Ik heb nog twee dagen vakantie en dan begint school weer. Van de gedachte alleen al word ik depressief. Weer lessen volgen die niks aan mijn bestaan bijdragen, huiswerk maken en waarschijnlijk duizend vragen moeten beantwoorden over Londen. Als ik geluk heb niet over Jamie. Rond 11uur rol ik uit bed en neem een snelle douche. Ik doe een joggingbroek aan en een grote hoodie. Mijn haar gaat in een rommelige knot. Voor wie moet ik er hier goed uitzien? Wanneer ik de deur van de keuken opendoe heb ik direct spijt van mijn kledingkeuze. Op de bank zitten Dylan, Aaron, Jake en Tyler. OMG! Jake en Tyler! Enthousiast loop ik op ze af. Ze staan op en ik vlieg hen rond de hals.
'Wat hebben we allemaal via internet moeten vernemen? Jij en die boybander? En je kon het ons niet eens even zeggen?' begint Jake direct.
'Het spijt me. Ik had niet echt aan hier gedacht ofzo. Ik had het elke dag superdruk.' Ik wandel naar de keuken om een kom cornflakes te pakken. Vervolgens plof ik bij de jongens op de bank, die druk één of ander schietspel op de playstation aan het spelen zijn.
'Wat doen jullie hier eigenlijk al zo vroeg?' vraag ik terwijl ik verder eet.
'Ze zijn hier bijna elke dag geweest. Het is hier echt shit man. Na wat er met Em gebeurd is lijkt iedereen in zijn eigen grijze wereldje te leven. Misschien verandert het nu jij weer terug bent.' antwoordt Dylan.
IK knik traag. 'Dus ik moet mooi voor zonneschijntje gaan spelen? Dacht het niet.' zucht ik en ik pak mijn telefoon. 'Zijn jullie al bij Em geweest?' vraag ik aan Tyler en Jake.
'We gaan morgen ofzo.' zucht Tyler wanneer hij door zijn haar wrijft en zucht. 'Wat een klotesituatie.'
'Ik heb wat tegen een klotesituatie.' grijnst Dylan en hij loopt naar de keuken. Vragend kijk ik de rest aan die ook hun schouders ophalen. Dylan komt terug met wat bekers en flessen.
'Waw...drank.' mompel ik.
'Dude, het is net 12uur.' grijnst Jake.
Dylan zet alle bekers op tafel en doet overal wat in.
'Jullie kiezen of jullie drinken of niet. Onze ouders zijn weg tot na het avondeten en ik heb wel zin om nog eens alles te vergeten.' Zonder goed na te denken pak ik een beker.
'We gaan uit vanavond.' zeg ik en ik zet de beker aan mijn lippen. De rest volgt lachend.
'Op een klotesituatie.' Zonder verder na te denken drink ik bijna de hele inhoud op. Ik voel een branderige vloeistof door mijn keel glijden. Wanneer ik alles binnengeslikt heb hoest ik luid. Tyler klopt lachend op mijn rug.
'Wat voor spul is dit Dylan?' roep ik pist.
'Wodka, Char.' antwoordt hij droog.
'Noem me niet zo...' hoest ik geïrriteerd.
De rest van de dag hangen we wat op de bank en nadat we 's avonds onze pizza op hebben maken we ons klaar om uit te gaan.
Ik heb een zwarte skinny en een topje met een redelijke inkijk. Ik heb redelijk lang getwijfeld over die keuze maar de "fuck it-mentaliteit" won van de "ik-heb-een-vriendje".
Aaron moet morgenvroeg gaan werken dus hij drinkt vanavond niet mee. Waar ik stiekem blij om ben want daardoor kan hij ons 's nachts thuis afzetten. Anders had ik kunnen fietsen...
Tegen 22uur komen we aan in een populaire club. Dylan krijgt ons al snel binnen en we halen allemaal iets aan de bar. Aangezien het nog rustig is doen we gewoon een paar drankjes en praten hier en daar wat met mensen.
Het is inmiddels rond 1uur en ik sta ergens op het midden van de dansvloer helemaal los te gaan. Ik moet toegeven dat dat vooral door de situatie met Em en Jamie komt en misschien ook de vele drankjes die ik deze avond gedronken heb. Mijn lichaam beweegt vanzelf los en vlot op het ritme van de muziek. Plots zie ik Jake. Ik wenk hem en hij komt bij me dansen. Door de manier hoe hij praat merk ik dat hij ook redelijk aangeschoten is. Eerlijk gezegd vind ik dat alleen maar leuker. Rondom ons wordt het steeds drukker, waardoor Jake en ik veel dichter bij elkaar dansen. Aangezien het mijn beste vriend is en ik weet dat we gewoon nooit gevoelens voor elkaar gaan hebben boeit het me eigenlijk vrij weinig. Hem blijkbaar ook want hij legt zijn arm losjes rondom mijn schouder.
'Charlieee...' mompelt hij in mijn oor. Lachend kijk ik hem aan.
'Ja?'
'Ik heb een jongen gezoend. En het was fucking goed.' grijnst hij dronken. Mijn mond valt open. 'Ben je gaaay?' vraag ik opgewekt. Hij grijnst weer.
'Ik denk van wel. Ja. Helemaal. Yes. Oui.' roept hij luid.
'OMG! Ik heb een gay best friend nu!' roep ik mee en ik val hem om de schouders. Hij vangt me soepel op.
'Ik ga me morgen echt kapot schamen.' lacht Jake in mijn nek.
'Over dat je uit de kast bent gekomen?' vraag ik geschrokken.
'Nee gek, daarvoor moet je je niet schamen. Ik ga me schamen over hoe ik me de rest van deze nacht ga gedragen.' grijnst hij. Ik geef hem een kusje op zijn wang en hand in hand dansen we verder.
JE LEEST
Meant to be?
RomanceCharlie is 16 en studeert mediajournalistiek. Samen met haar beste vrienden en vriendin: Jake, Tyler en Em leven ze een zorgeloos studenten-leven. Tot hun klas de kans krijgt om in Londen op stage te gaan! Charlie komt stilaan in contact met de echt...