze springt al recht.
'Em, kalmeer. Het zijn Tyler, Jake en Alissa maar. Oh, en Jake's vriendje komt ook. Ik wou misschien gewoon mijn kersttrui aandoen.' mompel ik en ik doe nog een beetje mascara op.
'Dus?! Je hebt zoveel mooie jurken en dan doe je die oude trui aan?! Dacht het even niet!' roept ze en ze begint al in mijn inloopkast te snuffelen. Na een paar minuten stapt ze eruit met een paar jurken, die ik allemaal nog nooit aan heb gehad.
'Oké. Eén van deze wordt het. Aan jou de keus.' zegt ze streng en ze hangt ze allemaal op zodat ik ze goed kan zien. De eerste is een glanzende plissérok met een zwart kanten topje.
'Die linkse niet.' zeg ik al. Ik heb immers geen zin om te lief te lijken.
'Oké, goede keuze. Deze?' vraagt ze wijzend naar een witte jurk.
'En dan met tomatensaus erop morsen. Next.' grijns ik en Em haalt de jurk al weg.
'Wat wordt het? Rood of blauw?' vraagt ze wijzend naar de twee jurken. Er hangt nog een korte blauwe met glitters en een lange satijnen rode.
'De rode. Die heeft lange mouwen. Anders heb ik het direct koud.' zeg ik beslist. Em lacht blij en geeft me de jurk.
'Ik vond deze ook al de mooiste.' grijnst ze.
We maken ons nog verder klaar en vertrekken dan naar Tyler.
Charlie's jurk :) Als iemand geld te veel heeft mag je deze altijd voor me kopen! Hehe.
Vergeet niet te stemmen!
xoxo
Update:
school is weer begonnen. Ik huil.
JE LEEST
Meant to be?
RomanceCharlie is 16 en studeert mediajournalistiek. Samen met haar beste vrienden en vriendin: Jake, Tyler en Em leven ze een zorgeloos studenten-leven. Tot hun klas de kans krijgt om in Londen op stage te gaan! Charlie komt stilaan in contact met de echt...