Hoofdstuk 53

58 4 38
                                    

Pov Alex

Ik lig momenteel op mijn bed en kijk naar mijn plafond. Wat was dit een rotdag zeg denk ik zuchtend bij mezelf. Na mijn ruzie met Rebecca, ben ik samen Mason naar de milkshake bar gegaan. Hij werd boos op me en zei dat ik me normaal moest gedragen als ik Rebecca niet kwijt wil raken. Volgens hem zijn Shawn en Rebecca "gewoon vrienden" en moet ik niet zo jaloers zijn. Dit soort gedrag wordt niet altijd gewaardeerd en het kan ervoor zorgen dat we uit elkaar gaan. Ik raakte gefrustreerder en ben weg gegaan.

Dat was een paar uur geleden. Nu zit ik me dood te vervelen door thuis te niksen. Mijn vrienden hebben allemaal wat te doen en Rebecca is boos op me. Dus nu kan ik met niemand praten behalve mijn hond. Daar heb ik momenteel geen behoefte aan, omdat ik chagrijnig ben. Gelukkig is er morgen een feest waar ik alles voor eventjes kan vergeten. Voor nu ga ik dan maar even "Drake and Josh" kijken en daarna slapen.

Piep piep piep

Waarom verander ik mijn wekker niet in iets leukers? Normaal hou ik heel erg van de vrijdagen, maar ik ben gewoon niet in de mood. Gelukkig heb ik maar twee lessen en ben om 11.00 uur uit. Na een hoop gemopper, kom ik uiteindelijk aan op school.

Ik hoop dat Rebecca met me wil praten, want ik gedroeg me gisteren een beetje té. We beginnen eindelijk te ontdooien en met elkaar om te gaan. Helaas zie ik haar niet tijdens de les en ook niet op de gangen. Zou ze vanavond ook komen naar het feest? Ik denk van wel aangezien het onze teamgenoot is. Dat wordt dan mijn verontschuldigingen bieden in de avond.

Mason en ik gaan samen naar de snackbar, omdat we de enigen zijn die uit zijn. Ik heb wel zin in een patat met een colaatje. Mase neemt een burger met een Sprite. Hoe kunnen mensen van Sprite houden? Het smaakt zo raar en is echt niet lekker.

'Zac en Kol gaan vanavond samen naar het feest. Hoe laat gaan wij ongeveer?' vraagt Mason aan me.

'Uhm rond een uur of acht zodat we niet de eersten zijn,' zeg ik.

'Best wel logisch, wacht ik  app ze even.'

'Is goed.'

Ik ga verder met mijn patat en app Rebecca ondertussen. Hoe laat zou zij naar het feest gaan? Ze houdt ervan om op tijd te komen, maar ze is niet zo'n feestliefhebber. Dus ze zou een half uur tot een uur later komen zodat iedereen die ze kent er al is. Vervolgens zou ze max een uur blijven tenzij ze het naar haar zin heeft. Dan blijft ze nog zo'n half uurtje extra. Oké ze komt waarschijnlijk tegelijkertijd met ons aan op het feest.

Na het eten zijn we langs mijn huis geweest om te gamen. We hebben Assassins Creed, FIFA 19 en GTA gespeeld, maar dat werd na een tijdje saai dus gingen we Call of Duty spelen. Zo zijn er een paar uur voorbij gegaan. Vervolgens kwam mijn ma thuis en maakte snel spaghetti met tomatensaus. Het was verrukkelijk al zeg ik het zelf.

Mase en ik zitten in de auto en hebben zin om te gaan feesten whoop whoop. Na zo'n rot week heb ik dit wel verdiend vind ik. Als alles goed gaat, heb ik Rebecca aan het einde van de avond terug. Misschien wil ze wel mee naar mijn huis en een film kijken.

'Komt Amber ook?' vraag ik uit het niets.

'Jaa ze komt ook en ik breng haar na het feest naar huis dus jij moet met de jongens mee,' zegt hij grijnzend.

'Fijn om te weten,' zeg ik met mijn ogen rollend.

'Ze zijn jammer genoeg niet zo knap als ik, maar ze zijn een goede tweede prijs om naar te kijken,' knipoogt hij naar me.

Ik zucht hardop door zijn gezanik. 'Je bent wel heel erg vol van jezelf. Hoe heb je Amber überhaupt overgehaald om met jou te daten?' vraag ik een wenkbrauw optrekkend.

'Pfp en dat zeg jij?' Hij geeft me een schuins blik en gaat verder met praten. 'Ze viel voor mijn charme net zoals ik voor die van haar ben gevallen en nog steeds val. Amber is gewoon één van de meest standvastige, onzelfzuchtige en avontuurlijke mensen die ik ken. Als je het aan mij vraagt, zou ik dolgraag met haar mijn leven willen delen. Ik zou geen ander in haar plek willen.'

'Rustig aan Romeo ik vroeg niet zo'n uitgebreide analyse.'

Hij rolt zijn ogen en focust zich weer op de weg. We komen aan op het feest en worden meteen begroet door Zac en Kol. Ze beginnen te vragen waarom het zo lang duurde voordat we aankwamen. Nou dat was de schuld van Mase aangezien hij als een slak rijdt. Dus hij moet voortaan niet meer rijden anders komen we nooit ergens.

Het is best druk in huis en er komen een heleboel mensen tegen mij aan. Pff ze stinken nu al terwijl het feest pas aan de gang is. Zo te zien heeft Jake zich uitgeleefd met de alcohol. Ik zie vaten bier in bijna elke kamer van het huis. Hoe heeft hij dit überhaupt voor elkaar gekregen? Alcohol is verboden voor ons, omdat we anders problemen op school krijgen. Ach joh het is niet mijn probleem ik ben hier om te genieten.

De jongens en ik pakken een biertje behalve Zac, want die drinkt niet. Het gaat tegen zijn principes in en hij moet er niks van hebben. Hij weet niet wat hij mist, maar ja ieder zijn eigen keuzes. Amber en Mason zijn samen aan het dansen aan de andere kant van de woonkamer. Kol en ik zitten ons te vervelen dus pakken we een fles Vodka erbij die we ergens achterin een kast hebben gevonden. Na een kwartier hebben we alles op en voel ik me een beetje misselijk worden. Misschien was het toch niet zo handig om zoveel te drinken. Kol zit nog steeds te genieten van zijn drankje terwijl ik me excuseer. Ik heb wel genoeg gedronken voor vandaag.

Een weg banend door de menigte, ga ik naar buiten. Ik word meteen begroet door een windvlaag die al mijn haartjes overeind doet staan. Het is frisser dan ik had gedacht, maar ja dat geeft niet. Frisse lucht zal me waarschijnlijk goed doen. Een paar minuten gaan voorbij en ik voel de misselijkheid afnemen, maar ik ben nog steeds ligt in mijn hoofd. Nou dit is het einde van het feest voor mij. Mason appte me net en zei dat hij al weg is dus ga ik Zac even zoeken. Kol is ook dronken en ik wil graag in leven blijven.

Ik draai me om, maar heb niet door dat er iemand achter me staat. Met een pijnlijke klap, kom ik met mijn keel tegen de voorhoofd van een meisje aan. Auwtsj. Fronsend kijk ik naar degene voor me.

'Reb-bebecca je bent er eindelijk,' zeg ik blij.

Ze kijkt me voor een seconde raar aan en trekt een wenkbrauw op. 'Alex, ben je dronken?'

'Dronken? N-nee hoezo denk je datt?'

Het ziet ernaar uit dat ze mijn leugen door heeft. Dus begin ik met praten voor ze weg kan gaan.

'Ik moet je wat vertellen,' begin ik mijn uitleg, 'Jij b-bent één van de beste dingen wat me is overkomen. Na de dood van mijn vad-der had ik het erg moeilijk, maar jij bent net een z-zonnestraal die mijnn dag laat verwarmen. Het sp-pijt me heel erg dat ik boos werd op jou om Shawn.'

Ze kijkt me vol ongeloof aan en begint het dan te snappen.

'Alex ik ben-,' Ik kap haar af voordat ze me op andere gedachten kan brengen. Mijn lippen vinden die van haar in een oogwenk. Het laatste wat ik me herinner voordat het zwart werd, zijn haar gesperde ogen.

———————————————————————-
I'm back!🤪

Hoe gaat het met jullie en genieten jullie van je vakanties?

Nou het werd eens tijd om een nieuwe h te plaatsen aangezien het alweer een tijd geleden is. Ik wil jullie allemaal bedanken voor al jullie steun, want ik zou hier niet zijn zonder jullie❤️❤️

Laat een ⭐️ achter als jullie het leuk vonden (daar maak je mij erg blij mee🥺)

Fijne vakantie!
Rabia

Chasing my dreamWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu