Hoofdstuk 12

415 31 12
                                    

POV Rebecca

Na een lange dag op school te hebben gezeten, ga ik eindelijk naar huis. Eenmaal thuis aangekomen, spring ik meteen op mijn bed. Ik pak mijn telefoon erbij en zie dat ik een ongelezen bericht heb.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

512- 363- 542                                           📹📞
Offline

16.34
A: Heyy, wat vind je ervan om op de zondagen te oefenen om 16.30 in het park?

Ik bekijk het bericht en zie dat het een onbekend nummer is. Na het lezen, weet ik dat het Alex is en stuur een berichtje terug. Ook sla ik zijn naam op.

Alex🤘🏼                                                      📹📞
Online

16.57
R: Hoii
Jaa ik vind het wel goed, zie je dan!

16.59
A: Is goed🙃

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Het is eindelijk vrijdagmiddag en ik heb het wel gehad met deze week. Terwijl ik mijn huiswerk maak, luister ik naar muziek. Er is blijkbaar al een uur verstreken, want mijn moeder roept van beneden dat we gaan eten. Aan tafel is het best stil en ik vind het een beetje ongemakkelijk worden dus vraag ik wat er aan de hand is. Mijn moeder is blijkbaar niet aan het opletten en kijkt me suf aan.

'Mam wat is er met jullie?' vraag ik bezorgd.

'De tante van onze buurvrouw is overleden en we kenden haar. We vinden het jammer dat ze overleden is, maar aan alles en iedereen komt er een einde,' brengt ze verdrietig uit.

'Oh, ik vind het heel erg voor ze. Zelf kan ik haar niet meer goed in mijn geheugen plaatsen, maar ik weet zeker dat het goed gaat komen,' zeg ik om ze gerust te stellen.

De avond verloopt vlot en ik zet een serie op: "The Arrow". Ik hou echt veel van Oliver Queen hij is één van mijn favorieten. Eerlijk gezegd kijk ik echt veel te veel series en films. Een paar van mijn favoriete series zijn; The Arrow, Teen Wolf, The Vampire Diaries, Good Witch en Shadow hunters. De lijst is erg lang dus heb ik een paar opgenoemd. Nadat ik een paar afleveringen heb bekeken, val ik in slaap.

Zaterdagochtend is meestal mijn rust moment, want ik help mijn moeder in de middag. De dag verloopt vlot en ik ga ook langs Naomi om samen met haar Engels te leren.

Het begint al donker te worden dus besluit ik naar huis te gaan. Na het avondeten loop ik naar mijn badkamer om te gaan douchen. Mijn haar is van zichzelf golvend en na het douchen komen er van die krullen. Nadat ik mijn haren heb gekamd, loop ik naar mijn bureau en ga zitten.

Ik zoek meer informatie op over onze kamp uitje waar we met het team heen gaan. We gaan naar Kansas en er is daar blijkbaar een football camp. Na al het nodige opgezocht te hebben, wil ik gaan slapen. Helaas mislukt mijn poging, want mijn nichtje appt me wakker. Ze woont nog in Nederland en sinds de verhuizing zie ik haar niet meer. Ze heet Luna en is een paar maanden jonger dan ik.

(Gesprek tussen Luna en Rebecca zit aan het begin, in de bijlage)

Kort hierna val ik in slaap....  Het is alweer zondag en ik sta op om te gaan ontbijten. Mijn moeder werkt vandaag niet, maar mijn vader is al vertrokken. Ik kijk naar de klok en zie dat het 11.30 uur is. Oké ik heb dus nog ruim 5 uurtjes voordat ik met Alex in het park ga trainen. Na het ontbijt ruim ik de tafel af en doe de afwas. Mijn moeder heeft met een vriendin afgesproken en is rond twaalf uur weggegaan. Ik daarentegen bekijk een filmpje en scrol op Instagram. Op het internet zoek ik ook naar uitleg over American football. De tijd vliegt voorbij, want tegen tegen de tijd dat ik op mijn telefoon kijk, zie ik dat het al 15.45 is geworden. Ik loop naar boven om me om te kleden en ga daarna de deur uit. Het park is niet zo ver weg dus kom ik er binnen 8 minuten. Daar aangekomen, zie ik Alex al staan en loop naar hem toe. Hij begroet me en vertelt mij wat we allemaal gaan doen.

POV Alex

We beginnen met de warming up. Eerst rennen we twee rondjes rond de vijver en daarna doen we stretch oefeningen. Ten slotte gooien we over met de bal. Ik leer haar de basistechnieken en ik merk ook dat ze een snelle leerling is. Ze heeft veel kracht, maar soms weet ze niet hoe ze het moet gebruiken. Ik leg haar de posities uit en vertel haar op welk moment zij moet bewegen. Voor ik het weet is het al 18.00 uur en zijn we klaar met de training van vandaag. Ik zeg haar gedag en ga weg.

Voordat ik naar huis ga, rijd ik langs het kerkhof en loop naar mijn vaste plek. Een paar jaar geleden overleed mijn vader aan kanker en sindsdien is er een leegte in mijn hart. Ik had een goede band met mijn vader. Hij leerde mijn broer Dylan en mij hoe we football moesten spelen. Dylan hechtte veel waarde aan de tijd die we samen hadden doorgebracht. Sinds de dood van mijn vader is hij een ander persoon geworden.

Hij speelt geen football meer en woont nu op zichzelf. Dylan is negentien jaar en is twee jaar ouder dan ik. Er zijn momenten dat ik terug wil naar vroeger en weer samen tijd wil doorbrengen, maar daar is het nu te laat voor.

Ik merk niet dat ik zit te huilen totdat ik een traan op mijn hand voel. Mijn tranen wegvegend, loop ik terug naar mijn auto en ga naar huis. Mijn moeder heeft al gekookt en dekt de tafel. Ik geef haar een knuffel en geniet van de tijd die we hebben. Aan tafel hebben we het over van alles en nog wat en na het eten ga ik naar boven om mijn huiswerk voor morgen af te maken.

De volgende dag op school begin ik met Spaans en eindig mijn dag met economie. Het verloopt op zich wel vlot. Na school heb ik met Mason en Zac afgesproken om samen naar de training te gaan.

'Hey Alex,' zegt Zac van achteren.

We staan buiten op de parkeerplaats en Mason en Zac komen aanlopen. Ze zijn neefjes van elkaar en zijn al mijn beste vrienden sinds we vijf jaar waren.

'Hoi, waar waren jullie geweest?'  vraag ik.

'We moesten boodschappen voor mijn moeder doen,' zegt Mason.

Terwijl we naar het veld lopen, spreken we over de training en wat we gaan doen. Op het veld aangekomen, zie ik dat Rebecca weer alleen staat. Cody kijkt met een grijns naar haar. Soms wil ik hem echt een klap op zijn kop geven, maar ik herinner mezelf aan het feit dat ik hun captain ben. Dus kan ik dat niet doen. Mason ziet het ook en loopt naar haar toe om haar gezelschap te houden.

Chasing my dreamWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu