POV Alex
Het feest is al over een paar dagen en ik wil Rebecca vragen. Mijn aandacht heeft ze al sinds ik haar voor het eerst zag tijdens de wiskundeles. Er is iets aan haar dat me zo intrigeert. Haar karakter is zo verfrissend, omdat ze grapjes maakt en ze is ook erg behulpzaam. Ze is gewoon niet te beschrijven. En dan heb ik het nog niet eens over die mooie kuiltjes in haar wangen die haar vergezellen wanneer ze lacht. Ook heeft ze van die stralende lach waar ik van weg smelt. Oké dit was iets té overdreven om tegen iemand te zeggen. Alsof al deze dingen niet genoeg zijn, heeft ze van die schattige sproeten op haar neus.
Terwijl ik zit te dagdromen over Rebecca komt Shawn aanlopen. Hij slaat een arm om haar heen wat mij best wel irriteert tot mijn verbazing. Vervolgens zegt hij wat tegen haar waardoor zij moet grinniken. Nadat ze klaar zijn met hun gesprek gaat hij weg. Sinds wanneer zijn zij zo close?! Ik wou Rebecca na school vragen voor de winterbal, maar ik wil eerst weten wat hier speelt.
'Mason weet jij waarom Shawn bij haar was?'
'Ik heb echt geen idee, maar ik vraag het wel aan Zac. Misschien weet hij wel wat er aan de hand is,' zegt Mason terwijl hij Zac begint te appen.
Zo verstrijken er een paar minuten en na wat een eeuwigheid lijkt, krijgt Mason een bericht. Zijn gezicht betrekt een beetje na het lezen van dat bericht. Tot mijn grote ergernis probeert hij me op te vrolijken.
'Uhm het is een beetje vaag Alex..' begint Mason, maar ik onderbreek hem tijdens het praten.
'Zeg het nou maar en draai er niet omheen,' brom ik.
'Zac zegt dat Shawn en Rebecca samen naar het feest gaan. Hij heeft haar gevraagd en zij heeft ja gezegd.'
Oh dat zag ik even niet aankomen.
'Je kon het ook meteen zeggen ik vind het niet erg.'
Mason kijkt me vreemd aan en hij gelooft me hoogstwaarschijnlijk niet. Hij kent me al langer dan vandaag en weet wanneer ik boos ben. Gelukkig vraagt hij niet door en begint hij over iets anders te praten. Zijn date voor het feest is Amber. Mason had mij een paar dagen geleden gezegd dat hij haar mee wou vragen. Ze kennen elkaar nog niet zo heel goed, maar ik denk dat daar wel verandering in gaat komen. Vooral ook omdat ze samen naar het feest gaan en elkaar beter zullen leren kennen.
Mijn eerste lessen lijken wel een eeuwigheid te duren. Uiteindelijk word ik uit mijn lijden verlost door de bel. Het is lunchtijd en ik ga met de jongens naar de Target om eten te halen. Ik neem een zak brood en een pot aardbeienjam. Zac neemt een zak chips en Mason heeft zin in croissantjes. Op de terugweg komen we Lexi en Tamara tegen. Ze merken ons niet op totdat Mason hallo zegt.
Waar was dat nou weer voor nodig denk ik zuchtend in mezelf. Het is niet zo dat ik ze haat, maar ik mag ze niet bepaald. Tamara bezorgt me al de kriebels sinds groep drie en Lexi is gewoon kattig.
'Hey Mason,' zegt Tamara met een mierzoete stem.
'Hebben jullie al een date voor het feest?' vraagt Lexi die mij nu aankijkt.
Oh boy ik vind dit maar niks.
Mason ziet dat ik niet wil antwoorden dus zegt hij: 'Ja ik heb een date.'
'Oh. Dat is jammer Mason nu kan ik niet meer met een knapperd zoals jij gaan,' brengt Tamara er pruilend uit.
'Inderdaad maar dames wij moeten nu weer gaan. De lessen beginnen zo en we willen eerst nog eten.' Ik excuseer ons en wil weglopen.
Natuurlijk kan dit weer eens niet. Brooklyn komt samen met Brian aanlopen en ze mengen zich in ons gesprek.
'Hey meiden ik heb nieuws,' deelt Brooklyn enthousiast mee.
JE LEEST
Chasing my dream
ChickLitRebecca verhuisd vanwege de nieuwe baan van haar vader naar Amerika. Ze deed in Nederland aan rugby en besluit op haar nieuwe school mee te doen met het football team. Dit gaat natuurlijk niet zo makkelijk, omdat alleen jongens football spelen. Zal...