Oké ik kan dit niet meer aanzien. Waarom neemt zij zijn hand in de hare?! Ik maak aanstalten om naar ze toe te lopen, maar Lexi draait zich al om. Ze gaat richting haar vrienden en laat mij en Shawn daar achter. Shawn pakt de twee bekers die hij op de tafel had gezet weer vast en loopt richting mijn vrienden. Hij heeft me nog niet opgemerkt, oeps.
Zal ik hem vragen naar zijn gesprek met Lexi of komt dat vreemd over? We zijn niet eens een stelletje. Hij vroeg me mee om het feit dat we goed bevriend zijn. Dus dit gaat mij niks aan, maar hoezo steekt het dan zo? Laat maar ik zal het niet ter sprake brengen tenzij hij er over begint. Ik loop snel om de tafels heen om eerder bij mijn vrienden aan te komen. Het duurt wel een eeuwigheid voordat ik bij onze tafel ben. Gelukkig ben ik eerder dan Shawn aangekomen, maar ik ben aan het hijgen.
'Heb je een marathon gelopen?' vraagt Alexa verbaasd.
Ik lach schaapachtig naar haar en zeg dan snel: 'Ik zit hier al de hele tijd met jullie en ben niet weggeweest als iemand het vraagt.'
Mijn vrienden kijken me vreemd aan, maar knikken toch.
'Wil je ook vertellen waarom?' Mia kijkt me doordringend aan en ik wend mijn blik af.
'Oh uh gewoon,' zeg ik snel.
Het lijkt alsof ze door wil vragen, maar zich toch op het laatste moment bedenkt. Nog geen minuut later komt Shawn naar onze tafel.
'Hey Rebecca sorry dat het zo lang duurde...' hij kijkt de tafel rond en zegt dan '... hoi jongens hoe gaat het met jullie?'
'Het gaat wel goed,' zegt Naomi nadenkend.
'Dat is goed om te horen. Nou als jullie ons willen excuseren, wil ik mijn date meenemen. Het is tijd om te gaan dansen,' brengt hij glimlachend uit.
'Oh dansen uhm ik weet niet of ik dat wel kan Shawn.' Ik lach schaapachtig naar hem.
'Maak je geen zorgen ik help je wel.'
Ik sta zuchtend op en loop samen met hem naar de dansvloer. Dit wordt nog wel eens wat denk ik zenuwachtig in mezelf. Dansen is niet bepaald mijn beste kant en ik bak er echt niks van om eerlijk te zijn. Natuurlijk probeer ik het wel en doe ik thuis vaak just dance. Helaas heb ik twee linkervoeten en werken ze niet mee. Het moment dat we op de dansvloer staan, draait het liedje van Ed Sheeran genaamd "Perfect". Dit is een leuke en best wel romantische lied.
Shawn plaatst zijn handen op mijn onderrug en ik doe mijn armen om zijn nek. We beginnen een beetje te bewegen en ik let erop dat ik niet op zijn voeten stap. Het gaat tot nu toe best wel goed al zeg ik het zelf. Ik kijk op naar de ogen van Shawn en ze zijn zó bruin. Ze zijn zo mooi en ik weet dat ik dit al heel vaak heb gezegd. Wat heeft hij lange bruine wimpers. Hij kijkt mij ook aan en zo staren we een tijdje in elkaars ogen. Terwijl wij elkaar aanstaren, hoor ik een gedeelte van het liedje op de achtergrond.
We are still kids, but we're so in love
Fighting against all odds
I know we'll be alright this time
Darling, just hold my hand
Be my girl, I'll be your man
I see my future in your eyesHet liedje is afgelopen en dit zorgt ervoor dat ik weer normaal kan nadenken. Met een glimlach op mijn gezicht zeg ik tegen Shawn dat ik even naar het toilet moet. Hij geeft me een knijpje in mijn hand en loopt daarna naar Mason. Ik weet niet hoe snel ik naar het toilet loop. Wat is er nou net gebeurd?! Het leek echt alsof de tijd stil stond toen ik in zijn ogen keek. Ik was mijn handen en spetter een beetje water op mijn keel om me tot bedaren te brengen. Oké er is niks gebeurd ik moet gewoon normaal doen. Hup Rebecca niet zo overdrijven. Na dit tegen mezelf gezegd te hebben, ga ik terug naar mijn vrienden.
JE LEEST
Chasing my dream
ChickLitRebecca verhuisd vanwege de nieuwe baan van haar vader naar Amerika. Ze deed in Nederland aan rugby en besluit op haar nieuwe school mee te doen met het football team. Dit gaat natuurlijk niet zo makkelijk, omdat alleen jongens football spelen. Zal...