Jamie en de jongens gaan me meenemen naar één of ander feest bij iemand in de straat. Gewoon al daarom sta ik nu met stress make-up op te doen. Ik wil indruk maken, maar ook weer niet te overdressed zijn. De wijn die we op hebben geeft me alleszins iets meer zelfvertrouwen dan normaal. Ik wandel naar de slaapkamer en gooi de kledingkast open. Ik pak snel en zonder te kijken een bh en slip. Op het moment dat ik mijn bh dichtdoe, bedenk ik me. Ik gooi ze weer in de lade en besluit voor een vrij -hoe zeg je dat- uitdagend setje te gaan. Toen ik dit ooit kocht dacht ik het nooit nodig te hebben maar ik hoop dat daar vanavond verandering in komt. Vervolgens pak ik één van mijn 'mooie' jurken volgens Em uit de kast. Het is een blauwe jurk met kleine gele bloemetjes en met een split aan de rechterkant. Wanneer ik mijn oorbellen in doe komt Jamie de kamer binnengelopen. Hij heeft zoals meestal een witte oversized blouse aan. Deze keer staan er met dunne zwarte lijnen gezichten van mensen op. Ik zeg tegen mezelf dat ik deze zeker eens moet lenen. Wanneer ik me naar hem omdraai zie ik hoe zijn ogen mijn lichaam scannen.
'Je maakt me ongemakkelijk.' zeur ik. Ik sta wat onwennig naar hem te kijken.
'Dan is dat maar zo. Als je zo'n split in je jurk hebt moet je maar verwachten dat ik staar.' verklaart hij. Hij is op bed gaan zitten en trekt zijn hoge zwarte All Stars aan.
'Ben je klaar?' vraagt hij als hij opstaat. Ik steek nog snel mijn portemonnee in mijn tasje en pak zijn hand.
°°°
Het duurde een paar minuten voor ik doorhad dat het feestje bij Vanessa thuis was. Het huis is net zo groot als dat van Jamie maar helemaal anders ingericht. Bijna alles is van marmer en het is er niet gezellig. Jamie heeft drank uit de keuken gehaald en we zoeken nu samen de jongens. Ik weet niet wat er in mijn beker zit maar het is sterk. Plots tikt iemand op mijn schouder. Ik draai me nog maar net om of Logan valt me om de hals.
'Charlie! Fuck, dat is lang geleden!' roept hij in mijn oor. Al gauw komt de rest erbij staan en hebben we elkaar allemaal begroet. Iedereen vertelt over wat ze met Kerst gedaan hebben en wie naar waar op reis is geweest. Ik word aan veel mensen voorgesteld maar ben bang dat ik me daar morgen niet veel meer van ga herinneren. Wanneer ik eindelijk weer eens bij Jamie beland heb ik het warm van het dansen en de alcohol.
'Wanneer krijg ik je verrassing?' mompel ik terwijl ik dicht tegen hem ga staan en mijn armen om hem heen sla. Hij grinnikt naar me. Of lacht hij me nou uit?
'Nu, denk ik.' mompelt hij mysterieus en hij knikt naar ergens achter me. Ik draai me nieuwsgierig om en zie niets meer dan de dansende massa die er al heel de avond is. Ik draai me weer naar Jamie en trek vragend mijn wenkbrauwen op. Hij draait me toch terug om. Nu zie ik in de verte iemand tot bij ons lopen. Omdat het donker is zie ik niet wie het is... Hoe dichter de persoon komt hoe meer details ik opmerk. Het is een meisje, haar haren zijn lichtroze en zitten in twee knotjes, ze heeft iets aan met glitters.
'Charlie, mijn engel!' roept ze uit als ze nog maar een paar stappen verwijderd is. Mijn mond valt open wanneer ik besef wie het is en ze in mijn armen neem.
700+ reads. DANKJE X Sorry voor deze cliffhanger maar wie denken jullie dat "de verrassing" is?
JE LEEST
Meant to be?
RomanceCharlie is 16 en studeert mediajournalistiek. Samen met haar beste vrienden en vriendin: Jake, Tyler en Em leven ze een zorgeloos studenten-leven. Tot hun klas de kans krijgt om in Londen op stage te gaan! Charlie komt stilaan in contact met de echt...