Hoofdstuk 23

324 26 6
                                    

Alex en ik zitten al een uur in de bibliotheek, maar hebben nog niks kunnen bedenken. Het moet een gebeurtenis zijn uit de geschiedenis. Na een tijdje te hebben brain gestormd, zijn we er nog steeds niet over uit. Een half uur later vertelt de bibliothecaresse dat de bibliotheek gaat sluiten. We besluiten om later via WhatsApp een paar ideeën te bespreken. Ik zeg hem gedag en loop richting mijn huis, want er is niemand meer die me mee naar huis kan brengen. Het schoolplein aflopend, hoor ik iemand toeteren.

Als ik op kijk om te zien wie er toetert, zie ik dat het Alex is. Hij vraagt waarom ik loop en ik zeg dat niemand me naar huis kan brengen. Ik moet van hem instappen, omdat het al laat is en hij me gaat afzetten.

'Dus je wou serieus naar huis lopen?' vraagt Alex verbaasd.

'Ja waarom niet, het is niet zo ver.'

Ondertussen stap ik in en doe mijn gordel om.

'Rebecca je hebt echt niks te doen hè,' zegt hij gniffelend.

'Jij bent degene die langer op school blijft om aan een verslag te werken,' kaats ik terug.

'Jij bent degene die extra tijd met mij doorbrengt na schooltijd,' kaatst hij nu terug.

'Je bent onuitstaanbaar,' mompel ik.

'Ik weet dat je me leuk vindt,' zegt hij zelfvoldaan.

'Kuch kuch egocentrisch kuch kuch.'

En zo gaan we nog een tijdje door totdat we voor mijn huis zijn aangekomen. Ik zeg hem gedag en loop de oprit op. Mijn sleutel zit ergens in mijn voorvak en terwijl ik het zoek, opent mijn moeder de deur.

'Hoi schat hoe gaat het met je?'

'Goed mam en met jou?'

'Ook goed, zet je spullen boven we gaan zo eten.'

'Oké mam.' Terwijl ik mijn schoenen uit doe, krijg ik een appje binnen van Luna, mijn nichtje.

' Terwijl ik mijn schoenen uit doe, krijg ik een appje binnen van Luna, mijn nichtje

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Ik zet mijn telefoon aan de oplader, omdat hij bijna leeg is. Daarna ga ik naar beneden om te eten. Mijn vader zit al aan tafel en vraagt hoe het op school was. We hebben al een tijdje niet meer een serieus gesprek gehad dus is het fijn om weer met hem te praten.

Na het avondeten ga ik naar boven om te douchen. Ik zit er een half uur onder en stap er daarna uit. Het is vannacht best wel koud dus draag ik mijn wollen pyjama met wollen sokken. Ik lijk op een poedel, maar dat maakt me vrij weinig uit. Nadat ik me heb omgekleed, pak ik mijn telefoon die 76% is. Op mijn bed liggend, lees ik mijn berichten. Amber vraagt of ik morgen met haar mee rijdt, Mia vraagt of we kunnen afspreken en Cameron heeft me gedmt.

Één voor één beantwoord ik hun berichten. Ik rijd met Amber mee en heb vrijdag afgesproken met Mia. Cameron stuurde me een grappig filmpje waar ik hard om moest lachen. Een filmpje waar Ellen DeGeneres haar personeel laat schrikken en het is echt geinig om te bekijken. Na alles beantwoord te hebben, zet ik mijn telefoon weg en val in slaap. De volgende dag word ik gewekt door mijn wekker en sta met tegenzin op.

Chasing my dreamWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu