57.

30 1 1
                                    

Het is 22 uur en we beginnen aan het dessert. Het is al een gezellige avond geweest. Jake's vriendje Tobias is superlief en ze passen perfect bij elkaar. Zoals we verwacht hadden, zijn ook Alissa en Tyler een stel. Ik leg nog snel wat frambozen op de bordjes wanneer mijn gsm trilt. Snel vis ik het ding uit mijn zak en open het appje. Jamie's naam verschijnt op mijn scherm en een warm gevoel trekt door mijn lichaam.

* Merry Christmas. x J *

De paar letters doen me zweven en ik typ snel een antwoord terug. Vervolgens loop ik met de taart naar de tafel.

'Wow! Sinds wanneer kan jij koken?' roept Tyler verbaasd uit. Ik kijk hem grijnzend aan.

'Sinds nooit. Mijn moeder heeft deze gemaakt, nou goed?' zeg ik. Ik had nog een paar vuurwerkstokjes gehaald en steek deze aan. We kijken allemaal als kleine kinderen naar de gouden sterretjes die in het rond vliegen. Wanneer ze allemaal uitgedoofd zijn snijd ik stukken van de taart.

'Ik wil jullie graag allemaal bedanken.' begint Em plots. Iedereen legt zijn bestek even neer en kijkt haar verwachtingsvol aan. Snel geef ik een kneepje in haar hand.

'Zonder jullie zou ik nu waarschijnlijk... Ik heb geen idee, maar mijn leven zou er gewoon veel stommer uitzien. Bedankt, jongens.' zegt ze gemeend en ze pinkt een traantje weg. Ik knipper mijn opkomende tranen ook weg en omhels haar. Nadat we ons dik hebben gegeten in taart besluiten we de cadeautjes te doen en daarna onze kerstfilm-marathon te bekijken. We zitten allemaal in een kring op de grond in de woonkamer. Het gouden licht van de kerstboom en de vele kaarsen geven de ruimte een magische sfeer.

'Ik zal beginnen. Ik moest een cadeautje voor Tobias halen.' begint Tyler en hij pakt een slordig ingepakt pakje weg. 

'Het was niet gemakkelijk en ik moet toegeven dat Jake me geholpen heeft.' geeft hij lachend toe en hij geeft het aan Tobias. 

'Bedankt man.' zegt die en hij scheurt het pak open. Hij houdt een shirt omhoog met een artiest op die ik niet ken.

'Supervet! Thanks!' roept hij blij en hij geeft Tyler een vriendschappelijke klap. 'Ik heb een cadeau voor... Em!' kondigt Tobias dan aan. Em's ogen beginnen al te glanzen. 

'Uit anonieme bronnen ben ik te weten gekomen dat je een fan bent van... OW?' zegt hij geheimzinnig. 

'Nog steeds elke dag meer. Zelfs als zijn het goede vrienden.' voegt ze trots toe. 

Hij geeft haar een klein pakje en ze scheurt het open.

'OMG! Dit is een cd met kersthits gecoverd door OW! Dankje Tobias!' gilt ze en ze valt hem om de nek. 

'Hebben ze serieus kersthits gecoverd?' vraag ik verbaasd. 'Dit zou ik niet moeten zeggen maar... wat een bullshit.' grijns ik. Dat laatste leverde me een klap van Em op.

'Mijn beurt.' grijnst ze en ze pakt haar mobiel.

'Em! Ik vind jouw cadeau zo leuk dat we het beter tot het laatste bewaren.' zegt Jake geheimzinnig. Em knikt. 'Goed idee.' zegt ze dan.

Tien minuten later heeft iedereen een pakje, behalve ik. 

'Nu verwacht ik iets heel fantastisch...' mompel ik benieuwd. Iedereen kijkt elkaar geheimzinnig aan.

'Oké, wil iedereen stoppen met jullie rare gedoe? Zelfs mijn moeder doet het?! Vertel me gewoon wat er aan de hand is.' roep ik vol spanning uit.

Tyler neemt lachend het woord. 'We hebben allemaal samen voor je cadeau gezorgd. Ja, je moeder ook.' zegt hij. IK kijk hem met samengeknepen ogen aan.

'Wat is het? Een katje?' probeer ik.

Plots gaat de deurbel. Ergens in me heb ik een idee wie het zou kunnen zijn... maar, dat is gewoon absurd.

'Ga opendoen, dan.' grijnst Jake. Ik sta op en word al snel achtervolgd door de rest. Met trillende benen wandel ik richting de voordeur. Ik draai het slot om en open de zware deur.

Mijn mond valt open.

Meant to be?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu