14.

37 3 4
                                    

Ik ga in de stoel zitten (WAAR MIJN FUCKING NAAM OP STAAT!!) en wacht tot de regisseur me een teken geeft. Wanneer hij dat doet begin ik met praten. Ik richt me tot een grote camera.

'Hallo allemaal! Ik ben Charlie en zit momenteel in Londen, te wachten op...OW!' De camera rolt over een band naar achteren. De jongens wandelen één voor één de geïmproviseerde set op. Ik sta recht en ze geven me allemaal een zoen op mijn wang. Jamie komt als laatste en grijnst dubbelzinnig naar me voor hij me zoent. Ik negeer het en ga zitten. 

'Goeiemiddag jongens! Bedankt dat jullie hier de tijd voor wouden nemen!' begin ik. Het is zo raar om formeel tegen hen te praten, ook al heb ik ze misschien twee keer gezien. Misschien is het omdat zij een beetje eenzaam zijn en ik hier ook...

'Bedankt dat we hier mochten zijn.' zegt Logan. Alles klopt, zoals ik had voorbereid is Logan de kalme en beleefde. Sam is de grapjas, Chase het onschuldige kleine broertje en Jamie...Hij wordt omschreven als het perfecte tieneridool.

'Jullie hebben het superdruk met jullie wereldtour, hoelang blijven jullie in Londen?' vraag ik. Vanachter de camera steekt meneer Wouters zijn duim op.

'We blijven één maand, we doen een paar concerten, awardshows en we rusten hier even uit.' antwoordt Sam. Zijn kaak ziet nog een beetje blauw, maar Lex heeft de grootste schade weggewerkt. De eerste vragen van het interview zijn niet speciaal, dan kom ik bij het kaartje: 

"Persoonlijke vragen."

'Oké, jongens, ik heb nu nog een paar persoonlijke vragen voor jullie. Is dat oké?'  vraag ik.

'Tuurlijk, kom maar op.' zegt Chase.  Ik merk dat de jongens tot hiertoe al perfect hebben afgewisseld met antwoorden.

'Wanneer zijn jullie het trotst op jezelf?' vraag ik. Ze denken allemaal na. Logan begint.

'Wanneer ik bijvoorbeeld, na een optreden, een fan écht gelukkig zie.' zegt hij.

Iedereen knikt instemmend.

'Zijn de fans gelukkig maken dan ook jullie grootste doel?' vraag ik. Ik zie meneer Wouters verbaasd opkijken. Deze vraag stond niet op het kaartje... Toch heb ik hem gesteld. Ik weet dat ik een groot risico heb genomen. 

'Ik denk van wel. In het begin van OW misschien niet, toen was doorbreken nummer één prioriteit, nu dat redelijk goed gelukt is, zijn de fans inderdaad het belangrijkst.' zegt Chase.

'En leuke muziek maken natuurlijk.' vult Jamie hem aan. Ik knik instemmend. 

'Is er een moment waarop jullie jullie leven vanvoor OW terugwillen?' vraag ik. Weer een zelfverzonnen vraag. 

De jongens kijken me subtiel verbaasd aan.

'Soms zit het wel eens tegen, maar dat heeft iedereen. Ik mis de momenten met mijn familie ook vaak.' zegt Sam.

'Dat snap ik.' zeg ik.

'Of soms wil je bijvoorbeeld onzichtbaar zijn, om gewoon iets te drinken in het openbaar.' zegt Chase. 

'Of iets normaal te doen, 's nachts winkelen ofzo...' zegt Jamie. Mijn adem stokt. Logan kijkt Jamie streng aan, hij weet duidelijk al alles.

'Tenslotte wil ik nog "Never have I ever" met jullie spelen.

'Waar zijn de shotjes?' grijnst Sam

'We hebben drie smaken vruchtensap.' grijns ik.

'Oké, laten we beginnen. Never have I ever een fan gedatet.' 

Chase krabt lachend in zijn haar en de andere jongens zijn al net even ongemakkelijk.

'Ik wil jullie antwoorden vandaag nog.' lach ik.

Meant to be?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu